Er du støttekontakt

tipp

Forumet er livet
har lenge lurt på om jeg skulel blui det,men jeg har nå egentlig mer enn nok å gjøre med mine barn her i huset.

men er det noen her som er det? For det er jo en super tjeneste til de som trnger det[:)]

Nei

jeg var det før[:)][:)] og koste meg veldig med det

Har dessverre ikke overskudd til det...

Jeg var støttekontakt og avlastningshjem når Sander var mindre!!!
Usikker på hvilket alternativ som er mest riktig for meg... hehe...

ORIGINAL: Sha

jeg var det før[:)][:)] og koste meg veldig med det

ja, det virker jo kjempe koselig. ;im  kusine var det før. de gikk på kino,på fløien,elelr bare gikk hjem til min kusine og bakte boller.[:)]

Hva gjorde dere da?

Har vært det før.

ORIGINAL: Tre blir fire

Har dessverre ikke overskudd til det...

da er vi 2.Får vente til ungene blir større tenker jeg..om 12-13-14 år[:D]

ORIGINAL: SanderSabine mamsen

Hvor ofte hadde du barn på avlastning da? Og hva det hele dager/netter?

ORIGINAL: *Meya*

Har vært det før.

Hva fant du på med de da? Var det barn eller eldre?

Jeg har vært støttekontakt bla for min egen søster som har CP. Støttekontakt er en utrolig viktig tjeneste. Min søster har utrolig stor glede av det og det er omtrent bare de få timene i uka hun får kommet seg ut å gjøre noe annet enn å sitte i leiligheten sin.
Desverre er jo støttekontakt jobb utrolig dårlig betalt og arbeids tida er jo dum, ettersom det som regel bare er noen få timer i uka og som regel på kvelds tid.

Var det før eg fekk guten min, men og også litt etter. Måtte slutte fordi tida ikkje strakk til.
Var støttekontakt til ei jente på 9-10 år som hadde Downs Syndrom. Ein gang i veka, i ca. 4 timar [:)] Veldig greit det [:)]

ORIGINAL: tipp

Hadde en kveld i uka 4 timer og 1 helg i mnd(fredag ettermiddag til søndag ettermiddag.)
Hadde ei jente med AD/HD og tourette
Var en krevende men koselig jobb og trivdes med det....

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

var støttekontak for to stykker før jeg fikk Live. hadde de i to år. veldig koselig [:)]

det vil jeg tro[:)]

ORIGINAL: AB

Jeg har vært støttekontakt bla for min egen søster som har CP. Støttekontakt er en utrolig viktig tjeneste. Min søster har utrolig stor glede av det og det er omtrent bare de få timene i uka hun får kommet seg ut å gjøre noe annet enn å sitte i leiligheten sin.
Desverre er jo støttekontakt jobb utrolig dårlig betalt og arbeids tida er jo dum, ettersom det som regel bare er noen få timer i uka og som regel på kvelds tid.

Visste ikke at man fikk betalt for det og. Snilt å hjelpe søsteren din. Satt hun i rullestol da? Vil tro hun koste seg da ja[:)]Kan ikek være lett å komme seg rundt med rullestol

ORIGINAL: Hulder

Var det før eg fekk guten min, men og også litt etter. Måtte slutte fordi tida ikkje strakk til.
Var støttekontakt til ei jente på 9-10 år som hadde Downs Syndrom. Ein gang i veka, i ca. 4 timar [:)] Veldig greit det [:)]

Ja, det er den tiden som ikke alltid passe inn alle steder. men vil tro hun jenten koste seg masse[:)]

Hadde en kveld i uka 4 timer og 1 helg i mnd(fredag ettermiddag til søndag ettermiddag.)
Hadde ei jente med AD/HD og tourette
Var en krevende men koselig jobb og trivdes med det....

Vil tro det var krevende ja[:)] Men så flott tilbud for de som trenger det[:)][:)]

ORIGINAL: *Meya*

Har vært det før.

Hva fant du på med de da? Var det barn eller eldre?

Første gangen var det en jente som var ett år eldre enn meg, vi var 18 og 19, hun var fra Somalia, nyankommet flyktning og venta sitt første barn, som jeg var med på fødselen til.

Vi var mest bare hjemme, hun var veldig konservativ og gikk ikke ut annet en max til butikken om mannen hennes var opptatt på skolen og da måtte hun gå med meg. Vi satt stort sett hjemme og snakket, diskuterte, koste med babyen, og så gikk jeg ut på tur med babyen sånn at hun kunne slappe av...

De andre gangene har jeg vært mer støttekontakt i en spesiell ordning for innvandrerfamilier, hvor jeg har vært innvolvert på flere plan, for eksempel for å sørge for at ungene fikk med seg matpakke på skolen, da startet jeg på jobb klokka syv og var ferdig ni liksom hehe... Ellers så har jeg også hatt oppdrag som har gått ut på å sosialisere moren i familien, og vi har gått og shoppet, dratt på turer rundt i Bergen og sånn...

Det prosjektet er desverre nedlagt nå, etter fire år eller noe, men jeg elsket å jobbe der!

Back
Topp