Er gravid.. men symptomene er borte..

tiket

Første møte med forumet
Hei. jeg er gravid i uke8+4 og har hatt all symtomer på graviditet.. kvalme,ømmebryster trøtthet svimmelhet osv.. men nå har alle symtomer gitt seg,,, kanskje litt trøttere enn vanlig men føler ikke lenger at jeg er gravid... noen andre som har hatt det slik?.. skal også sies jeg er førstegangsgravid. vært hos legen og kontantert graviditeten så det skulle ikke være noen tvil heller da... skal kanskje bare være glad jeg ikke er "syk" og er jo det også da..
 
Sånn hadde jeg det noen uker også, grusom følelse. Men så lenge du ikke har hatt noe blødninger så er nok alt i orden!

Jeg er straks i 24, og det er bare de siste ukene mini har skikkelig begynt å gi litt liv fra seg!
 
Jeg også hadde det slik med førstemann, ikke noe dårlig å pluselig følte jeg meg helt vanlig. Nå derimot gørrsliten å konstant kvalm, men du kan faktisk være heldig med at kroppen din har roet seg og har det bra slik at du ikke kjenner noe:) jeg hadde skikkelige knipinger i magen fra uke 5-7 men nå er det borte:) Alt er helt sikkert vel, men ikke nøl med å ringe lege el jordmor om du er bekymret:)
 
Jeg hadde det slik. I første svangerskap.. Trøtt og veldig ømme bryster. men forsvant, og jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt.. Gikk noen dager, men klarte ikke roe meg med at jeg ikke blødde.. Fikk UL i uke 10, som konstaterte en MA, desverre... Men de sa hele tiden at det ABSOLUTT ikke trengte å være grunnen, men den gangen var det desverre slik.. Men bare å få vite hva som var. var veldig greit.. Så jeg vil annbefale deg å ta en UL.Bare for å roe deg helt ned.. Trenger ikke være noe galt i det HELE tatt... Men å få se at alt er bra, kan ofte være veldig godt.. Er nå i uke 10+1 og spyr som en alke, og er fornøyd med det.. Rart at disse svangerskapsplagene ikke kan kalles plager, men et betryggelse for mange.. <3 Håper at alt går bra med deg og nurket... Men anbefaler deg som sagt å kontakte lege å få UL, slik du får slå fra deg angsten :) 
 
Det eneste som har plaget meg er trøtthet ømme bryster i starten. Så når det forsvant, før jeg begynte å kjenne liv, var det ingenting som tilsa at kroppen min var i "reproduseringsmode". Litt ekkelt!
Har mor det bra har bebisn det bra sier de, spise og sove nok og drikke masse:) Men om du er skikkelig bekymret, ta deg en tur til legen å be om en sjekk, er bedre det enn å gå rundt engstelig for ingen grunn :)
 
Jeg var vannvittig trøtt de tolv første ukene,sovnet til og med på jobb i pausene ,og jeg hadde ømme bryster.Hadde ellers ingen plager,og som du sier så følte jeg meg lite gravid frem til uke 25 ca,da kjenner man livet <3 og selvfølgelig på ultralyd dagen,da var jeg i lykkerus hele dagen
 
Jeg har også mistet symptomene, men det er bare godt :D Nyter å ikke føle meg uggen... tviler ikke på at lille i magen har det bra til tross for at det eneste tegnet på at den er der er rar utflod... 
Har ikke hatt blødninger, har ikke hatt smerter, og HCG nivået stiger godt! 
 
Jeg hadde ikke noe annet bevis på mitt svangerskap bortsett fra positiv test og null mens. Jeg var sikker på at det bare skulle være et svært hulrom der da jeg var på ordinær ultralyd, men det var heldigvis noe der.

Mange kaller meg heldig for at jeg har sluppet unna det som er av symptomer og at jeg fremdeles har det så bra. Jeg sier jeg gjerne skulle hatt noen som helst tegn på at jeg var gravid de første 18 ukene.
 
Har vært gjennom perioder uten symptomer selv også, men de kommer og går. I uke 9 sank blodprosenten min veldig, og det er fortsatt på en berg og dalbanetur og går opp og ned. Har vært mye usikker selv, siden jeg ikke spyr. Har bare vært veldig kvalm, og det pleide jeg å være mye før jeg testet positivt også, så jeg var naturligvis i tvil ofte. Legen bekreftet ikke noe særlig heller på første sjekk i uke 8, sjekket ikke urinen mens jeg var der og sånn, men jordmor sjekket heldigvis urinen min når jeg var på sjekk i uke 11, og den var fin, var hennes ord. Magen har allerede vokst litt, jeg har treg mage/avføring, til tider kjenner jeg de såkalte voksesmertene fra livmoren og strekksmertene fra lysken, og jeg er kvalm 24/7 uten å spy og har ømme bryster... så jeg kan vel kalle meg gravid, men også jeg har bekymret meg mye og hatt mange uker med tvil. Det er ikke kjekt. 
 
Har også opplevd dette, våknet en morgen uten kvalme og følte det hele hadde vært en drøm.. Sov dårlig på natten i tillegg så humøret var litt rart, men "heldigvis" var det ikke lenge borte.. Var en veldig ekkel følelse, men følelsen nå i etterkant sier alt er bra :)
 
Back
Topp