Er du tålmodig?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Å ha små barn kan virkelig sette tålmodigheten på prøve.

Er du tålmodig?

Har lært meg å være tålmodig, så i de fleste situasjoner går det veldig bra. ( unntaket her er ved leggetid og tidlig på morgenen, da eier jeg ikke tålmodighet og det har heldigvis barna godtatt, da er det sjelden tull!)
Merker at jeg sliter mye med tålmodigheten når jeg er syk eller har vondt/er sliten. Så som gravid med bekkenløsning er lufta langt kortere enn normalt.

Er tålmodig mot lillegutt ja. Har sliti litt i dag for han har fått magesjuken og har naturligvis vondt i magen, så det har vært mye skriking. Samtidig har samboer fått magesjuken også, så jeg har måttet gjøre alt i dag. Nå har jeg fått omgangssyken også :( Bare jeg som spyr i tillegg da.. Usj.

Jeg prøver hardt å være tålmodig, men det er ikke alltid så lett. Det kommer veldig an på hvilket humør jeg er i, om jeg er sliten osv. Jeg prøver å leve etter regelen å gi henne fem sekunder til å gjøre det hun får beskjed om før jeg gjentar beskjeden. Det redder meg ofte!

I dette svangerskapet har jeg hatt en enormt kort lunte på grunn av at jeg har vært trøtt og sliten siden tidlig i graviditeten. (Heldigvis under 9 uker til fødsel) Stakkars jenta mi som har levd med en kjerring til mor så lenge. :(

Finnes ikke tålmodig. Absolutt noe å jobbe med :)

Til å i utgangspunktet være en veldig utålmodig person, så syns jeg at jeg er ganske så tålmodig med snuppa :)

Prøver å være det, men noen ganger sprekker det... Spesielt ved leggetid (når vi holder på i en liten evighet) og ved langvarig sutring...

Nei dessverre, absolutt forbedringspotensiale der

Ikke så tålmodig som jeg burde. Forhåpentligvis blir jeg bedre når nr 2 kommer.

Ikke når jeg er gravid. Mener det ellers. Jobber i bhg, så jeg må være det, men har dager hvor tålmodigheten er mindre enn ellers.

Prøver, men egentlig ikke.
Eksploderer fort.
Særlig ille når jeg sliter med søvnmangel, og siden jeg har kronisk søvnløshet så er det ofte... :p

Jeg er altfor tålmodig noen ganger ifølge sambo :P Jeg jobber i barnehage, så det har vel noe med det å gjøre :)

Ja, det syns jeg at jeg er. Blir litt lettere frustrert nå som gravid, men jeg eksploderer ikke, må bare ta meg en time out eller to. :-) Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde litt mer futt, så hadde jeg fått sagt hva jeg mener litt oftere.

Prøver å være tålmodig. Har mer tålmodighet med lillesøster enn med storebror. Kan nok ha noe med at han flyr inn og ut av soverommet sitt fra han legger seg kl 19 til han endelig sovner kl 22.. Kan ikke huske sist vi fikk se et helt tv program sammenhengende uten at han kommer på stua.

Vil si jeg er ganske tålmodig egentlig. Var ikke det når jeg var yngre,men det har kommet med årene og mye grunnet jobben og yrket mitt;)

Back
Topp