Er gummistrikk farlig for barn??

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Noen av matboksene til jentene har lett for å åpnes mens jentene holder de(lokket sitter dårlig på), så jeg pleier å ta en tynn gummistrikk rundt så ikke maten skal dette ut(vanlig gummistrikk man kjøper på butikken med 100 strikker i).
Idag fikk jeg klage fra småbarnsavdelingen, for de har fått klage fra foreldre(vet ikke hvem) om disse gunmistrikkene, for ungen dems hadde hatt en på hånden når han/hun skulle hjem.
Men jeg skjønner ikke helt problemet? Altså er det farlig for ungen? Om de så skulle putte dem i munnen, er det farlig? Alt kan jo puttes i munnen, er jo masse annet som jeg anser som farligere (vanlig strikker, spenner++)
Men si gjerne ifra om jeg har feil altså, hva mener dere?
Slutter selvfølgelig med det da, siden noen av foreldrene ikle liker det. Får teipe igjen istedet kanskje

er nok mange som putter det i munnen vil jeg tro,hvertfall av de minste.
Og en annen ting er om denne strikken var surret hardt rundt handa.Minste mi hadde satt strikk rundt leggen en gang etter hun hadde lagt seg(funnet strikk på rommet)
våknet og klagde på vondt i beinet...da var strikken omtrent borte,fordi det hadde hovnet opp og fotbladet var helt hvitt.Hadde blåmerke der strikken hadde sittet i flere dager.Så jeg er blitt skeptisk til strikker ja....

Atte hvaforno?

Strikk er strikk...
Da må de ansatte bare passe på da!
Vi må ha strikk rundt flere av matboksene, og vi er neimen ikke alene i vår barnehage iallfall.

Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet da, for jeg syns det var utrolig merkelig. Også må jeg helt ærlig innrømme at hvis foreldre klager på det så må barnehagen kunne ta ansvaret og kaste strikkene når matboksene er åpnet? Ble litt satt ut når jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne bruke det mer, og syns det er ekkelt å vite at andre foreldre klager på noe jeg gjør:(
Men men, skal slutte me det nå:)

Haha, ja...kan jo kjøpe ny. Men jentene holder matboksene selv, og da detter fort lokket opp om de mister de litt eller noe. Jeg bare syns det er så bortkasta å kjøpe nye matbokser når de vi har er kjempe fine foruten lokket som går litt for lett opp;)

Ser ikke problemet jeg.... Hvis de er redde for at barna leker med strikkene og redd de skal ha dem rundt hånda eller foten, redd for at de svelger dem.. Så får de ta bort strikken når matboksen er åpnet.. Så enkelt er det.

Akkurat det jeg tenker Mystique!
Ser som sagt ikke helt problemet med gunmistrikkene, men er jo bare å kaste den

Jeg syns at de i barnehagen skal passe på at strikket blir satt tilbake på matboksen, du sparer strikk og de slipper "de farlige situasjonene" (som jeg ler av, men man må jo bare tilrettelegge).

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Atte hvaforno?

Strikk er strikk...
Da må de ansatte bare passe på da!
Vi må ha strikk rundt flere av matboksene, og vi er neimen ikke alene i vår barnehage iallfall.
Ja enig her...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Er veldig godt å høre at det ikke er jeg som er helt på jordet i denne saken.
Dropper strikkene fra nå av, bhg sa at jeg evt kunne vruke en tykk syltetøystrikk - ikke det at jeg skjønner hvorfor det er mindre farlig

Er vel lettere å se en syltetøystrikk enn vanlig strikk kanskje?
Vet ikke.
Jeg tror aldri jeg hadde tenkt over det.

Da kan jo halve barnehagen forbys da for alt kan jo være farlig på en eller annen måte.

Det blir for dumt!

Personlig ville jeg nok kjøpt en ny matboks enn å gidde å ta strikk på hver dag men...

Back
Topp