Er ikke det litt rart?

Febbis

Gift med forumet
Jeg kjenner en som har ei datter på ca 1 år, de er ikke lenger sammen og han ser henne annenhver helg uten overnatting.
X-en hans har ny samboer. Alt er jo egentlig helt normalt, helt til jeg ser på facebooken hennes at hun fryder seg over at datteren prøver å si "pappa", men dette til denne nye mannen, ikke den ordentlige pappaen. [&:]
Har lest før også at hun skriver om dette, at dattern peker på samboern hvis hun spør hvor pappa er...

Jeg har reagert på dette flere ganger, kjenner jeg blir provosert. Den dattern kommer jo til å bli megaforvirret[&:]

Jeg får vondt for datteren på 1 år her. Barnet vet tydelig hvem som er pappa ut i fra hvem hun peker på, og da er det direkte stygt av moren både ovenfor sin X og ovenfor datteren å oppmuntre til at hun skal kalle den nye samboeren for "pappa".

ORIGINAL: Marlu

hadde blitt provosert jeg og. Blir egentlig litt lei meg, både på jenta og farens vegne [&o]

tenk om sambo og meg gikk fra hverandre og han prøvde å få L til å si "mamma" til en annen...[:(]

Ja!!!!!![:(]

Jeg vet ikke om han (faren) vet det, og jeg vet ikke om jeg skal si noe heller[&:]

Eksen til stebror min prøvde på dette, men hun har enda ikke klart det. Hun var 1 år. Synes det er råtten gjort, kanskje du kan si det direkte til henne??! På en pen måte selvfølgelig, det gjorde jeg.

Hadde som noen andre her skriver vært noe helt annet om BF ikke hadde vært i bildet.

Halvbroren min flyttet hjem til oss mens mamma gikk gravid med meg! Hun er da altså ikke hans biologiske mor..
Han var da 11 år, og han kaller mamma for mamma. Tror han egentlig alltid har gjort det, hvertfall så lenge jeg kan huske..

Han kalte sin egen mor ved navn når han omtalte henne, men mamma når han snakket med henne.

ORIGINAL: Thunderella

Halvbroren min flyttet hjem til oss mens mamma gikk gravid med meg! Hun er da altså ikke hans biologiske mor..
Han var da 11 år, og han kaller mamma for mamma. Tror han egentlig alltid har gjort det, hvertfall så lenge jeg kan huske..

Han kalte sin egen mor ved navn når han omtalte henne, men mamma når han snakket med henne.

Samboeren min kaller fosterfaren sin for pappa, så det er ganske normalt tror jeg.

Men å lære dattern sin å si pappa til en som ikke er pappaen, når hun er hos faren sin annenhver helg og en dag i uka[&:]

stedatteren til broren min sier pappa både til sin ekte pappa og broren min.
Ser ikke noe galt i det.

Men driver denne mora å prøver å få ungen til å si pappa kun til stefaren
blir det feil synes jeg..

Back
Topp