Er en bror alltid en bror?...

Julita

Forumet er livet
Vet av ei som har en bror.. som ikke er noe særlig til menneske igrunn.
Han bodde på det stedet jeg bodde før, og drev med ting som blotting, seksuell utnytting av småjenter etc...
Han misbrukte niesen sin seksuelt når hun var et par år bare.
Han fikk norges til da strengeste straff for gjentatte voldtekter for et par år siden...
Dere fatter bildet..
Så fikk søsteren hans nettopp en til unge. (Hun han misbrukte når hun var et par år er vel 12-13 nå.). Han er obviously sluppet ut av fengsel nå, for han var på besøk hos henne (altså moren til niesen som han misbrukte) over flere dager.
Og normalt sett..
Så legger jeg meg ikke borti ting jeg ikke har noe med, men.. jeg har store vanskeligheter med å forstå akkurat dette.
Om bror deres (eller noen andre dere var glade i) hadde gjort noe så grusomt mot ungen din (og dermed deg), ville dere klart å gjøre noe annet enn å hate han intenst?

Bror vil han vel kanskje være uansett, men det betyr ikke at fortjener å bli behandlet som en bror. Hadde brutt all kontakt med min bror hadde han gjort noe sånt, hadde gjort det uansett hvem det var om det så hadde vært far til Benjamin, sånt kan ikke bli tilgitt hos meg!!

[8|]Tror ikke det hadde vært noen bror av meg nei!
Med mitt beskytterinstingt overfor mine barn hadde det nok vært min avdøde bror!!! (Og jeg hadde nok drept ham om han noen sinne viste seg i nærheten!!!)

han hadde ikke fått sett barna mine noe mer..........   hvis han hadde nærma seg så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort

vet rett og slett ikke...

jeg synes det er veldig lett og si nå på stående fot at jeg aldri skulle hatt kontakt med ham, at han ikke var min bror osv....men om jeg faktisk hadde gjort det....vet ikke
uansett hadde jeg tatt forhåndsregler....hadde han komt på besøk hadde jeg aldri latt ham være allene med ungene mine og han skulle ikke fått hatt de på fanget...skulle sett hendene på ham hele tiden....

jeg tenker og sånt at hva med foreldrene mine da.....hva om det er min sønn som ødelegger min andre sønn....hva da????? er jo like glad i dem begge, og kan ikke forestille meg at en av dem vil gjøre det. men en vet jo aldri....hva skulle jeg da gjort til jul??? nektet den ene sønnen min å komme...

tror ikke jeg vet hva jeg hadde gjort før jeg evtuelt hadde opplevd det...

Jeg hadde drept han!!
Og hvertfall ikke sluppet  han inn i huset mitt igjen!!!
Han har mishandlet dattera mi og jeg gir han husli???
ALDRI FAEN!!!

Lot hun han komme på besøk hvor denne jenten som har blitt misbrukt bor??[:@][:@]

Hun kan jo ikke tenke på at det er broren hennes, hun må tenke på det stakkars barnet som har blitt misbrukt[:(]

ORIGINAL: *lille bv engel*

vet rett og slett ikke...

jeg synes det er veldig lett og si nå på stående fot at jeg aldri skulle hatt kontakt med ham, at han ikke var min bror osv....men om jeg faktisk hadde gjort det....vet ikke
uansett hadde jeg tatt forhåndsregler....hadde han komt på besøk hadde jeg aldri latt ham være allene med ungene mine og han skulle ikke fått hatt de på fanget...skulle sett hendene på ham hele tiden....

jeg tenker og sånt at hva med foreldrene mine da.....hva om det er min sønn som ødelegger min andre sønn....hva da????? er jo like glad i dem begge, og kan ikke forestille meg at en av dem vil gjøre det. men en vet jo aldri....hva skulle jeg da gjort til jul??? nektet den ene sønnen min å komme...

tror ikke jeg vet hva jeg hadde gjort før jeg evtuelt hadde opplevd det...

