Er DU (veldig) glad i hvitt?

guest10783

I'm an Aspie! What's your superpower?
Har fått inntrykk av at det er så mange som er over gjennomsnittlig glade i hvitt. Maler møblene hvite osv. "Alt" skal være hvitt, på en måte.
-Så, er DU veldig glad i hvitt?
Kommenter gjerne med begrunnelse på hvorfor du er, eller ikke er.

Jeg liker en god blanding av hvitt og brunt [:D]

ORIGINAL: babyensmamma

Jeg elsker hvitt, synes det er så stilrent og nydelig, og så kan man kombinere med farger på tilbehør om man vil... Kan jo det med mørke møbler også, men jeg synes det fort blir så dystert, jeg vil ha det lyst rundt meg! [:)]

godt sagt! signerer den jeg! [:D]

Jeg er ikke så glad i hvitt på møbler eller vegger, men liker kritthvitt tilbehør som kontrast mot fargene.

Som milk glass: http://b-living.blogspot.com/2009/07/current-obsession-milk-glass-dilla-pa.html
[:)]

ORIGINAL: Snøjenta

Jeg elsker hvitt, synes det er så stilrent og nydelig, og så kan man kombinere med farger på tilbehør om man vil... Kan jo det med mørke møbler også, men jeg synes det fort blir så dystert, jeg vil ha det lyst rundt meg! [:)]

godt sagt! signerer den jeg! [:D]

Signerer her jeg også.[:D][;)]

Er glad i hvitt, men ikke vèldig [:)]

Har hvite møbler, men ikke på stua og kjøkkenet. Jeg er veldig glad i kontraster, og har valgt lyse vegger og mørke møbler på disse rommene. I gangen og på soverom har jeg også lyse vegger, men hvite møbler. Det kompenserer jeg igjen med rødt i gangen og svart på soverom- sterkere detalj farger.
Så hvitt er ok her, men ikke hvitt-hvitt [:D]

Er glad i hvitt, men ikke den hvite, romantiske trenden der ALT skal være hvitt og sølv og romantisk. Hadde uansett vært umulig å holde rent i mitt hus og med min manglende interesse for husarbeid[:D]

I min stue er det gammeldags "slitt" mørkt gulv, lyse vegger uten å være kritthvite, og en blanding av hvite møbler, mørke møbler, gammelt og nytt. Samme med tilbehøret, men der er det også litt grått og sort. Tror jeg heller mer mot naturlig landstil blandet med klassisk engelsk stil, om man skal snakke fagspråk og være fin på det[:D]

Er veldig gla i hvitt, grei farge å kombinere med andre farger:)

eeeeeelsker hvitt! men vi har brun godstol og koksgrå sofa(som er enorm), da jeg ikke orker å styre å vaske trekk hele tiden[8D]
alt må ikke være hvitt hvitt hvitt, men dæggern det hadde vært kjekt ja[8D]

Jeg liker forsåvidt hvitt, men ikke den gjennomførte, romantiske franske landstilen som jeg har inntrykk at dominerer hos veldig mange her inne. Altså; synes den er flott hos andre, men ville ikke hatt det selv...

Selv har jeg brukt mye hvitt på lamper og pynt i sommer, og har lyse vegger. Men er veldig glad i kontraster (har bl.a. mørke grå lister i så og si hele huset), har mye sort, grått, high-gloss, stål, speil og glass på møbler. Også mixer jeg litt med prismer, fattigmanns-sølv og myke tekstiler og tepper[:D]

ORIGINAL: Entil

Jeg liker forsåvidt hvitt, men ikke den gjennomførte, romantiske franske landstilen som jeg har inntrykk at dominerer hos veldig mange her inne. Altså; synes den er flott hos andre, men ville ikke hatt det selv...

Enig!

FInt med hvite og lyse møbler. Har en blanding av hvitt og eik. Men liker også at det er noen kontraster, eks svarte Ribba rammer fra Ikea.
Liker det den grafiske og nordiske stilen i en blanding.

Har akkurat kjøpt hus, så her går stort settalt i hvitt! Og det som ikke er hvitt, det blir malt!![:D][:D]

Liker veldig godt den luse fine stilen, medlitt shabby preg og gamle ting, blomstermønster osv.. Tidligerer har jeg hatt mye mørkebrunt og tunge mørke stoffer og sånn, så alltig kjekt med litt forandring![:)]

Jeg er ikke sånn kjempeglad i hvitt.
Den stilen mange fører nå, kan være fin hos andre, men ikke noe jeg ville hatt selv. Synes det ser litt for gjennomført, romantisk og gammeldags ut.
Selv liker jeg brunt, har brune stilrene møbler, og pynter med fargeklatter som lilla, limegrønn osv!
Kan ha endel hvit pynt, og synes det er fint, men har ikke hvitt gulv, hvite vegger, hvite møbler og har iallefall ikke hvit sofa! Det ville vært serdeles upraktisk i vårt hjem!
2 hunder, og baby på vei, så holder jeg meg litt til det brukervennlige også! [:D]

Som jeg skulle ha sagt det selv! Synes det er så delikat med hvitt![:)]

Synest det er kjempefint med hvit, og hvite møbler. Men, for min del er hvite møbler (sofa, stoler) upraktisk og blir fort skittent. Derfor, hvite vegger, lister, karmer, dører, puter, tepper osv osv. Sofaen, spisestuen og div er sorte. Mye kontraster med andre ord.. [8D]

Må ikke være hvitt. Vi har lysgrå vegger. Og lys grå sofa. Har også valgt å ha tapeter på enkeltvegger. Men en lys farge er som regel kjekt så kan du sprite opp med tilbehør[:D]

ORIGINAL: Nybergenser

Jeg liker en god blanding av hvitt og brunt [:D]

Sign. Og gjerne flere lyse nyanser.

ORIGINAL: MamsnogLillegutt

Elsker hvitt! Har alle møblene hvite i huset, bortsett fra sofaen[:)]

Hvitt er fint, stilrent og enkelt å kombinere med andre farger.... Selv bruker jeg mye hvitt som "grunnfarger" også har jeg mye brunt og turkist ellers....Sånn som sofa`n er brun, mye av rammene mine er brune, gardinene mine er brune, spisestuestolene er brune.... Også bruker jeg turkise dekketallerkner, turkise lys av og til osv..... Men ellers bruker jeg også mye grønt...

Men jeg har ikke et hvitt hjem hvor alt er hvitt, det hadde blitt "too much" for både meg og sambo.... Er vårt hjem, og tror ikke han ville satt så veeeeldig pris på det....vi må nok gi og ta litt begge to.. Hadde jeg bodd alene så hadde jeg nok hatt et litt mer hvitt hjem, men ikke helt hvitt sånn som mange andre her har.....Selvom jeg syns det er veldig veldig fint, men tror jeg hadde gått lei hvis jeg ikke hadde hatt noen farger....

Back
Topp