Er far helt verdiløs? *link*

sillivanilli

Elsker forumet
http://www.nettavisen.no/verden/article1925323.ece
Litt avsporing av det som står i artikkelen, men..

Jeg mener at alle trenger en manlig og kvinnelig rollemodell. En av hvert kjønn å forholde seg til og lære av. 
Men det betyr ikke at enslige og homofile ikke kan oppdra barn. De kan jo ha et nært forhold til en onkel, en nær venn av mamma/pappa, el.l.

Hva tenker dere om dette?

Jeg vokste opp uten pappa, mamma gjorde en kjempebra jobb! Men jeg hadde ikke et nært forhold til en mann, og det har vært et savn. Vi kjente jo noen menn, men det var ikke så nært at de kunne være en farsrolle. Når jeg var 7 kom det en mann inn i livet mitt, kjæresten til eldste søstern min. Han ble jeg fort gla i og skrøt av han når det var sånne "pappan min er sterkere enn din" samtaler. (husker dere de? [;)]) Men når de fikk barn selv og jeg ble eldre ble det anderledes. (Men jeg lurer på om han skal få følge meg opp til alteret når jeg skal gifte meg, om lenge..) [:)]

Jeg er kanskje kjempeslem nå, men hvorfor må alle reprodusere seg? Hva med alle barna som finnes i verden som trenger foreldre som elsker dem? Jeg synes at kravene og kostnadene ved adopsjon skal senkes! Hvorfor skal det være lettere og billigere å dra på klinikk og bli kunstig befruktet enn å adoptere barn som allerede har kommet til verden og sårt trenger hjelp? Føler meg slem når jeg sier det (og skjønner at mange er fryktelig uenige), men homofile, enslige og de som ikke kan få barn og har penger og mulighet, burde adoptere. Hadde det ikke vært bedre å legge til rette for det, enn å bare lage flere barn? [8|]

Jeg vet at langt fra alle kan adoptere sånn som ting er nå altså! Vi kunne ikke gjordt det, vi tjener vel ikke nok og samboeren min har et lite rulleblad. Synes det er idiotisk at de stiller så strenge krav. Man kan jo få barn på egenhånd selvom man er fattig, feit, har rulleblad og hjertesykdom..

Beklager, ble langt og rotete. [:D]

jeg mener mor og far er det beste for ungen. men jeg mener det er bedre med bare en av foreldrene dersom en av foreldrene f.eks er voldlig, terroriserende m.m.... noen gang er det best at mor og far ikke bor sammen. men jeg tror to rollemodeller, en av hvert kjønn er det beste.
Allikevel tror jeg barn kan ha det veldig bra bare med mor eller bare med far også, og det kan være bedre å vokse opp med to homofile foreldre enn to ustabile "vanlige" foreldre. Så ikke noe fasitsvar med andre ord. jeg tror homofilt par/lesbisk par kan være vel så gode foreldre som to av hvert kjønn.

jeg trur vel ikke det var helt det de mente med lovforslaget,det var vel heller  tenkt slik at lesbiske kan få kunstig befruktning og..tror jeg da.
men syns ikke far er verdiløs nei,men den abortgrensa demmes var helt på jordet!!da er man jo over halveis i svangerskapet,kjenner jeg blir kvalm når jeg tenker på det at de faktisk fjerner ett fullt levedyktig barn faktisk....så en dokumentar engang hvor det var en reporter som var i siste trimester altså 8 mnd på vei som prøvde og få abort,og tro det eller ei men en lege i danmark var villig til og gjøre det!!ville vel heller kaldt det drap jeg da..

Back
Topp