Er du mye kvalm?

Hva med gradert sykemelding? Kanskje du hadde hatt det bedre om du bare hadde jobbet 50%? Bør jo ha litt krefter igjen til fødsel og barseltid også. Ingen takker deg for at du sliter deg ut nå.

Jeg har jobbet 50% i et par uker nå, men problemet mitt er at jeg ikke klarer å komme meg avsted når jeg skal- ender fort opp med å bli lenger og gjøre arbeidsoppgaver jeg egentlig ikke skal gjøre for øyeblikket.. Men hadde samtale med sjefen idag, og hun sa fint ifra å hvis ikke jeg klarer å overholde dette, så skal hun sørge for at jeg gjør det slik at jeg ikke sliter meg ut! :)
Kjente etter den helga jeg har hatt at det virkelig ikke er noen vits i å skulle presse seg for mye!!

Jeg endte opp med å slite meg helt ut og fikk forferdelige kynnere som varte over tre dager og plutselig kjente jeg ikke liv i de tre dagene. Da ble det legevakt og sykehusbesøk. Jeg ble sykmeldt fra uke 20 - 24 for å unngå en så tidlig fødsel. Jeg skal tilbake på jobb, men jeg regner med at det ikke blir 100 %. Jeg ville vurdert å snakke med lege hvis jeg var deg, ellers kan du havne i samme sporer som meg og det var en virkelig fæl opplevelse.

Det hørtes forferdelig skummelt ut!!! Jeg har virkelig gått i meg selv denne helga og funnet ut at jeg ikke skal presse meg sånn lenger. Får jo ingenting igjen for det, og en ting er hvordan jeg har det, men vil ikke at det skal gå ut over babyen eller at han får en mor som er helt utslitt allerede før han kommer..

Håper du har fått slappet av og har det bedre nå!!

Det hørtes forferdelig skummelt ut!!! Jeg har virkelig gått i meg selv denne helga og funnet ut at jeg ikke skal presse meg sånn lenger. Får jo ingenting igjen for det, og en ting er hvordan jeg har det, men vil ikke at det skal gå ut over babyen eller at han får en mor som er helt utslitt allerede før han kommer..

Håper du har fått slappet av og har det bedre nå!!

Det tror jeg du gjør rett i❤️ Det satt veldig langt inne til meg å be om sykemelding, men etter at jordmor, gyn på sykehuset og fastlege sa det rett ut tok jeg det til meg. Jeg har slappet massevis av, jeg er fortsatt veldig kvalm store deler av dagen, men jeg har ikke hatt sånne kynnere etter at jeg ble sykemeldt. Så det er veldig bra! Jeg håper du føler deg bedre snart, og at du får tid til å pleie deg selv fremover :p

Jeg hører i desember gruppa at en del begynte å bli kvalme igjen mot slutten av andre trimester. Vet ikke helt hvorfor. Ikke skjedd med meg enda.
Fra uke 29 og utover kan man bli kvalm pga barnet vokser mye og det er stor hormonaktivitet. Derfor anbefaler lege/jordmor at man spiser mellommåltider. Det kan hjelpe på kvalmen.

Jøss. Hvor langt er du på vei?
Trodde kvalmen avtok og egentlig forsvant etter man hadde bikket over en periode, men har merket her inne at det er flere som kan være ganske langt på vei og likevel være ganske kvalme. Kjipt

Håper det gir seg etter hvert da :happy:
Jeg har vært kvalm og spydd fra start til slutt alle tre ganger [emoji28][emoji85]

Er verdt det til slutt [emoji5] men holder med tre stykker for oss [emoji23]
Hehe, det er det :happy: Ja, det går vel en viss grense hos de fleste. Jeg har ikke vert kvalm, men har bestemt oss for at 2 holder for oss :)

Hender seg at jeg hoster meg kvalm, enten fordi jeg er forkjøla eller etter måltid... Da greier jeg å avverge oppkast ved å henge over vasken med en kald klut i panna :)

Eg var kvalm i går kveld, i natt og i dag tidlig. Prøvde så godt eg kunne å sove det av meg, og det hjalp heldigvis *puh*

Var kvalm fra uke 8 til uke 24. Kvalmen kom tilbake i uke 26, dessverre!

Back
Topp