Er ikke lett om dagen

babyønske13

Elsker forumet
Selvom jeg har verdens beste unge, og har kjøpt meg rekkehus, så er ikke alt på blomster heller. Foreldrene mine må selge huset sitt, barndomshjemmet mitt for at faren min skal unngå personlig konkurs, i tillegg så har søstra mi så dårlig råd pga at hun har stoffskiftesykdom som gjør at hu klarer ikke å jobbe pga at hu er veldig syk pga at kroppen klarer ikke å ta til seg jern. hun har så dårlig råd at de har nesten ikke råd til mat på bordet til datteren sin og kan ikke få hjelp fra foreldrene sine engang.
I tillegg så har vi en mor som misbruker sterkt medisinene sine, hu spiser 30tabletter om dagen med forskjellige tabletter og halvparten er smertestillende. Hun er ikke den samma moren vår lengre som var for 3år siden. kroppen hennes tror at hu har smerter hele tiden, når hun ikke har det. Flere har sagt at hu tar for mye tabletter. pluss at hun har sagt at hvis hun skulle ha ekstremt vondt en dag så tar hun heller en overdose[:(]
Nå 28februar skal jeg og søstern min snakke med fastlegen hennes, men vi er redde for at vi ikke kommer oss noen vei, hun skulle vært innlagt på avrusning. stygt å si dette om sin egen mor.

Uff, det er ikke lett å se noen av sine nærmeste slite slik.

Mitt råd er å snakke med noen om dette, bruk fastlegen din; eller andre du har tillit til. Det er ikke lett å vite hva man får gjort eller sagt; kanskje kan du få noen tips. Og til syvende å sist, så må moren din selv fatte at hun har problemer - før hun innser det er det ikke lett å hjelpe noen med avhengighetsproblemer.

Sender deg en stor klem.

Huff.. er ikke lett.. her selv noen i familien som har ett avheninghetsproblem uten at jeg vil gå noe mere inn på det her, pga snikere... Er ikke lett vite hva man skal gjøre, men du burde prøve å snakka med noen. Er vell egentlig ikke så mye å gjøre hvis ikke moren din skjønner selv at hun har ett problem, og tar tak i det selv ..

huff, stakkars deg. alt på en gang.

når det gjelder moren din så har jeg en del erfaring med det fra søsteren min. hun var nettopp på avrusning fordi hun tok piller mot hodeverk hver eneste dag. hun var sykmeldt fra jobb fordi hun ikke klarte annet enn å ligge på mørke rom døgnet rundt. til slutt tok hun så mye medikamenter at legene var overbevist om at hun var kommet til det stadiet der det var medikamentene som gav henne hodeverk, selv om hun naturlig nok ikke ville inse det.

Det var samboeren hennes som fikk legene til å endelig reagere, for det de har gjort i flere månder når hun var der var jo bare å gi henne forskjellige medikamenter fordi de ikke forstod hvorfor det ikke ble bedre (hele hodet er blitt sjekket, og de fant ikke ut hvorfor hun hadde slike smerter).

når legene endelig gikk inn for å hjelpe henne ut av medi-helvete så gikk hun heldigvis selv med på å bli lagt inn. de første dagene var grusom, hun truet personalet med å hoppe ut av vinduet hvis hun ikke fikk medikamenene sine og nektet å spise, kastet opp 24 timer i døgnet og var visst nok nesten ikke til å kjenne igjen. (Jeg bor jo her i norge, og hun bor i sveits, så jeg har ikke sett henne).

MEN, etter bare noen få dager begynte hun å merke forskjell. Endelig kunne hun våkne på morgenen uten å ha smerter - og alt dette HELT uten medikamenter. Det fortsatte veldig bra og hun ble litt bedre for hver dag. Hun hadde naturlig nok noen veldig tøffe dager, men det er jo som om hun hadde vært rusavhengig - det er ikke noe peace of cake detta.

Etter 3 uker ble hun sendt videre til en klinikk, der de til slutt fant ut av problemet hennes og hva som forårsaker alle hodesmerter (det er for lang for å forklare, men hun får behandling uten medikamenter nå og det fungerer veldig bra).

dette ble langt - og kanskje ikke så interessant. men poenget mitt er at hadde hun ikke blitt inlagt på avrusning så hadde hun nok fremdeles vært på mørke rom med smerter og knaska i seg piller som forverra hele situasjonen.

LYKKE TIL!

ORIGINAL: Soul

huff, stakkars deg. alt på en gang.

når det gjelder moren din så har jeg en del erfaring med det fra søsteren min. hun var nettopp på avrusning fordi hun tok piller mot hodeverk hver eneste dag. hun var sykmeldt fra jobb fordi hun ikke klarte annet enn å ligge på mørke rom døgnet rundt. til slutt tok hun så mye medikamenter at legene var overbevist om at hun var kommet til det stadiet der det var medikamentene som gav henne hodeverk, selv om hun naturlig nok ikke ville inse det.

