Er gåbil like ille som gåstol??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
For ryggen til de små liksom? skal man ikke bruke det heller?

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Hvor er sammenhengen?

man skal ikke bruke gåstol fordi det ikke er bra for ryggen.. og jeg lurte på om det gjelder gåbiler også.. de er jo litt anderledes konstruert

Tuller du eller? [:D] En gåbil er jo noe man går bak og dytter foran seg, har overhodet ingen sammenheng med gåstol. [:)]

sønnen min har brukt både gåstol og gåbil..

Feilen med gåSTOL er jo at barnet får vekten mellom beina/på hoftene.. Med en gåbil så går jo barnet bak bilen og har noe å holde seg i [:)]

I en gåstol sitter de jo, og som regel bruker man vell gåbilen til å gå etter. De kan jo bruke gåstol fra de er veldig små, og det er vell ikke anbefalt at man lar de sitte no mye før de setter seg opp selv. Men må ha bra med balanse for å klare å sitte stødig på en gåbil, så det tar lengre tid før de får til. Så vil tro gåstol er verre enn gåbil, ja.

ORIGINAL: Labambie

Tuller du eller? [:D] En gåbil er jo noe man går bak og dytter foran seg, har overhodet ingen sammenheng med gåstol. [:)]

de gåbilene jeg har sett kan man jo sytte på å skyve seg forrover også[8D]

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: Miss. Juicy

Fortsatt ikke sammenlignbart. [;)]

neivel, man da kan man vel bare si at det er en OK leke da, isteden for å fremstille meg som dum[;)]

Gud for noen svar du får! Blir helt oppgitt!! har faktisk tenkt på dette før jeg...

Men fysioen til snuppa sier at gåstl er helt greit. Når de sitter så sitter de jo vanlig får ikke hele vekta på beina. Og når de går bak så er det jo vanlig gåing med støtte.
Så jeg sier: go for it[;)]

men hvorfor spør du om det er bra å bruke det her eller ikke??
du må jo klare å bestemme selv hvilken leke du skal kjøpe til ungen din..
tror ikke noen av delene er livsfarlige uansett..
selvom mange her hadde ment at jeg er en dårlig mor som lot ungen min bruke gåstol driter jeg i det.

Det er jo gåbiler med en aånn støtte rundt så de kan sitte tidlig på den og ikke tippe av, så hva er da forskjellen mellom gåstol og en gåbil nan sitter på?

ifølge bv så er jo nesten alt farlig uansett

Men klarer de å sitte på gåbilen å "kjøre" framover selv så er jo ikke det noe farlig da [8D] Greia er jo at man ikke skal belaste rygg, hofte osv når ungen er så liten og ikke klarer å sitte, stå etc selv [:)]

neivel, man da kan man vel bare si at det er en OK leke da, isteden for å fremstille meg som dum[;)]

I alle dager da.. Er vel ingen som fremstiller deg som dum?!

er bare måten du svarer på.. nok om det

Gåstol gir falsk trygghet i forhold til gåbil når det gjelder balansen..

I alle dager da.. Er vel ingen som fremstiller deg som dum?!

er bare måten du svarer på.. nok om det

Hvordan svarer jeg da? Jeg skrev:
Med en gåbil så lærer de seg å gå på normal måte. Det gjør de ikke med en gåSTOL.
De støtter seg på gåbilen for ikke å miste balansen bl.a. Det gjør de ikke med en gåstol. Der er de fastlåst.

Og fortsatt ikke sammenlignbart.

Er det å fremstille deg som dum? Sånn seriøst?

"fortsatt ikke sammenlignbart[;)]"  virker litt ovenifra og ned bare.. ikke noe mer

snuppa fikk gåbil når hun ar 10 mnd. hun gikk bak den da.da bruker de kroppen sin selv. hva er vitsen å gi en frisk baby støtte? også begynte hun selv å gå når hun var 11 mnd.
hun nådde ikke ned med beina når hun satt på bilen. så jeg tror de færreste når ned når de først begynner med bilen. nå er hun såpass lang og kan sitte på bilen og dra seg framover når hun leker med den.
men også så stor at ryggen tåler det, siden hun har gått i 5 mnd allerede.

vi har ikke brukt gåstol eller huske, mye bedre at de får bruke sin egen kropp, det er jo det de blir sterke av.

jeg brukte gåstol jeg og jeg ble vel ikke akkurat hemma av det hehe...men det er visst veldig fy fy med hoppehuske og gåstol.

fant samboerns gamle hoppehuske på lofte (samboern er merkelig nok frisk i beina han også etter hoppehuske som baby)[8D] satte snuppa på 16 mnd oppi den haha...tok litt tid før hun skjønte opplegget, men morro var det.

men alt med måte sier jeg bare. mange bruker jo gåstol som barnevakt, noe jeg synes blir feil da.

"fortsatt ikke sammenlignbart[;)]"  virker litt ovenifra og ned bare.. ikke noe mer

Ja jøss...
Var uansett ikke den første som skrev at det ikke var sammenlignbart.

nei og jeg siktet til alle de.. så vet du det. om du tar det til deg eller ikke får være opp til deg. Men jeg mener man skal være litt forsiktig med hva man skriver på et forum, for med alle disse smilyene blir fort setninger misforstått... jeg bare fortalte hva jeg tenkte om den måten å svare på.. ikke noe mer enn det..

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

[:-]Jamen herremoses da...går d ikke an å bare svare på spm istedetfor å kverulere så jævlig da[8D]

D går så d suser med gåbil synes jeg![:)][:D]

takk[8D]

ORIGINAL: hjertetmitt

Det er jo gåbiler med en aånn støtte rundt så de kan sitte tidlig på den og ikke tippe av, så hva er da forskjellen mellom gåstol og en gåbil nan sitter på?

I en gåstol "henger man" på en måte nedi, så da blir belastningen stor på hoftene. På en gåbil sitter man ordentlig og får dermed belastningen på ryggen

Back
Topp