Er ikke dette litt spesielt?

^Milla^

Gift med forumet
Sitter å snakker med broren min nå, å prater om mora til dattra hans. Hu er sammen en anna en, de har vært sammen i 7-8 år.. Vi sitter å snakker om jul og kirke og bror sier at hu mora drømmer om å gifte seg i Nidarosdommen.
Jeg sier, hvorfor gjør hu ikke d da? Hu har jo vært sammen typen i snart 8 år, og kirka ligger rett ved der de bor.

Jeg forventer at han svarer at de ikke har råd, men nei hun velger å ikke gifte seg fordi hu ikke vil binde seg på den måten enda...[8|][8|]

Er det bare jeg som syns det er veeeldig spesielt å være sammen i 8 år, få 3 barn men ifortsatt ikke ønske å binde seg på DEN måten???

Hahaha!! Folk er jaggu rare!!

Tja, jeg hadde ikke reagert på det, så "veeeeeldig spesielt" syns jeg ikke det er [:)]

Hehe, jo det var spesielt. En ting er jo å ikke ville gifte seg av ulike årsaker. Men å ikke ville binde seg på den måten? Å få barn sammen er kanskje LITT mer forpliktende.. [:D]

Tviler ikke et sekund på at hu faktisk mener det, har stussa på hu dama der mange ganger.. På nettbyen hennes, der man skal beskrive vennen, altså i dette tilfelle typen står det : Hunden min[:)] 
Det er ikke ment som kosenavn for å si det sånn. Hu eier ikke respekt for noen jeg veit av allfall..
Men akkurat dette syns jeg er merkelig. Hvorfor være sammen noen, man egentlig ikke kanskje liker så godt..
I påvente av noe bedre? Ok, det er mange som kanskje har sånne forhold det..Men syns det er litt for drøyt å få 3 barn med noen man ikke ønsker å dele resten av livet med i utgangspunket..[8|]

ORIGINAL: Misin

Hehe, jo det var spesielt. En ting er jo å ikke ville gifte seg av ulike årsaker. Men å ikke ville binde seg på den måten? Å få barn sammen er kanskje LITT mer forpliktende.. [:D]

Hehe, mine tanker også[;)]

ORIGINAL: Lissyjane

Enkelte har forpliktelsesangst. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt! Jeg får jo angst bare en type spør etter nr mitt,så ja jeg skjønner henne veldig godt[;)] Enkelte av oss har mer sperrer enn andre[;)]

Det skjønner jeg, har det akkurat slik selv. Men etter 8 år og 3 unger bør man ha gjort seg opp en formening om hva man vil med denne personen? Allfall hadde ikke jeg sett poenget med forholdet om jeg etter 8 år fortsatt ikke hadde villet binde meg til personen på den måten..[8|]

Mulig det bare er meg, og jeg er sær, mener absolutt ikke å tråkke noen på tærne, men jeg syns det er litt spesielt..

ORIGINAL: Piffi Allkrydda

vet ikke, jeg... jeg og sambo har valgt å få barn sammen, vi er begge enige om at det er oss to for livet, men han vil ikke gifte seg likevel! [:-][:-] Skal innrømme at det var et slag i trynet til å begynne med for min del da han fortalte det, men samtidig skjønner jeg han. Han er skilsmissebarn og fått opplevd nok av skilsmisser og samlivsbrudd, så da er det ikke så rart at han er redd for å gå i samme fella selv! [;)] Men han har begynt å komme litt på gli nå da, han sier til og med at vi kan gifte oss den dagen vi får ei jente som kan være blomsterpike opp kirkegulvet![:D]

hehe Det høres jo fryktelig flott ut da[:D] Håper det skjer snart!! [:)]

Skjønner at noen kanskje har den meninga(pga erfaring) om at det er for "stor risiko" å gifte seg, men jeg mener også at om man virkelig ønsker barn med noen, noe som jeg mener er en forpliktelse eller allfall en ganske stor greie i et forhold så betyr det at du vil binde deg på akkurat denne måten engang i fremtida.
Man bestemmer seg jo stort sett for at man vil lage noe(baby) som er halvt fra meg og halvt fra deg, fordi vi elsker hverandre.. Mulig det er litt klisje å se det på den måten, men jeg ser det sånn..
Om man ikke ønsker å være sammen noen på den måten(å altså ha ønske om å leve sammen resten av livet sammen som en familie) så ser jeg ikke poenget med å være sammen.

Derfor mener jeg at dette er spesielt..

