er helt rådløs *link* lang

¤Ida

Gift med forumet
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=12422826
her er innlegget jeg skrev her i går, om hvordan di siste dagene har vært...

i mårrest la vi merke til at han var skikkeli varm å målte tempen til 39,8 den gikk ned til 39,2 å holdt seg rundt 39 løpet av dagen...vi har gitt han 1 paracett på 125mg to ganger i dag.
så var jeg ute da sambo la han kl 7, han sa han hadde feber men spesifiserte ikke, å hadde ikke gitt han febernedsettende.
var inne halv 8 å han pusta skikkeli fort å jeg ringte legevakta, hun ba meg ta han opp å måle temp evt gi han 2 febernedsettende...han hadde nå 40,5 i feber.
er nå en time siden jeg gav han, å han bare gråter å gråter...
skal måle han igjenn om en halv time å ringe tilbake...
men vet ikke hva jeg kan gjøre nå for den lille kroppen[&o] han er så kokevarm på hele kroppen, di små hendene kjennes ut som di skal brenne opp...

huff, føler meg så rådløs i slike perioder[:(]

få han til legen!OM han skulle få feberkrampe så tuller du han inn i ett helseteppet og går ut med han i armene dine i noen min,så kjøles han ned.

ha bare på bleie og sokker, og gå inn på et rom hvor det er litt kjølig og mørkt. Bør prøve å kjøle han ned på kroppen uten at han begynner å fryse.. Bruker å legge over teppe, og ta av igjen når sønnen min har høy feber..

Stakkar liten[&:] akkurat sånn var mini her i forrige uke og han har hatt nedsatt apetitt lenge nå,men han har 5 tenner på vei da[:)]

God bedring. håper virkelig han snart er frisk igjen.
Klemmer fra meg.

ORIGINAL: Labambie

Da hadde jeg dratt til legevakta med en gang ja.. Tipper feberen 40 og det ikke hjelper med paracet er det fare for feberkramper.. Veldig greit å få legen til å se på han! God bedring..

Hadde absolutt reist til legen. Kanskje han trenger penicillin/antibiotika.

Mye bedre å få en lege til å vurdere han enn å sitte hjemme og vurdere selv.

Huff,skjønner veldig godt,hatt det samme her,åtte hele dager med en liten gutt som lå strak ut med høy feber-ga paracet,men funka lite![:(] Det eneste jeg kan si er at pass på at feberen ikke stiger kjempefort,kan få feberkrampe da. Det som hjelper da er å ta de ut,pakk de inn i et teppe og gå ut.
Har han spist og drukket noe da? Er så ekkelt,var to gang hos legen,men gjorde sant nok bare vondt verre ved å dra han ut! Var ikke så mye å gjøre anna enn å vente på at han sku bli frisk,men greit å dra til legen om han har noe betennelse/infeksjoner i kroppen,tenker på om feberen ikke forsvinner...og er unormal høy over lengre tid.
Håper han blir frisk snart,ta en lunken klut å legg på panna hans stakkars...
*go bedring til lillemann* og klem til deg,er ekkelt for mamman[:(]

ser han er 15 mnd,har han akkurat tatt 15mnd vaksina?

Uff, det hørtes ikke noe kjekt ut. Det var veldig høy feber på morgen også... Høres heller ikke ut som at febernedsettende hjelper spesielt mye. Jeg ville tatt turen på legevakta uansett.
Ønsker dere god bedring!

ORIGINAL: GuttasMamma!

ser han er 15 mnd,har han akkurat tatt 15mnd vaksina?

nej, skulle egentli ta den på tirsdag nå....

Back
Topp