Er du miljøbevisst?

Sorterer du søppel?

Arver du/ arver du bort, istedenfor å kjøpe nytt?

Lærer du barna dine kildesortering?

Hva gjør du for å spare miljøet?

Sorterer søppel ja. Men her er det veldig fint tilrettelagt for det. Delt inn i matsøppel, restavfall, plast, papp/papir og glass.

Har arvet omtrent alle klærne til snuppa, så har kjøpt inn lite babyklær. Jeg gir også bort klær som ikke brukes, til veldedighet.

Jeg har miljøvennlig bil, og har stort sett benyttet meg av tog og buss for å komme meg fra a til å :)

Ja og nei.
Eg er veldig flink med søppelsortering, men det er hovedsaklig for å spare plass i søppelspannene.
Eg kaster all hermetikk/glass i containere hos butikkene, men det er fordi det ikkje er plass i søppelspannet.
Eg panter alt som kan pantes, men det er mest fordi eg trenger pengene.
Stort sett alle møblene våre er kjøpt brukt eller arvet, men det er fordi me liker den gamle og slitte stilen.
Klærne til både meg og baby er hovedsaklig arvet, men det er mest fordi eg ikkje eier motesans, og syns det er flott å få fine klær eg ikkje hadde funnet sjølv. :)

Sorterer søppel, arver klær og gir videre. Kjøper litt brukt, men helst nytt. Går mer og mer over til LED pærer. Fyrer med ved i en rentbrennende ovn. Kjører MYE bil. og bruker MYE vann. Så tenker litt på miljøet :)

Back
Topp