Er du så dårlig i svangerskapet at du er sykemeldt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Er det pga. kvalme, kranglete bekken eller noe annet?

40% sykemeldt fordi jeg er helt utmattet. 10 hele dager igjen på jobb, så har jeg ferie helt til permisjonen starter:)

Hyperemesis, bekkenløsning og utmatta etter den værste kvalmeperioden..

Først pga stress som kan øke faren for sa, så pga kvalme og utmattelse, nå pga bekkenplager og tretthet.

100% fra i går pga bekkenet. Burde sykemeldt meg for flere uker siden, men har pushet meg siden jeg vil jobbe.

50% (har variert mellom 100 og 50), på grunn av kvalme. Blir mye dårligere av å være sliten, så da jeg prøvde meg på å jobbe litt mer velta bare magen igjen. Regner med å være minst 50% frem til permisjon.

Jeg ble 100%sykemeldt fra studiet på grunn av utmattelse. Graviditeten har også belagt hjernen min med teflon. Men legen unnlot å skrive "teflon-hjerne" på sykemeldingen.:D

Egentlig vært sykemeldt hele svangerskapet [emoji17] Hvis en ser bort i fra de tre ukene jeg prøvde meg i 20 %..
Først pga hyperemesis og totalt utmattelse pga det. Nå har jeg ett bekken som gjør at jeg ikke får lov av fysio til å jobbe med og når legen også mener det, måtte jeg bare innse at kroppen ikke orker. Skal sies at jeg har en jobb som krever mye fysisk og vanskelig å tilrettelegge da, så prøver å trøste meg litt med det..

30 % sykemeldt pga hodepine og utmattelse til ferie om 2 uker, og regner med å jobbe redusert frem mot permisjon, da det kan bli for mye med 8 timers arbeidsdag ++

100% sykemeldt fra uke 6-11 pga kvalme, deretter 100% sykemeldt fra uke 17-ut graviditeten pga ekstremt mye ekstraslag på hjertet (hos meg, ikke baby) som øker ved stress.
Ekstremt kjedelig og føler svangerskapet er evig langt. Får heller ikke trene. Alt relatert til å øke puls og "belaste" hjertet har jeg forbud mot..... :(

Jeg har fått innvilget svangerskapspenger i 100%. Jeg jobber med trening og det er ikke gunstig for min graviditet.

100% sykmelder pga bekkenet. Jeg har hatt vondt siden før jeg visst jeg var gravid, kroppen reagerte på hormonene med en gang.

Har ikke vært borte fra jobb en dag ila svangerskapet og jobber 100%. Men nå kjenner jeg bekkenet begynner å krangle litt.. må kanskje redusere til 80% eller noe snart. 27+1 i dag

Litt til å fra i jobb. Sliter med en svær brokk, pluss at jeg får gallesteinsanfall innimellom som setter meg helt ut..

Har jobbet hele graviditeten, tross en del kvalme i starten. Kjenner at jeg begynner å bli sliten i kroppen nå. Har 4 uker igjen å jobbe, før det blir ferie, og deretter svangerskapspermisjon.

100 % sykmeldt fra januar til april pga kvalme og oppkast. Så jobbet jeg litt mindre enn en måned før jeg fikk skikkelig bekkenløsning. Har ikke noe troa på at jeg kommer meg tilbake i jobb før permisjon.. Går til fysio, og har av og til gode dager, men når jeg ikke klarer å stelle hjemme engang er det litt håpløst å tenke at jeg skal tilbake på jobb...

Var til legen på mandag og ble motvillig eier av en 40% sykmelding. Føles litt som eg nederlag, selv om eg kjenner at kroppen trenger litt hvile i hverdagen. Har de siste ukene slitt med kvalme, hodepine og svimmelhet, i tillegg til at eg er trøtt 24/7. Bekken og rygg krangler også, noe som ikkje gjør ting bedre. Legen mente at dette ville bare bli verre om eg ikkje roet litt ned, så da må eg prøve å lytte til det. Den gjelder for dei 4 ukene og etter det har eg 3 uker ferie. Så må eg vurdere ila. ferien om eg klarer å jobbe fullt dei siste 3 ukene før permisjon, eller om eg har behov for redusert tid da også. Spent på resultatet :P

Back
Topp