Er gravid og ammer

Bolli91

Flørter med forumet
Hei,
Er nå ca 2 mnd på vei med en liten, og ammer fortsatt gutten min på 8mnd. Ammer 3-4 ganger iløpet av natten og 4-5 ganger iløpet av dagen.. Jeg lurer på om man bør slutte å amme når man er gravid? Det er jo ganske ubehagelig med de ømme brystene, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det..? Hadde uansett ikke tenkt å amme lenger enn ett år, men kan jo ikke slutte rett før neste kommer heller, da kan det jo bli litt "dårlig" stemning...

Du kan fint amme så lenge det er greit for deg og så lenge du ikke får samnentrekninger av det. Men jeg ville sluttet noen mnd før termin. Jeg er omtrent like langt på vei og ammer min 2-åring.

Jeg ammet storesøster frem til hun var 20 mnd. Da jeg sluttet med ammingen var jeg ca 7 mnd på vei med lillesøster. Sluttet ikke ammingen fordi jeg var gravid, men for at det ikke skulle oppleves for storesøster som om "noen kom å tok fra henne puppen". I forhold til graviditeten gikk det helt fint å amme. :)

Enig med de over her. Ingen grunn å slutte enda, om du ammer til året har du enda noen mnd igjen til termin ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg har en datter på straks 10 mnd. og venter en til i oktober. Vi prøver å avvenne henne, men hun er veldig glad i pupp.

Det har ikke vært noe problem å amme under svangerskapet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp