Er ganske redd for min lille gutt! *oppdatert*

E*Mamma

Forelsket i forumet
Jeg har en liten en som plages veldig med magen. Han er 5 mnd og får mm, mme, grøt, sviskermos og vann.
Onsdagen måtte vi til legen for han hadde ikkje bæsja på 10 dager og skreik og tok i, da fikk vi beskje om å gi han microlax så han fikk tømt seg og gi han lactulose(6ml om dagen) hver dag til han fikk normal avføring.

Han har fått lactulose hver dag siden onsdagen og har enda ikke bæsja. Men så skal det sies at han har null matlyst. Han spise sviskermos men vann, mm og mme vil han ikke ha.. Har prøvd 3 forskjellige flasketyper 3 forskjellige mme!

Han har til vanlig max sovet en time per blund, nå kan han sove opp i mot 3 timer!! Om natta er han veldig urolig han har aldri vært sånn før. Han har brukt å få "kveldsmat" rundt klokken 20 og da har han våkna for å spise mellom 4-6 på mårran. Men nå er det opp å på puppen ca hver 3 time. å da spiser han i 5 min så sovner han.

Jeg begynner å bli ganske redd nå! Er min første og kan gått hende jeg bare er hysterisk.

Hva mener dere? Hva skal jeg gjøre? Hva ville du ha gjordt?

Pumpa meg ista å ga han flaske så jeg hadde sånn passe oversikt på hvor mye han spiste å da fikk han i seg 40 ml.

Snakka med legevakta nettopp å de sa siden jeg hadde fått i han 40 ml så kunne jeg ringe imårra hvis det fortsatte..

Tusen takk for at du tok deg tiden til og lese og svar!

Har egentlig ikke peiling, men det høres ikke noe særlig ut nei![&:][:(]

Hmm.. har du veid han i det siste? Så du ser han går opp?

Har slitt med det samme her, bare ikke så alvorlig.. fikk beskjed om at det er KJEMPEviktig å gi mye væske når de små får lactulose, pga det er rent fiber, og dersom de får for lite å drikke kan det virke mot sin hensikt.. så her får han vann, saft, juice.. det han måtte ønske, tilbyr ofte! Gullet ditt er jo litt yngre, så kanskje ikke saft og juice er så bra, men kanskje sukkervann er bedre? MASSE drikke iallefall..

men for guds skyld skaff legehjelp til denne ungen...sitt ikke på babyverden og vær redd for babyen din!!!!!

skulle gi micrlax til han hadde tømt seg, men så har det ikke kommet noe? hadde tolket  det som at du kanskje skulle reist til legen igjen viss det ikke virket.

uansett, er du bekymret ville jeg hørt med legevkten om de kan gi han noe, vis han får mat så skal det ikke gå mer enn tre dager uten avføring

Syns det høres ut som om dere trenger litt legehjelp.
Lactulose burde gitt resultater etter flere dagers behandling. Og når han i tillegg er slapp og ukomfortabel så ville jeg kontaktet lege igjen.

ORIGINAL: CecilieT

Har slitt med det samme her, bare ikke så alvorlig.. fikk beskjed om at det er KJEMPEviktig å gi mye væske når de små får lactulose, pga det er rent fiber, og dersom de får for lite å drikke kan det virke mot sin hensikt.. så her får han vann, saft, juice.. det han måtte ønske, tilbyr ofte! Gullet ditt er jo litt yngre, så kanskje ikke saft og juice er så bra, men kanskje sukkervann er bedre? MASSE drikke iallefall..

Prøvd sukker vann å det ville han ikke ha..

Han har ikke bæsja etter han fikk det heller?

Tilsammen hvor mange dager siden han bæsja?!

ORIGINAL: Black Beauty

skulle gi micrlax til han hadde tømt seg, men så har det ikke kommet noe? hadde tolket  det som at du kanskje skulle reist til legen igjen viss det ikke virket.

uansett, er du bekymret ville jeg hørt med legevkten om de kan gi han noe, vis han får mat så skal det ikke gå mer enn tre dager uten avføring

Han fikk tømt seg når han fikk microlax..

ORIGINAL: *Magnificent*

men for guds skyld skaff legehjelp til denne ungen...sitt ikke på babyverden og vær redd for babyen din!!!!!

Det var vel litt unødvendig.... Det er jo ikke så lett å vite hva som er normalt når man aldri har prøvd før! Hun gjør så godt hun kan, akkurat som alle oss andre...
Klem til Emils mamma, og Emil:) Støtter de som råder deg til å søke legehjelp enda engang:) Lykke til!!

ORIGINAL: StinkiStini

Han har ikke bæsja etter han fikk det heller?

Tilsammen hvor mange dager siden han bæsja?!

Han fikk tømt seg når han fikk microlax på onsdag men ikke etter det..

Gi han masse pupp kanskje om han vil ha det?

slutt med sviskemosen... hadde samme problemet med guttungen, og da var det faktisk sviskemosen han ikke tålte...[&o]

Ring legevakten!!

Utrolig viktig å passe på at de små ikke blir dehydrert. Ta tak med tommel og pekefinger, i huden hans på armen. Når du slipper, skal huden gå rett tilbake. Går det tregt, tyder det på at han har for lite væske i kroppen, og må da straks til lege.

jeg hadde ringt legevakten uansett btw.

lykke til, og god bedring til gutten din

ORIGINAL: Pembie

ORIGINAL: *Magnificent*

Det var vel litt unødvendig.... Det er jo ikke så lett å vite hva som er normalt når man aldri har prøvd før! Hun gjør så godt hun kan, akkurat som alle oss andre...
Klem til Emils mamma, og Emil:) Støtter de som råder deg til å søke legehjelp enda engang:) Lykke til!!

Du har tydeligvis ikke hatt et barn som har vært dehydrert...nei det er ikke lett å vite hva som er normalt når man aldri har prøvd før men det er ganske NORMALT å ta kontakt med lege når ungen din ikke tar til seg væske og sover mer enn vanlig...
jeg blir litt matt når det virker som om babyverden er til for å finne ut av ting som er ganske alvorlig for små barn...unnskyld meg...men det var absolutt ikke unødvendig i det hele tatt!!

ORIGINAL: Emils*Mamma

ORIGINAL: CecilieT

Prøvd sukker vann å det ville han ikke ha..

Huff.. er fælt når de små har det sånn! Selv har jeg måtte stått med q-tips og pirka ut bæsjen av rumpa hans, fordi han ikke klarte å få den ut selv (sorry detaljene [&:]).. skjønner jo at om han er "full" i tarmen, så er ikke mat og drikke så fristende.. jeg hadde nok prøvd saft jeg altså, alt for å få i ham drikke..

Har du forresten prøvd å "hjelpe" ham litt? En q-tips med vaselin kan gjøre underverk! Det jeg også gjorde (som mange synes høres rart ut), jeg satte ham faktisk på toalettet. Jeg holdt ham under armene, mens jeg selv satt på huk, og lot ham sitte på do, sånn at rumpa hang litt ned.. virka som det hjalp, for da fikk han riktig trykk.. i et par måneder bæsja han kun når jeg satte ham på toalettet.. (lot ham ikke sittesitte altså, var jo litt liten for det, men holdt ham bare så han fikk den stillingen, med bena opp mot magen.. tyngdekraften hjalp [:)])

Viss ingenting hjelper ville jeg nok som andre her sier, kontakta legevakta og forklart at han spiser dårlig, er slapp og har ikke fått bæsja på lenge..

ORIGINAL: Lois Lane

Ring legevakten!!

Utrolig viktig å passe på at de små ikke blir dehydrert. Ta tak med tommel og pekefinger, i huden hans på armen. Når du slipper, skal huden gå rett tilbake. Går det tregt, tyder det på at han har for lite væske i kroppen, og må da straks til lege.

Skal gjøre det..

vet du hvor mye veske han har fått i seg sån ca?

ORIGINAL: Emils*Mamma

ORIGINAL: Lois Lane

Ring legevakten!!

Skal gjøre det..

Utrolig bra...så får den lille gutten din hjelp, det er det eneste riktige du kan gjøre...lykke til[:)]

ORIGINAL: Thothamon..

vet du hvor mye veske han har fått i seg sån ca?

puppen(vet ikke hvor mye) når han har ville tatt den, å 20 ml mme. Ha drikker tilvanlig over 210 ml mme. kanskje 10 ml vann/sukkervann

Back
Topp