er egentlig livredd for å spørre men klarer ikke la være

jeg forstår at du syns dette er vanskelig. jeg klarer ikke helt å komme med et godt råd, men jeg tror du tar riktig avgjørelse selv, det som du føler er riktig!
hvis legene dine sier at du bør kjøre på og bli gravid nå, er det kanskje det riktige?

Vanskelig.......... det kommer jo litt an på hvordan du ser for deg de neste årene? Og hva/hvordan du har tenkt til å ta tak i jobbsituasjonen din etterhvert?

Hvis du er redd for å abortere pga jobb, kan du ikke avtale med legen at du blir sykemeldt med en gang du blir gravid?

Og hvis dere ikke blir gravid med en gang, og det faktisk tar 2 år, skal du gå hjemme i to år da i tilfelle du blir gravid?

Og hvis du i utgangspunktet ikke kan jobbe nå, men kan gå gravid, så er det jo bare å prøve, for da kan du jo faktisk ikke jobbe!

Jeg vet ikke, jeg bare tenker høyt.........[:)]

Hei [:)] utlendingen her[:)] skjønner ikke problemstillingen...[&:] Hvorfor lurer du på om du bør vente til du har fått jobb? Mener du pga at kanskje du blir gravid like etter at du får jobb og må dermed snart ut i permisjon igjen? Beklager at jeg er vanskelig altså[8D]

Hvis det handler om at du "lever av kommunen" en lengre periode hvis du gjør det du ønsker så syns jeg at du ikke bør tenke i slike baner. du skal heller ikke være så redd for å bli dømt!! Gjør det du føler er riktig! Du ønsker to barn - hvorfor skal ikke du få lov til det som andre? Hvorfor skal du måtte velge mellom jobb og barn fordi du har det ikke så lett for å bli gravid?

Du kan ta igjen og gi tilbake til samfunnet når du HAR fått 2 barn[:)]

ORIGINAL: shorty86

ORIGINAL: Vand

Vanskelig.......... det kommer jo litt an på hvordan du ser for deg de neste årene? Og hva/hvordan du har tenkt til å ta tak i jobbsituasjonen din etterhvert?

Hvis du er redd for å abortere pga jobb, kan du ikke avtale med legen at du blir sykemeldt med en gang du blir gravid?

Og hvis dere ikke blir gravid med en gang, og det faktisk tar 2 år, skal du gå hjemme i to år da i tilfelle du blir gravid?

Og hvis du i utgangspunktet ikke kan jobbe nå, men kan gå gravid, så er det jo bare å prøve, for da kan du jo faktisk ikke jobbe!

Jeg vet ikke, jeg bare tenker høyt.........[:)]

greia er jo at jeg ikke får lov til å jobbe enda, men måle er jo selvfølgelig å komme ut i arb.live men regner med at det ikke blir så lett hvis jeg plutselig skulle bli gravid..
redd jeg ikke skal ha krav på noe med tanke på aap og sykepenger. kan man begynne på svangerskaps penger da?? hvis jeg er langt ut i svangerskapet og ikke virker opptimalt...litt redd for at jeg ikke er sikkra økonomisk

nei jeg er ikke redd for å jobbe med tanke på abort og jeg kommer ikke til å gå hjemme for å vente..[;)] tenker hvis det skulle skje nå..

hvis du blir gravid nå, så regnes jo sykepenger (når du er sykemeldt) som arbeidsgrunnlag, og dermed er du sikret! Men hvis det drøyer ut i tid, så vet jeg ikke reglene for arbeidsavklaringspenger osv osv...

Dere vet selv hva pengboka tåler eller ikke, så dette må dere bare undersøke litt nærmere! [;)]

jeg signerer de andre ovenfor her... syns du skal prøve å bli gravid nå jeg, også søke på jobb... er som vand sier, kan jo hende det tar en stund før d skjer. Å merker du at d blir noen vanskeligheter, sier du i fra til legen din...

Back
Topp