Er du plan-fadder?

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Ja? er du??
Jeg sitter å lurer litt på om jeg skal bli det.. Gi Nina et "søsken". Men jeg vet ikke helt hva det innebærer.. Har egentlig ikke råd heller, men fader heller...

Noen som er det, som kan fortelle meg litt om det?

Har et fadderbarn i sos barnebyer. Skel bli fadder til et barn til etterhvert, men vet ikke om det bli sos eller ev. plan da.

Nei, ikke plan-fadder.
Men hele familien (mamma, pappa, meg og lillebror) fikk ett SOS-fadderbarn for noen år siden.

Vurderte plan nå da. Men tror ikke jeg har råd for tiden:(
Men når jeg er ferdig med å studere.. Da skal jeg nok ha mitt eget fadderbarn!

Vi er planfaddere ja. Det har vi vært noen år. Jeg hadde hatt lyst i mange år, fra jeg var tenåring, men som student ble det ikke prioritert. Staks vi var ferdigutdannet og kom i jobb (selv om det bare var dårlig betalte vikarjobber) meldte vi oss som faddere.

Jenta vi er fadder til heter...

STELLA

ORIGINAL: ~Yakine~

Nei, men jeg har vært. Både plan-fadder og sos-barnebyer-fadder.

har vært? Trodde man var bundet til de ble 18 eller noe jeg..[8|]

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

ORIGINAL: ~Yakine~

Nei, men jeg har vært. Både plan-fadder og sos-barnebyer-fadder.

har vært? Trodde man var bundet til de ble 18 eller noe jeg..[8|]

Nei, man KAN si opp et fadderskap når en måtte ønske. Det er jo ikke en sånn kjempekjekk ting å gjøre, men man kan fint gjøre det om man vil/må.

Dessuten kan fadderskap ta slutt før barnet blir 18, dersom familien flytter ut av området (som PLAN-fadder går jo pengene ikke til et barn egentlig, men til lokalsamfunnet) eller at det rett og slett hjelper så mye at de ikke trenger det lenger.
Som sos-fadder er man likegjerne fadder for en barneby, ikke nødvendigvis et barn, og derved er det ikke noe barn som "kan bli 18" heller.

(dessuten, det er stort sett ikke babyer man får som fadderbarn, så det tar ikke 18 år at de blir 18 heller...)

Nathaniel har et fadder barn i plan[:D] SÅ ja, jeg er fadder[:D]

Nei, men kommer nok til og bli så snart jeg kommer i jobb. [:)]

ORIGINAL: Orly

Hvor mye koster det egentlig?[8|]

240 kr mnd.. Men etter fratrekk på skatten, blir det 173 kr..[;)]

Vi er!!! Er kjempe fornøyd med plan sitt arbeid. [:)][:)]
Til derë som sier dere ikke har råd, er ikke 240 mye penger........[8|][8|]

vi har ikke . selv om det BARE er 240 å det i seg selv ikke er mye , Så er det mye om en ikke har  god råd. Men mamma og pappa er .

Å barnehagen tonje går i har 2 fadder barn som vi foreldra betaler på, Så vi er litt faddere da

ikke plan-fadder, men ble SOS-barnebyfadder for en uke siden.[:)]

en nydelig liten gutt på 20 mnd fra marokko som heter adam. nå henger bildet av han på kjøleskapet.[:D] theodor synes det er veldig stas...

Vi har nettopp blitt zulu faddere for en gutt i Sør-Afrika. Dette er fadderprosjektet til Mari Maurstad hvor alle jobber frivillige og man slipper alle fordyrende pengeledd.
Vi betaler 200 kr mnd og det er faktisk ikke så mye syntes jeg. Vi sparer inn på andre ting som billigere julegaver, meldt celine ut av bokklubben (man kan leie gratis på biblioteket), kjøper ikke ukeblader osv. Da har man fort 200 kr.
Gå inn å se på www.zulufadder.no

Har vært fadder i ca 6år vi.. Har en gutt gjennom plan og en gjennom sos barnebyer!!! Fant ut at selv om jeg var student og dengang alene, så var det faktisk bare å kutte ned på endel ting, så klarte jeg å betale bidragene.. Så for MEG var det ekstra godt å kunne hjelpe selv om jeg egentlig ikke hadde "råd" [;)]

Jepp! Jeg har en gutt i Egypt, en gutt i Paraguay og klassen min har en jente i Brazil.

Back
Topp