Jeg har også vært inne på disse tankene. Når det gjelder noen du ikke kjenner, bare noe du hører om på nyhetene liksom, så er det nok litt lettere å ta standpunkt, men når det gjelder ens egne, er det vel kanskje ikke så lett? Jeg vet ikke.
Men sånn rent generelt så er i mine øyne incest og seksuelt misbruk av småbarn noe så utilgivelig at det ikke finnes en ny sjanse for de som gjennomfører noe sånt. Uansett hvor syke de er.
Men som sagt.. vanskelig å sette seg inn i situasjonen der en har relasjoner med personer som gjør noe sånt.

Usj, for en utrolig trist situasjon....
Vet ikke hva jeg hadde gjort jeg...Er så utrolig glad i broren min, så for meg blir det helt utenkelig å prøve å sette seg inn i....

ORIGINAL: Mesaana

Bror vil han vel kanskje være uansett, men det betyr ikke at fortjener å bli behandlet som en bror. Hadde brutt all kontakt med min bror hadde han gjort noe sånt, hadde gjort det uansett hvem det var om det så hadde vært far til Benjamin, sånt kan ikke bli tilgitt hos meg!!

signerer!

jeg må si jeg skjønner ikke hvorfor hun damen slippet han inn i huset sitt. stakkers jente som har blitt overgrepet, herregud skaper jo ikke trygge rammer for den stakkers jenten som har vært utsatt for dette, moren slipper jo overgriperen inn i datteren sitt hjem som skal være en trygg plass for henne å være[>:]

ORIGINAL: *SFC*

aldri i værden om han hadde fått bodd hos oss,nei..!! Og ikke vist seg i nærheten..!!!! INGEN skader barna mine,for så å bli tilgitt..!!!![8D][&:][:'(]

sign

Jeg hadde ALDRI sluppet denne mannen inn i mitt hus!!! Uansett om han aldri så mye hadde vært min bror! Aldri om jeg hadde utsatt mitt/mine barn for en slik forbryter! For en utrygg atmosfære det hadde vært.
Om det så skulle vært at den fyren hadde sagt at han hadde  forandret seg i løpet av fengselsperioden, så hadde jeg ikke klart å stolt på han før han virkelig hadde klart å bevise det. Men jeg tror aldri jeg hadde klart å latt han være alene med mitt/mine barn!

Hadde nok brutt all kontakt med en sånn person fam eller ikke[:@][:@]

han hadde vært død hvis han hadde drevi sånn med ungen min, og da skulle jeg ha sitti inni med go samvittighet etterpå... æsj, hater sånne folk....

ORIGINAL: *SFC*

aldri i værden om han hadde fått bodd hos oss,nei..!! Og ikke vist seg i nærheten..!!!! INGEN skader barna mine,for så å bli tilgitt..!!!![8D][&:][:'(]

Signerer

jeg har droppet kontakten, og gjort det klinkende klart.....Overgrep mot ens egne barn, må være så grusomt, at jeg finner ikke ord for det....Og jeg får vondt inni meg når jeg tenker på hu jenta på 12-13 år nå som opplever at moren hennes slipper overgriperen inn i hjemmet deres og fortsatt har kontakt med ham.... Snakk om svikt fra mor sin side ovenfor sin egen datter da, må oppleves forferdelig fra datteras side[:(][:(]

Det er så vanskelig med sånne saker. På den ene siden vil man jo beskytte barna, på den andre siden er det jo faktisk mulighet for at overgripere får behandling i fengselet og etterpå. Dersom han virkelig angrer og gjør alt han kan for å bli en bedre mann, styre sine tilbøyeligheter og slikt, så ville jeg anstrengt meg for å kunne beholde kontakten. Men ville ALDRI latt ham være alene med barna, eller overnatte dersom barna har eget rom. Det blir en balansegang mellom å vise tillit og beskytte sine barn, og da har barna ABSOLUTT første prioritet!

Back
Topp