Er høy lyd på kino skadelig for fosteret?

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg var på kino på lørdag. Der er det jo ganske høy lyd. Under hele filmen var lillemor i magen urolig. Jeg klappet og klappet på magen for å berolige henne. Kan det ha med lyden å gjøre? Jeg har aldri hørt at det er farlig å gå på kino som gravid. Men jeg har lest at de små kan reagere på lyd. Blir nok ikke mer kino framover.
Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Vi må da kunne gå på kino? ?!! Har selv vært på kino to ganger i det siste og merker mer liv da. Antageligvis pga lyden men har ikke én gang tenkt på det som negativt. Hu romsterer ekstra her når jeg spiller musikk og så jeg kommer nok til å gå på kino igjen og. Om jeg orker. :P kjipt med lang film og måtte tisse konstant. ...

Ja, fosteret reagerer på lyd, iallefall så sent som nå. At det er farlig, kan jeg aldri tenke meg. Var på kino flere ganger med jentungen, hun var kanskje litt mer livlig da det ble høyt, men skadelig skal det ikke være :)

de hører på lyden og reagerer kanskje på høye lyder, men de er så godt beskyttet at jeg kan aldri tenke meg det er skadelig...

Vi må da kunne gå på kino? ?!! Har selv vært på kino to ganger i det siste og merker mer liv da. Antageligvis pga lyden men har ikke én gang tenkt på det som negativt. Hu romsterer ekstra her når jeg spiller musikk og så jeg kommer nok til å gå på kino igjen og. Om jeg orker. :P kjipt med lang film og måtte tisse konstant. ...

Det er sånn jeg også tenker om alt nå: "hmm, så lenge uten å tisse" :)

Du må nok utsettes for ekstremt høyt volum(les:ikke kino) over lengre tid for at det skal være farlig, så gå på kino du, så mye du vil;) Jordmødre hadde nok informert gravide om det var farlig altså :p
Vet at kvinner som jobber på plasser med veldig høyt volum (hvor hørselvern er en selvfølge) blir satt på svangerskapspenger, men de eksponeres jo for dette 8 t dagen tross alt.

Nei, det får da være grenser for hva man ikke kan tillate seg som gravid, jeg hadde iallfall gått på kino om jeg ville d ;)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Takk :-) jeg håpte det ikke var farlig. Det er jo kjekt å gå på kino. Kanskje lillemor bare koste seg :-) kan jo hende det var brus og snop som gjorde henne hyper og. Sukkerkick :-D

Takk :) jeg håpte det ikke var farlig. Det er jo kjekt å gå på kino. Kanskje lillemor bare koste seg :) kan jo hende det var brus og snop som gjorde henne hyper og. Sukkerkick :-D

Jeg tror nok også at dette bare var gøy for babyen, det er jo godt mulig at bass/lys når bedre inn i magen på kino, siden lyden er litt kraftig. Ikke sånn at det er skadelig, men at h*n får med seg mer. Regner med det bare var spennende, og med sukkerkick på toppen ble det fest der inne :) hehe...

Det er ikke skadelig å gå på kino pga støynivået. De er veldig godt beskyttet og vil ikke høre lyden like sterkt som oss. For at støy skal være skadelig, må det være over litt tid og over ca 85dB. Og lyden blir mye dempet før den når inn til babyen i magen :)

Du kan nok ta det helt med ro og kose deg med flerer kinoturer dersom du vil det :)
De små i magen synes nok sikkert det er spennende med lyd, det virker i alle fall slik på krabaten i min mage. Spiller jeg musikk, støvsuger eller dusjer så er han der med en gang - romsterer rundt og koser seg sikkert ;)

Barnet har nok bare våknet av lyden ;) er jo ikke noe farlig.. mange som drar på konserter og lignende også ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Jeg tror nok, som de over, at det bare var for gøy at hun reagerte. De reagerer jo på lyd, lys osv nå :) Og musikk (som ofte er på kino) er jo stas! Men tviler på det blir for høyt :) Jeg har vært på konsert nå som gravid og da var det full rulle i magen, men tenkte ikke at det var farlig - bare som en reaksjon (det må jo bety de kan høre ;))

Back
Topp