Er han stor nok???

Magesprell

Første møte med forumet
Hei :)

Jeg blir litt småstresset her. Legen har sagt at jeg ikke skal bekymre meg, men jeg gjør det likevel. Det er jo bebissen min det er snakk om <3

Jeg er jo nå i uke 32. I uke 29 målte legen livmoren min til 25 cm. Er ikke det lite???? Min svigerinnes livmor er 32 cm, og det er bare en dag mellom termindatoene våre.

Jeg tenker: er han en liten knøtt?? Har han plass inni der stakkars? Jeg kjenner heller ikke hvor hodet hans er, bare masse bevegelser. Har han snudd seg? Blir en smule sprø av meg selv som tenker så mye på disse tingene, og klarer ikke helt slappe av.

Hvor stor er din livmor? Vet du hvordan bebien din ligger?

han har plass å bevege seg. livmoren er forkjellig på alle sammen. jeg har så lite sf mål i forhold til det det skal være men han er mye større inn.. magen min målte 25 cm i uke 29 og han veier ca 200 gram mer en det han skal veie.. så du kan ta det med ro.. 
de snur seg rundt og rundt helt til hode fester seg rundt uke 34. så lenge du kjenner bevegelse så er det kjempe bra.. 

jeg veit at min ligger med beina opp og til høyre for det meste siden jeg kjenner og ser foten hans på den siden. og at hode hans er ned. men han snur seg mye på denne tiden.. men det er favoritt plassen hans. 

håper det ga deg litt ro

Det kan være at legen måler feil også, kommer litt ann på hvor flinke fastlegen er til å måle sf målene. Jeg var hos en turnuslege som målte 5 cm mindre enn min faste jordmor for 2 uker siden. Stoler på jordmoren i dette tilfelle:) Hun hadde litt mer dreisen på dette:) Er du usikker få en annen til å måle sf målet ditt:)

Jeg fikk høre av jordmor at SF-mål var en veldig gammeldags måte å estimere babyens størrelse på, og at det like ofte ikke gav noen god informasjon om størrelsen.
Men den kunne være med å indikere om man ikke følger vekstkurven sin. Store forandinger - hopp i målene - er heller det man ser etter. Men det var noe av det hun sa. Andre sier jo andre ting, kanskje?
SF-målet mitt er forøvrig midt på streken, og har steget gjevnt. De to andre gangene lå den nemlig også på streken. 

Hei!

Ja det hjalp, takk skal du ha. Skulle bare ønske at jeg også kjente hvor foten var, hva som er foten, og at jeg kunne se det. Dette er jo min førstefødte, så øyet mitt er nok kanskje ikke like trent som ditt.. Jeg ser en masse bevegelser, det er sikkert rumpa hans som sveiper over magen min :) Armer og ben, jeg vet jo ikke. Men han er nå der i god form virker det som, så han klarer jo å bevege seg selv om det evt skulle vært liten plass.

Får prøve å slå meg til ro med det.

Håper jeg klarer å "se" kroppsdelene hans snart <3 Det hadde vært så fint!

Takk! Skal til jordmor på torsdag, forrige måling var hos fastlegen... Nå skal jeg se hvordan hun måler. Føler meg litt tryggere på henne siden hun jobber på Ullevål til daglig og gjør dette her oftere enn fastlegen  emoticon Lurer på hva det blir. Det går helt sikkert bra! Er så spent!!!!

Hurraaaaaa for bebisser emoticon

Back
Topp