Er du venner med foreldrene til barna dine sine venner?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Det var en veldig komplisert overskrift.

Men altså, dine barn har forhåpentligvis noen venner, og de har jo forhåpentligvis noen fornuftige foreldre. Men er du venner med dem, eller er dere ikke noe særlig på talefot?

Jeg lurer forsåvidt også på om det kan være en sammenheng mellom antall venner du har og barnet har, er det sånn at foreldre med mange venner også har barn med mange venner?
 
Ja det er jeg, har gjort mye sammen

Nei jeg tror ikke det har noen sammenheng
 
Ikke venner med barna sine venners foreldre... da han er venner med de han har blitt kjent med i barnehagen...
 
Er venner med noen av mitt eldste barna venners foreldre. Tror ikke det er noen sammenheng der.
 
Eldste: ja, noen og er vennlig med alle foreldrene i barnehagen, men det er sjeldent jeg treffer foreldrene til barnas venner uten barna (med mindre vi møtes på bussen på vei til eller fra barnehagen).

Yngste: nei, men vi er vennlige med alle. Han er 1,5 og vi har liksom ikke begynt å leke med hans venner på fritiden enda. Jeg vet ikke helt hvorfor det er blitt sånn, da vi gjorde det med eldste.

Jeg tror ikke det er noen sammenheng.
 
Ja, gjennom flere av min sønns venner har jeg fått svært gode og nære venner i foreldrene. Føler meg heldig! Nå er det nok litt spesielt ettersom jeg jo er fotballtrener, mange av min sønns kompiser spiller selvsagt også fotball, og dermed blir jeg kjent med foreldrene på flere felter. Både via skolen og gjennom fotballen.

Tror ikke det er en sammenheng med hvor mange venner jeg har og barnet mitt. Jeg mistet mye av nettverket mitt da jeg ble syk og ufør (samt 100% alenemamma). Sønnen min har svært mange venner og mange nære, heldigvis.
 
Altså.. venner med dem?
Jeg er venner med ett få tall av foreldrene til jentungens venner. Men jeg kjenner alle foreldrene, slår av en prat på butikken, utenfor treninga osv.
 
Ja, med noen av dem :)

Også er det en foreldre eller tre som ikke er min type, så menger meg ikke med dem. Vi er forskjellig og har forskjellig interesser .

Nettverk kan nok påvirke barn i noen sammenhenger , det tror jeg. Men igjen er det garantert flere faktorer som spiller inn da...
 
Jeg har fått mange god venner via mine barns venner ja :)
Og det er mange av mine barns venner jeg knapt har møtt.
 
Hvis du skal få svar på det tror jeg du må se til forskning:p der de spør 50 000 mennesker, ikke 50 :p

For min del er jeg ikke venn med foreldrene. Vi kan snakke sammen, men de fleste er 10-15 år eldre enn oss, og vi har ingenting til felles. Overhodet :)

Det er litt spesielt her jeg bor også da, det er en klikk her med alle som har flyttet hit fra Oslo. Ingen kommer inn i klikken.
 
Jeg er venn med en av mødrene :) Jeg er på hils og snakk med en del av foreldrene :)
 
Jeg har få venner, og de vennene jeg har, har ikke barn som er venner med mine barn. Barna mine har mange venner, og jeg snakker selvfølgelig med foreldrene til disse barna, men venner vil jeg ikke kalle oss.
 
Nei, i såfall er det et vennepar hvor barna ble venner etter at de møttes.
 
Back
Topp