Å få barn er jo ikke en forpliktelse mot hverandre[:)] Bortsett fra at man må kunne snakke med hverandre på tlf liksom

Men om man gifter seg og etter noen år (eller måneder for den saks skyld) finner ut at det ikke skal være de to likevel, så er det jo bare å skrive under på et papir. Da trenger man aldri å ha noe med hverandre å gjøre igjen. Men dersom man har tre barn sammen, så MÅ man jo samarbeide. Uansett.. Det er det jeg mener. [:)]

ORIGINAL: Piffi Allkrydda

vet ikke, jeg... jeg og sambo har valgt å få barn sammen, vi er begge enige om at det er oss to for livet, men han vil ikke gifte seg likevel! [:-][:-] Skal innrømme at det var et slag i trynet til å begynne med for min del da han fortalte det, men samtidig skjønner jeg han. Han er skilsmissebarn og fått opplevd nok av skilsmisser og samlivsbrudd, så da er det ikke så rart at han er redd for å gå i samme fella selv! [;)] Men han har begynt å komme litt på gli nå da, han sier til og med at vi kan gifte oss den dagen vi får ei jente som kan være blomsterpike opp kirkegulvet![:D]

et brudd med foreldrene er jo ikke lettere selv om de ikke er gift.. det tenker jo ikke barna på...

Det der er det dummeste jeg hører. Å få barn er da MYE mer bindene enn å gifte seg. Da ER man forpliktet for livet uansett. Vet mange som sier det, men jeg rister på hodet hver gang.

Syns eg ikkje, mangen som ikkje gifte seg i dag.

ORIGINAL: ^Milla^

Enkelte har forpliktelsesangst. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt! Jeg får jo angst bare en type spør etter nr mitt,så ja jeg skjønner henne veldig godt[;)] Enkelte av oss har mer sperrer enn andre[;)]

Det skjønner jeg, har det akkurat slik selv. Men etter 8 år og 3 unger bør man ha gjort seg opp en formening om hva man vil med denne personen? Allfall hadde ikke jeg sett poenget med forholdet om jeg etter 8 år fortsatt ikke hadde villet binde meg til personen på den måten..[8|]

Mulig det bare er meg, og jeg er sær, mener absolutt ikke å tråkke noen på tærne, men jeg syns det er litt spesielt..

Hun kan jo vite hva hun vil med han fordi om hun ikke er klar til å ta det siste steget[;)] Det er et ganske stort steg,og man skal være hundre prosent sikker[:)] Jeg synes hvertfall ikke det er spesielt i det hele tatt. Og jeg synes det er kjemperart hvis du synes det er SÅ spesielt hvis du har forpliktesesangst. Men det kommer vel,hun må bare få litt tid på seg[;)]

Bedre tid enn 8 år?
Jeg hadde ikke gitt mannen min mer tid enn 8 år for å finne ut om han ville gifta seg med meg eller ikke.. Om han ikke hadde villa det etter 8 år, så hadde han mest sannsynlig ikke villa det mer etter 9 eller 10 år..
Da hadde jeg heller villa hatt en som faktisk hadde vært sikker på at det er meg han ville hatt og ikke noen andre..

Jeg syns at om man "trenger" lengre tid etter 8 år ,så er mest sannynlig ikke dette den du der og da ønsker å være sammen resten av livet.
Dette er min mening, å mulig jeg er sær, har fortalt dette til folk hele livet, men om man lager barn med noen så betyr det at man ser for seg en fremtid sammen denne personen. Å om man ser for seg en fremtid så ønsker man vel å gifte seg med denne personen også?(mener altså en gang i overskuelig fremtid,)

ORIGINAL: Fru Riskorn

Det der er det dummeste jeg hører. Å få barn er da MYE mer bindene enn å gifte seg. Da ER man forpliktet for livet uansett. Vet mange som sier det, men jeg rister på hodet hver gang.

Jeg fikk barn med en one night stand. Kunne jeg like godt bare ha giftet meg med han da?

Regner med både jeg og hun snakker om å planlegge å få barn, og deretter få et barn..
Og i dette tilfelle 3 barn. Hva man er "uheldig" å blir gravid med en one night stand så er ikke det samme situasjon i det hele tatt. I det øyeblikket man bestemmer seg for å få enda et barn med denne one night standen så er det jo ikke uforpliktende lengre..

syns ikke det er så spesielt jeg heller egentlig.

mamma og pappa har hvert sammen i snart 30 år, fra de var 18 år. de vil ikke gifte seg, da blir man skilt sier mamma og gift er noe man tar å da dør man haha...syns det er bare tull å gifte seg. papirmølle uten like, gjeld får man (ikke nødvendigvis) også skulle det skjære seg så blir det et helvete med deling og papirer. de har det jo godt nå så hvorfor gifte seg?! det sier nå mine foreldre.

selv hadde det vært fint å stå brud altså, meeeeen....etter 8 år så er sjanser stor for å skilles også... men man kan jo ikke tenke sånn heller hele tiden.
men synes ikke det er så spesielt nei.

men jeg tror de fleste syns det er litt spesielt[;)]

ORIGINAL: Mamman til my!

ja ikke sant? [:D]

enig med disse to [;)]

synes ikke det er rart, og hvorfor må hun forsvare valget om å ikke gifte seg? kanskje det er lettere å komme med en standarfrase at en ikke er klar det enda. hun har sikkert famile nok som maser om giftemål viss de har tre barn og vært sammen i 8 år.

Nei. Det syns jeg ikke er rart i det hele tatt.. [:)]
Er ikke alle som vil gifte seg.

ORIGINAL: Labambie

Hahaha!! Folk er jaggu rare!!

Sign[:)]

Back
Topp