Er du snill mot deg selv?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Tar du vare på deg selv? Gjør du fine ting for deg selv? Isåfall, hva? :)

Jeg har blitt flinkere til å høre på kroppen og sinnet mitt, flinkere til å si nei når jeg ikke vil.

Jeg er ikke alltid snill med meg selv, men jeg lærer meg gradvis at jeg også er verdt å ta vare på, og da gjør jeg generelt flere ting som er godt for meg, avhengig av hva jeg trenger akkurat der og da :)

Nei, jeg er ikke det.

Det hender.. var på spa for ikke så lenge siden. Men er mer skippertak en jevnlig..

Har ikke tid til å prioritere meg selv, det må gjøres da unga blir større

Jeg hører på kroppen min, ellers blir jeg sengeliggende, prøver å ta meg tid til å være med mannen, at vi koser oss sammen. Nå får vi en liten en i juni, så mulig noe endrer seg da. Men vi skal forsøke å få oss tid til en god middag, med en god film på sofaen etter at frøkna har lagt seg en gang iblant da :) litt kjærestetid i alt sammen. Dog jeg er fullstendig klar over at det kanskje ikke er mulig med det første!

Jeg prøver. Men er nok mye mer snill mot meg selv nå enn før. En lærer av sine feil. Er flinker til å si nei til ting jeg ikke har lyst til.
Prioriterer meg selv mere nå enn før.. men det er også litt naturlig, da barna er større og jeg har litt mere frihet

Prøver å være snill med meg selv selv om det ikke alltid er lett. I går tok jeg en lang og god dusj, med hårkur. Smurte hele kroppen med fuktighetskrem og la litt ekstra innsats i å sminke meg pent. Sjelden jeg får gjort slikt nå etter at jeg fikk barn, for da skal alt gå fort eller ikke gjøres i det hele tatt. Prøver også å fortelle meg selv at jeg en bra nok som jeg er i speilet. Prøver å få gjort ting som også gjør meg glad, men det er heller ikke så alt for ofte.

Spørs hva "snill mot seg selv" vil si.
Er det å unne seg langhelg med venninner? Å reise bort uten barn? Spa? Kjøpe den dyre vesken man har siklet på i lang tid? Unne seg noe ekstra?
Eller er det å tenke at det jeg gjør er godt nok?Ikke stresse etter å være perfekt, eller er det å ta vare på kropp og sinn, spise sunt, være passelig aktiv? Eller kanskje det er å jobbe for å oppfylle alle mine drømmer og mål her i livet? Å prioritere meg selv foran jobben?

Kanskje det er litt av alt ovenfor?

Nei, egentlig ikke. Burde være langt flinkere. Både fysisk og mentalt.
Men jeg gjør ofte yoga og jeg har massasjerulle som jeg ruller mye på. Men det er for å ikke stivne og for å massere opp knuter etc

Jeg prøver. Stresser mindre enn tidligere, ting må ikke være perfekt og er bevisst på å være her og nå når jeg er med barna. Har nok fremdeles litt å jobbe med når det gjelder å prioritere egen tid.

Nææ.. jeg kjører ganske hardt for p kunne gjøre litt karriere, samt få familielivet til å gå opp. Kjenner på kroppen at jeg har tøyd strikken langt nå i høysesongen, men nå blir det roligere tider. Jeg er dårlig til å prioritere meg selv, har feks en del søvn jeg burde tatt igjen. Når jeg blir gammel tenker jeg :p

Back
Topp