Det var samboeren hennes som fikk legene til å endelig reagere, for det de har gjort i flere månder når hun var der var jo bare å gi henne forskjellige medikamenter fordi de ikke forstod hvorfor det ikke ble bedre (hele hodet er blitt sjekket, og de fant ikke ut hvorfor hun hadde slike smerter).

når legene endelig gikk inn for å hjelpe henne ut av medi-helvete så gikk hun heldigvis selv med på å bli lagt inn. de første dagene var grusom, hun truet personalet med å hoppe ut av vinduet hvis hun ikke fikk medikamenene sine og nektet å spise, kastet opp 24 timer i døgnet og var visst nok nesten ikke til å kjenne igjen. (Jeg bor jo her i norge, og hun bor i sveits, så jeg har ikke sett henne).

MEN, etter bare noen få dager begynte hun å merke forskjell. Endelig kunne hun våkne på morgenen uten å ha smerter - og alt dette HELT uten medikamenter. Det fortsatte veldig bra og hun ble litt bedre for hver dag. Hun hadde naturlig nok noen veldig tøffe dager, men det er jo som om hun hadde vært rusavhengig - det er ikke noe peace of cake detta.

Etter 3 uker ble hun sendt videre til en klinikk, der de til slutt fant ut av problemet hennes og hva som forårsaker alle hodesmerter (det er for lang for å forklare, men hun får behandling uten medikamenter nå og det fungerer veldig bra).

dette ble langt - og kanskje ikke så interessant. men poenget mitt er at hadde hun ikke blitt inlagt på avrusning så hadde hun nok fremdeles vært på mørke rom med smerter og knaska i seg piller som forverra hele situasjonen.

LYKKE TIL!

hun tar medikammenter mot hodeverk og vond nakke. hu påstår at hun har veldig vondt. hun fjernet en svulst på balansenerven for 3år siden, og så ble det en nerve i klem, men hun spiser for mye medisiner mot det, hu bruker en god del penger på smertestillende i mnd. faren min reagerer på det, men han når ikke gjennom henne[&o] nå bestilte jeg time hos fastlegen hennes mens hu er i syden for å snakke med han og håpe at hun blir lagt inn, flere venner og familie vil ha henne lagt inn på avrusning. hun mener at hun ikke har problemer dessverre. dette går så mye utover meg og søsteren min selvom vi ikke bor hjemme lengre. Hun er ikke samma moren vår lengre, hun har blitt en egoistisk person (pga medisinene sine) hu snakker bare om hvor fælt hun har det hver gang vi kommer på besøk. til og med samboern til søstern har snakket til henne om det, han har drevet med narkotika for mange år siden og han sier at hun har et problem. kroppen hennes er vant til å få smertestillene hver dag, 4ganger om dagen.
men jeg og søstern min er redd for at hun skal kræsje i rusa tilstand med barna våre i bilen.

For Gudsskyld; ta dette NÅ- før det er for sent!

For bare få år siden opplevde vi et dødsfall i nær familie pga en som ble avhengig av medikamenter, trodde hun var syk hele tiden og spiste piller for det ene, andre, tredje og fjerde!!! Gud VET hva hun ikke dyttet i seg av piller.. Hun byttet fastlege i tide og utide.. Ingen i familien visste at det var såå alvorlig som det faktisk var, bortsett fra hennes to barn.. Men disse hadde levd med dette i flere år og TURTE ikke si noe til oss andre eller oppsøke psykiatri fordi de syns det var flaut og de hadde fått streng beskjed av sin mor om at hun hadde kontroll på sine medisiner og var en voksen dame, så dette hadde de ikke noe å blande seg oppi!!

Etterhvert skjønte mamman min at dette gikk i fullstendig feil retning og fikk tatt tak i vedkommende og etter MYE frem og tilbake skjønte hun det gjaldt at hun virkelig trengte hjelp og måtte skrive seg selv inn på psykiatrisk - rett og slett!! Fastleger og psykologer gjorde INGENTING!!!
Dessverre ble hun funnet av sin sønn død ved sengen sin- 54 år gammel!! Hun fikk til slutt et så kraftig hjerteinnfarkt som tok knekken på henne tvert.. Under obduksjonen hadde de funnet spor av så mye smertestillende medikamenter at selv en elefant hadde strøket med av HALVE dosen!!!!

Nå var dette en lang historie som er kortet en god del ned, men jeg ber deg/dere rundt din mor om å ta tak i dette før det er for sent... Slike tragiske og unødvendig skjebner kan unngås om nærmeste familie tar affære snarest!

Jeg vet ikke hva annet jeg kan si, men jeg forstår litt av hva du går igjennom og sender deg en god klem

Back
Topp