Er graviditeten som du hadde trodd?

Tittetitt

Glad i forumet
Julibarna2014
Av en eller annen merkelig grunn trodde jeg at graviditeten skulle bli en slags dans på roser. Ja, man ble vel litt kvalm i starten, men det var vel det. Nå ser jeg at en graviditet er ganske tøff. Kvalme og oppkast, sure oppstøt, utslitthet, svimmelhet, hetetokter etc. Selv om det er fantastisk å være gravid, er det mye hardere enn jeg hadde forestilt meg.

Tja, nå har jo jeg vært gravid før, så jeg må jo svare ja :) Vet hvordan det er å være gravid.. Men dette svangerskapet er ganske annerledes enn det forrige. Den gangen hadde jeg nesten ingen plager, mens nå er det alt man kan tenke seg..

Mitt er mye bedre enn jeg hadde regnet med :)
Greit nok til å vente vårt første barn :)

Samme her. Hadde ikke trodd at det skulle bli en dans på roser akkurat, men hadde aldri klart å forestilt meg de følelsene og tankene man får. Det er jo mye psykisk som skjer med kroppen i tillegg til det fysiske som det står om over alt.. 

Men det er forsatt herlig å være gravid! :) Men det er bra tungt også. 

Ja igrunn, har vært gravid en gang før, så jeg regnet med at ting ikke ble noe bedre denne gangen.. Er igrunn identisk som sist, fremdeles kvalme og oppkast, trett svimmel, tak i rygg og mage..  Skulle ønske jeg kunne virkelig nyte en grviditet...

Siden jeg har to barn fra før, å var veldig dårlig hele svangerskapet sist gang, var jeg nok så godt forberedt. Men når jeg var gravid første gang fikk jeg meg et sjokk, for da tenkte jeg at det ikke var noe særlig stress å være gravid, kansje litt kvalmen i starten. Men der tok jeg feil.

Den er vel i grunn akkurat som jeg hadde trodd... Bare litt mer bekkensmerter denne gangen. :-)

Så langt er det myyye bedre enn jeg hadde forestilt meg :) Har hatt veldig lite plager i forhold til hva jeg har hørt andre har hatt :)

Ja, det er den.
Selv om forrige graviditet egentlig var grei skuring hadde jeg jo noen plager. Bekkenløsningen og halsbrannen var ikke noe særlig de siste månedene - og det er det samme nå. Idag har halsbrannen vært helt på styr, og jeg har fått skikkelig bekkenløsning de siste par ukene.

Men jeg forventa det, så det går greit sånn psykisk.

Det eneste som ikke er som jeg hadde trodd er at jeg har ei jente i magen - ikke gutt

Jeg var forberedt på at det skulle være ille, men har egentlig blitt positivt overasket! Syns faktisk min 1. graviditet var verre. Men det er jo fortsatt 18 uker igjen...... 

Bortsett fra de første måndene med oppkast osv. så har dette svangerskapet vært bedre enn det første. Da kastet jeg opp hver dag i 30 uker :-p 
Nå er det jo en stund igjen men foreløpig går dette greit. 

eg har vært så heldig at eg har sluppa unna veeeldig mye svangerskapsrelaterte plager i både forrege svangerskap og denne gang :D merke nesten isje at man e gravid borsett fra at d e noe levende inni magen ;) rygg og bekken har eg slite eg me fra før men blir vondere i svangerskapene etterhvert som babyen vokse og man komme lengre ut i svangerskapet

Nei, hadde ikke trodd jeg skulle være kvalm i begynnelsen, tenkte jeg slapp unna slikt :-p
Hadde også trodd at jeg hadde fått en større gravidmage til nå. Den har begynt å komme seg de siste to ukene, så nå er det snart tid for bilde ;-)
Ellers hadde jeg absolutt aldri trodd jeg kom til å sykemelde meg når jeg var gravid (er 50% sykemeldt), men situasjonen på jobb er veldig vanskelig for tida :-(

Bortsett fra det, så er jeg veldig fornøyd. Elsker de små sparkene jeg kjenner på magen. Verdens beste følelse for tida <3

For meg har det vært ganske likt hva jeg trodde (selv om jeg aldri hadde sett for meg at jeg skulle være en spyer) ;-)

Men det jeg har blitt mest overrasket over er at jeg ikke kan kjenne at det er noe inni der til alle tider. Kun når jenta beveger seg og sparker kjenner jeg noe :) Trodde jeg skulle merke en forskjell allerede fra spira var i magen.

For meg denne gang er det anderledes en sist. Tiden flyr raskt når en har en unge til, eneste problemet jeg har denne gang også er bekkenløsning.
Og har en foranliggende morkake, det er no dritt

Gizmonie skrev:
For meg denne gang er det anderledes en sist. Tiden flyr raskt når en har en unge til, eneste problemet jeg har denne gang også er bekkenløsning.
Og har en foranliggende morkake, det er no dritt

Hvorfor er det ikke greit med foranliggende morkake?

Nei, det er ikke heeeelt som jeg hadde trodd... Hadde nok forventet å være mer fysisk sliten i stedet for psykisk. Er mye trett og blir fort sliten og lei meg. 
Var også ganske sikker på at "når jeg blir gravid DA skal jeg trene masse og gå lange turer hver dag"!!! Haha... Yeah right emoticon

Men bortsett fra det så elsker jeg å være gravid nå som lille gullet begynner å gi seg til kjenne flere ganger om dagen. Er glad for at mannen min er så engasjert i å ha kontakt med magen og jeg har det i grunnen ganske fint emoticon

bekkenet er iallefall myyye bedre enn siste,plages litt med en hoft, men untak av det, så føler jeg meg ikke gravid jeg..

nå er jo dette vårt fjerde barn  , så vet hva jeg går til .. men jeg har så å si aldri hatt noen plager i noen sv.skap .. aldri kvalme , eller bekkenløsning .. har litt bekkenlåsning innimellom , og halsbrann men det er vel det .. kynnere og nedpress bruker jeg å ha mye av , så det regner jeg med kommer for fult snart , men det anser jeg ikke som plager , heller at kroppen begynner å klargjøre seg

NEI... æsj mye værre enn jeg trudde... savner å trene, hater å se vekta gå oppover og oppover.... gleder meg til å ikke være kvalm og kunne spise uten at magesekken vrenger seg..
Men ellers er det som forventet...
Koselig med spark, gjøre i stand  babyrommet og koselig å se hvordan de kommende besteforeldrene oppfører seg :)

Back
Topp