Er du og mannen enige om hvor mange barn dere skal ha?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Nei, ikke helt. Jeg vil ha 4, han sier det er nok med 3. Men han er ikke helt låst.
Jeg vil ha stor familie hvertfall, så vi får se etter nr 2, om det blir tvillinger (noe jeg håper). Da blir det jo 4 barn :D

Nei, egentlig ikke. Jeg ville bare ha en, men han ville ha to. Etter at nr to kom, har jeg hatt et ønske om nr tre, det tok litt tid før mannen ble med på det. Men nå er han nesten mer gira enn meg :knegg:

Vi har ikke vært enige nei..
Jeg har egentlig vært fornøyd med en lenge, mens mannen vil ha stor familie.. Nå er jeg gravid med nr 2, og dette er noe jeg selv også har hatt lyst til, så får vi se når nr 2 kommer om vi er ferdige da eller ikke.. Mistenker at mannen kommer til å argumentere for 3.. :P

Før visste han ikke om han ville ha barn en gang, men etter at han fant ut at han ville det, så tror jeg han har skjønt at jeg vil ha tre, og synes at det er fint. Jeg har prøvd å nevne fire for å se reaksjonen, og da begynner han å svette litt...Men nå må vi se om vi klarer å få til to først!:)

Vi var ikke enig, jeg ville ha 3, han mente en eller 2 fikk holde. Der var før vi visste hvor vanskelig det ville bli. Nå er vi begge enig om 2, så dette blir siste.

Vi hadde egentlig ikke pratet om hvor mange vi ville ha men vi endte opp med 2:) jeg ønsket meg en til og han egentlig ikke. Han mente det holdt med 2. Men etter en stund så overrasket han meg med at han ville vi skulle prøve på nr 3. Dessverre så endte vi opp med å gå fra hverandre men nå er vi sammen igjen og vi begge ønsker fortsatt å få nr 3 men vi skal ta det litt rolig. Men for rolig kan vi ikke ta det for nå er guttene våre 6 og 8 år og det er altfor mange år i mellom enn det jeg hadde planlagt

Vi har vel aldri vært enige, men vi er enige om at vi skal ha en til, så får vi ta det derfra :p

Her ville han egentlig ikke ha flere barn. Han har en fra før av som begynner å bli stor, så han så seg ferdig med småbarnsperioden. Det var jeg ikke enig i, så da ble enige om én unge sammen. Da viste det seg at vi skulle få tvillinger. Og siden det var en gutt og en jente så var det ingen av oss som syntes vi trengte flere barn. Dessverre så mistet vi gutten vår i krybbedød rett før jul, og da var mannen snar å si at han ville prøve å få en til. Jeg var egentlig ikke enig pga at tvillingene kom i uke 26 og jeg er redd det samme skal skje på nytt. Men så ombestemte jeg meg. Vil så gjerne at jenta vår skal få et søsken som er nært henne, siden sønnen hans er snart 9 år gammel og det blir et veldig stort alderssprang mellom dem. Så hvis spiren sitter nå så får vi to veldig tette barn. Hun er født i august 2015(hadde termin i slutten av november), og har nå ifølge appen jeg bruker, termin 4. november

Her ville han egentlig ikke ha flere barn. Han har en fra før av som begynner å bli stor, så han så seg ferdig med småbarnsperioden. Det var jeg ikke enig i, så da ble enige om én unge sammen. Da viste det seg at vi skulle få tvillinger. Og siden det var en gutt og en jente så var det ingen av oss som syntes vi trengte flere barn. Dessverre så mistet vi gutten vår i krybbedød rett før jul, og da var mannen snar å si at han ville prøve å få en til. Jeg var egentlig ikke enig pga at tvillingene kom i uke 26 og jeg er redd det samme skal skje på nytt. Men så ombestemte jeg meg. Vil så gjerne at jenta vår skal få et søsken som er nært henne, siden sønnen hans er snart 9 år gammel og det blir et veldig stort alderssprang mellom dem. Så hvis spiren sitter nå så får vi to veldig tette barn. Hun er født i august 2015(hadde termin i slutten av november), og har nå ifølge appen jeg bruker, termin 4. november
Hei! Det var skikkelig vondt å lese at dere har mista et barn i krybbedød. (Hjerte). Skjønner godt at dere ønsker at jenta deres skal få en søsken. Ta skikkelig godt vare på deg selv og skatten dere har fremover nå. Håper vi her inne kan være en støtte om det trengs. Au i hjertet - og lykke for at dere er i gang med en til skatt!

Ikke enige her, dessverre..
Mannen vil ha 2, jeg ønsker 3 :) Nå er nr 2 på vei, så får vi se etterhvert ;)
Nå skal det sies at han har en sønn fra før av også, så han blir jo faktisk 3-barnsfar i år.
Problemet er vel at jeg har lyst til å bli 3-barnsforelder jeg også :knegg:

Vi har ikke vært enige nei, og begge har vært litt sånn frem og tilbake. Før vi fikk barn ville mannen ha max 2, jeg har alltid ville ha stor familie og ville ha iallefall 4. Er vant til store familier fra omgangskretsen da jeg vokste opp. Etter vi fikk første ville mannen ha en til helst med en gang, jeg ville vente og syns det var godt å "få tilbake kroppen" og nyte det å ha ett barn en stund til. Og det fikk jeg :-P 3,5 år etterpå kom barn nr 2, da ville jeg ha tredje med en gang mens mannen var ei stund i tvil om han syns det var nok med to eller ikke. Nå er jeg gravid med nr 3, og mannen har allerede snakket litt om nr 4! Tror kanskje det er mest fjas og ikke fullt alvår. Men jeg syns vi må se hvordan det blir med 3 i første omgang :-) Har tenkt at hadde vært kjekt om dette var tvillinger... Da hadde vi "blitt ferdig" :-P men vet det er tungt og mye ekstra med tvillinger da, så er litt i tvil hva jeg håper på :-P Det er en del tvillinger i slekta mi da, 3 eller 4 generasjoner bak meg var det tvillinger, tanten min var gravid med tvillinger (mistet den ene før fødsel) og søsteren min har tvillinger.

Ja :-) 3 barn. Men han er så glad i barn, at jeg kunne vel nesten fått han med på hva som helst ;-)

Jeg har en gutt fra før av :) vi vil ha to til ;)

I teorien så vil jeg gjerne ha 3 barn, mens mannen vil ha 2 :) Dette blir vår første så vi må kanskje se hvordan det blir med en først :) Men jeg tror ikke det blir vanskelig å overtale mannen til 3 hvis jeg fortsatt ønsker det senere :)

Han har ei datter fra før, men dette er min første :) vil gjerne ha to og det har jeg fortalt han;) og tror han blir med på det:D, men vi får konsentrere oss om dette lille november miraklet først:D;)

Nei, men vi har tatt det som det kommer. :)

Back
Topp