Er EL-tester 100% til å stole på?

Mammaen til J <3

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
Jeg har jo fått time til tidlig UL på onsdag. Ble brått så innmari i tvil om det er noe vits å dra, siden jeg er så kort på vei. Jeg har vært HELT sikker på hvor langt jeg er på vei, fordi vi bare hadde sex 1 gang etter positiv EL-test, men så ser jeg at vi hadde sex 3 og 4 dager før positiv EL-test også.

Jeg fikk positiv (dog veldig svak) g-test på den dagen jeg trodde var 9 dpo. Men hvis jeg har blitt gravid 3 eller 4 dager før det, var det jo faktisk 12 og 13 dpo.

KAN det hende at jeg hadde EL litt tidligere enn hva EL-testen sa? Eller er de 100% til å stole på?

Blir jo helt tullerusk jo :D

Vi er 99% sikker på at vi unnfanget fire dager før EL, så det er kanskje noen andre faktorer, feks kan jo sædcellene leve noen dager i kvinnen, og slikt.

Jeg har lest at sædcellene på det meste kan leve opp til 6 dager, så det finnes en mulighet for at sexen dere hadde 3 og 4 dager før faktisk kan ha gjort susen!

Åh, jeg HÅPER det altså. Da er sjansen større for at de ser noe på UL på onsdag.. Da drar jeg dit "med god samvittighet". Hadde gjort det uansett da, men jeg er redd for å få den derre "hva gjør du her så tidlig?" :p

Back
Topp