Er hjertet sterkt nok?

Hundehviskeren

Gravid og hundegal i Drammen
Jeg ble operert ved 8 års alder og har siden den gang blitt fortalt at jeg ikke burde bli gravid, og hvis jeg ble det så måtte jeg føde med keisersnitt. Jeg er nå 26 år og har mistet 2 ganger, sist gang sa de at det kunne bli vanskelig for meg å bli gravid igjen.
I fjor møtte jeg en mann, og 3 uker senere var jeg gravid, oppdaget ikke dette før i åttende uken.
Siden uke 10 har jeg hatt pusteproblemer på nettene og vet ikke hvordan jeg skal ligge for å puste lettere, disse blir bare verre, jeg er nå i uke 24 og sover nesten ingenting.

Har blitt fulgt opp på Rikshospitalet og møtte en hjertelege der, hun tok ultralyd på hjertet mitt i 10 min og sa at alt var bra og jeg skulle følges opp videre i Drammen.
Det irriterer meg at på grunn av henne mener nå alle at jeg skal føde vanlig og ingenting er galt.

Jeg kjenner at noe er galt med hjertet og jeg lever nå hver dag som om det vore den siste, siden det føles som om hjertet når som helst kan gi opp.

Gleden å være gravid er større enn tapet hvis jeg ikke skulle klare meg, men hvis så er fallet, så håper jeg legene endrer rutinene sine.

Uff det hørtes ikke noe særlig ut... Vil hun ikke høre på deg om pusteproblemene? Høres jo litt skummelt ut å måtte føde vanelig når risikoen er så stor liksom.. Håper virkelig at de hører på deg og at alt går bra med deg!

Akkurat nå føles det som om ingen hører på meg, har tatt meg 2 måneder å få sykemelding 50% grunnet bekkenlåsninger. Jeg ska til Drammen sykehus igjen 13/3, så håper at jeg kanskje møter noen fornuftig der.. Jeg vil også oppleve å være mor og hele den biten, vil gjerne overleve.

Huff, jeg synes du skal ta kontakt med sykehuset og fortell dem hvordan du har det jeg.
Og om hvordan du føler det. Det er bare du selv som kjenner kroppen din og hvordan du føler deg, så det må de høre på. Fortell om hvordan pusten din føles.

Hvis de på Drammen sykehus ikke tar deg alvorlig pga du ble "friskmeldt" på riksen, så skal du kreve og komme tilbake til Rikshospitalet igjen og få enda en sjekk der.

Veldig viktig at du sier til legene akkurat hva du tenker og føler. Ja, det du skriver her.

Lykke til!

Åj!:o så utrolig dårlig at ingen vil høre på deg, det er jo du som føler. Syntes det er rart at jordmor ikke hjelper deg på vei. Masse lykke til! Og håper du får det flik du ønsker:)

Jeg må bare vente til jeg skal til Drammen nå 13/3, fordi da skal vi snakke om keisersnitt og sånne ting, så håper bare at de hører på meg da. Skal få med meg samboeren å, han har ikke lyst til å bli alenefar og kan hende de hører mere på han da. Det er en rar situasjon å være i, men har så langt gjort alt klart for at dette ikke går bra, planlagt mye ting etter fødsel, sånn at han kan greie det.. :(

Håper virkelig at de kan undersøke deg igjen, de må jo ta deg på alvor dersom du sier du har pusteproblemer og føler deg ikke frisk?? Masse lykke til!

Æsj, høres skikkeig skummelt ut. Håper virkelig dem tar deg på alvor snart. Blir bekymret på dine vegne. Lykke til :)

Jeg må bare vente til jeg skal til Drammen nå 13/3, fordi da skal vi snakke om keisersnitt og sånne ting, så håper bare at de hører på meg da. Skal få med meg samboeren å, han har ikke lyst til å bli alenefar og kan hende de hører mere på han da. Det er en rar situasjon å være i, men har så langt gjort alt klart for at dette ikke går bra, planlagt mye ting etter fødsel, sånn at han kan greie det.. :(
får helt vondt av deg, dette skal jo være en gledens tid frem mot fødselen og spenningen rundt det å bli mamma, så tar de deg ikke på alvor når du planlegger at du ikke skal klare deg.. Fortell akkuratt hvordan du/ dere tenker, de må jo ta hensyn. Gjør dem ikke det så får du gå til pressen. Ikke at det er ønskelig, men det har jo hjulpet mange før....

Nej krysser fingrene for at de tar deg alvorlig, og at alt går bra med deg!

Huff, for en ekkel situasjon :-( Krev å bli hørt, man skal jo ikke gå rundt og være redd hele svangerskapet!! :-( Håper de forstår de du skal til 13/3 <3

Ja, jeg skjønner jo at folk synes dette skal være en gledens tid, og det er selvfølgelig det, hvert spark er en glede :) små gleder å våkne på nettene av spark :) og glede når eg trener hunden min og ser at han gjør fremskritt, sånn at han fortsatt kan bo hos samboeren min i fremtiden. Men det er vel egentlig andre gleder jeg skal ha, men jeg prøver å være glad for små ting så langt det går. Er jo noen dager jeg føler meg i kjempeform, men så er det like ille når jeg går og legger meg igjen.

Det hørtes ikke noe greit ut :( forferdelig at du har det sånn og at du føler du må planlegge for at du ikke skal være her mer :(
Den legen som har sagt at du ikke burde føde vanlig tidligere kan ikke de uttale seg om dette? Evt står dette sikkert i en epikrise fra tidligere som du har rett til å få kopi av og gjerne ta med deg.

Sikkert lurt å ha med mannen. Og hvis du opplever det som vanskelig å komme på alt når du er der og kanskje blir møtt med motstand kan det være lurt å skrive ned alt du tenker og føler på forhånd :)
Masse lykke til!! Håper de tar deg på alvor!!

For en fryktelig situasjon for deg. Stå på ditt og ta med deg en sterk person som kan tale din sak.

Jeg er jo fra Sverige og flyttet hit for 7 år siden, fikk med meg kopi av journalen min fra Sverige, men det står ikke noe der :( jeg får bare skrive ned og håpe på det beste.

Jeg er jo fra Sverige og flyttet hit for 7 år siden, fikk med meg kopi av journalen min fra Sverige, men det står ikke noe der :( jeg får bare skrive ned og håpe på det beste.

Så dumt at det ikke står noe som bekrefter det du sier!!
Masse lykke til! Krysser fingrene for at de hører på deg og at alt går helt strålende :):)

Kjære deg det må være helt grusomt å gå rundt å ha det sånn.Du får sikkert snakke med en overlege og de pleier ikke tvinge noen til å føde i Drammen som har alvorlige problemer.For å tvinge deg kan føre til så mye selv om du overlever.

Nei du får stå på ditt og bare kreve ks,det har jeg gjot denne gangen men ikke av så alvorlige grunner som deg.
Lykke til iallefall.

Ønsker deg masse lykke til og sender deg en klem..

Back
Topp