Er i uke 11, ingen symptomer, annet en uteblitt mens, og fikk sett et bankende hjerte i uke 11

Termin 10.03.2025

Flørter med forumet
Hei. Om 2 uker er det ultralyd.. men jeg er så redd for om dem ikke ser noe liv der, at det bare har forduftet vekk uten at jeg har fått noe blødning. Hørt det har skjedd med mange... Så et bankende hjerte i uke 8. Men tenk om det har skjedd noe fra da, til nå........ Skal ha første svangerskaps prøve i morgen, hva gjør man det, skal jeg ta urinprøve? Kan jeg høre hjertelyd hos helsestasjon før ultralyd?
 
Hei. Om 2 uker er det ultralyd.. men jeg er så redd for om dem ikke ser noe liv der, at det bare har forduftet vekk uten at jeg har fått noe blødning. Hørt det har skjedd med mange... Så et bankende hjerte i uke 8. Men tenk om det har skjedd noe fra da, til nå........ Skal ha første svangerskaps prøve i morgen, hva gjør man det, skal jeg ta urinprøve? Kan jeg høre hjertelyd hos helsestasjon før ultralyd?
Mente at det var i uke 8 jeg så et bankende hjerte på ultralyd
 
Hei,
Ikke heelt i samme situasjon da jeg har hatt noen lette symptomer, men mine har nå forsvunnet igjen. Føler deg veldig :Heartred Vi så også bankende hjerte i uke 8, er nå i uke 11 og først ny UL om rett over 2 uker.
Har vært hos fastlegen forrige uke og snakket om det og hun nevnte at det faktisk ikke skjer like ofte som man kan få inntrykk av på forum/når man søker på nettet. Når man i tillegg har sett hjertet fint i uke 8, er det ganske sannsynlig at alt går bra. Hun nevnte også at det er mange som er helt uten symptomer, og hvor alt går helt fint! selvfølgelig kan man være uheldig også, og er dessverre ikke noe man kan kontrollere.

Man skal ha med urinprøve til alle kontroller. Helst morgenurin. Man får kjøpt glass på apoteket. Ellers er det å fylle ut helseskjema og en liten prat. Usikker på om de har apparat på helsestasjonen.Kanskje andre som har mer peiling enn meg kan svare på dette.

Masse lykke til og håper alt står bra til :Heartred
 
Hei. Om 2 uker er det ultralyd.. men jeg er så redd for om dem ikke ser noe liv der, at det bare har forduftet vekk uten at jeg har fått noe blødning. Hørt det har skjedd med mange... Så et bankende hjerte i uke 8. Men tenk om det har skjedd noe fra da, til nå........ Skal ha første svangerskaps prøve i morgen, hva gjør man det, skal jeg ta urinprøve? Kan jeg høre hjertelyd hos helsestasjon før ultralyd?
Symptomer gir dessverre ikke alltid et riktig bilde av hvordan det går inni magehuset :Heartred Med førstemann hadde jeg så og si ingen symptomer (ømme pupper bare), der gikk alt bra. Andremann var jeg kvalm, trøtt og ømme pupper, endte i MA/SA. Jeg var kvalm nesten frem til aborten til slutt startet av seg selv (ble oppdaget MA på ul, var fortsatt kvalm, skulle vente en uke og se om kroppen ordnet opp selv eller ikke). Skjønner godt at det er bekymringsverdig å ikke ha symptomer, jeg har vært myyye bekymret så langt denne gangen selv :Heartred
 
Vet du hvor langt du var på vei, da det endte med MA? Og hvordan det ble oppdaget?
Takk for trøstende ord. Da skal jeg kjøpe meg et morgen urin glass, som er klar til lege timen. Leverer jeg den i skranka til sekretæren eller legen?
 
Back
Topp