Er feber skadelig for fosteret?

• Trådstarter Trådstarter Chuma
  • Opprettet Opprettet
C

Chuma

Guest
Vi har fått influensa i hus. På lørdag var det William som lå med over 40 i feber, nå begynner han endelig å bli frisk igjen. Så nå er det min tur. Jeg har feber og er ganske elendig, dog ikke så høy feber som William hadde. Kan det være skadelig for fosteret tro? Vil ikke ta medisiner heller, men høy feber er kanskje verre? Vet man kan ta Paracet, men jeg utsetter det i det lengste likevel, er veldig konservativ når det gjelder medisinbruk.
Jeg SKAL bli frisk til i morgen da, for da skal jeg på UL og ser min nye forelskelse igjen! :-)))

Man skal ta paracet når man har feber og er gravid. Feber er visstnok ikke bra. God bedring! 

Tror det kan være skadelig tidlig i svangerskapet om du har veldig høy feber. Man kan jo fint ta litt paracet. Kan jo høre med legen din om du er usikker :)

også glemte jeg å si God Bedring:) Og kos det masse på UL i morgen :)

Prøv i hvert fall å finn den minste dosen som hjelper! God bedring til dere :)

Jeg jobber på sykehuset som sykepleier å der gir vi alltid paracet dersom mor har feber. Fosteret mistrives mer når man har feber enn om det får litt paracet i seg! Så tror ikke du skal bekymre deg for mye om denne paracetten! ;)

Du kan ta 1 g paracet hver 6 time, maxdose i døgnet på paracet er 4 g ;)

Feber er ikke bra for fosteret. Ta paracet du, og god bedring!!!

Takk for svar og tips. Jeg har tatt Paracet og feberen går ned litt med den, så satser på at det er det beste!

Back
Topp