Er du miljøbevisst?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Sorterer du søppel?

Arver du/ arver du bort, istedenfor å kjøpe nytt?

Lærer du barna dine kildesortering?

Hva gjør du for å spare miljøet?

Ja, det jeg.
Elsker gjenbruk (begge veier)
Bruker tøybleier.
Velger svanemerket der hvor jeg kan.
Sorterer søppel.

Men har ikke bevisst "lært" barne mine det, men det bør jeg vel snart...

Kildesorterer, panter flasker, gir bort ting som fortsatt kan brukes i stedet for å kaste det (litt for å slippe å ta meg bryet med å kaste det og, vinn-vinn).

Sorterte en stund, men blitt mindre nå når lille er større og vi ikke har funnet noe sted å ha søppel uten at han får tak i det...

Arver mer enn gjerne :) Ikke arvet bort noe barneting ennå, da vi ikke er ferdige med barn :) Men "bytter" ofte tøy med venninner feks :)

Ellers panter jeg, skrur av vann når jeg pusser tenner og prøver å kaste så lite mat og ting som mulig :)

Ja, det jeg.
Bruker tøybleier.
Sorterer søppel.

Signere hele denne:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Sorterer søppel, gir bort brukte ting, panter flasker osv. Men kjøper lite brukt/arver lite.

Sorterer søppel, arver og gir bort klær, prøver gå og bruke bybane heller enn å ta bil, panter flasker=)

Sorterer det vi skal sortere her ja. Vi har nettopp fått egne dunker for plast, syns det er flott, men kan bli en omstilling å venne seg til det da. :p

Arver/gir videre, kjøper brukt, pusser opp gammelt heller enn å kjøpe nytt bestandig, spiser mat som er utgått på dato, kaster ikke søppel i naturen og blir irritert på folk som lar bilen stå og gå uten grunn mens de henter ungen i barnehagen.

Så tja, selv om jeg ikke har ansett meg selv som en skikkelig miljøfanatiker akkurat så er det noe jeg bryr meg om, det er liksom et prinsipp generelt for meg å gjøre slikt av flere årsaker.

Nei vetdu jeg er så alt for dårlig til å tenke på det.. sorterer papp men det er det eneste

Ja, det jeg.
Bruker tøybleier.
Sorterer søppel.

Signerer også hele denne, + panter alltid flasker :)

Prøver å lære datteren min litt om dette, og i tillegg vet jeg at de har det som tema i barnehagen :)

Sorterer og lærer også jenta det.
Gir bort klær, lar ikke vannet renne unødvendig, panter flasker osv.

Her sorteres søppel av både store og små. Er så heldige at vi har sorteringsdunker i søppelhuset også :) Panter alltid flasker. Arver lite klær nå siden vi ikke har noen å arve av, men lillebror arver etter storebror ;) Gir bort alt etter lillebror til fetteren hans :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sorterer du søppel?

Arver du/ arver du bort, istedenfor å kjøpe nytt?

Lærer du barna dine kildesortering?

Hva gjør du for å spare miljøet?

Sorterer: plast, bioavfall, glass/metall, papp/papir, farlig avfall og rest. Mye fordi det er praktisk og litt på grunn av miljø.

Arver det vi kan, alt av tøy etter barna gis videre gratis.

Ungene har nesten bedre kontroll på kildesortering enn faren....

Ellers bruker vi ikke bilen med mindre vi må. Jeg går til fritidsaktiviteter med barna som er en kort gåtur unna, nesten alle andre som bor like ved kjører, og det er lenger å kjøre.

Arver ikke tøy, men gir vårt videre til andre. Kildesorterer overhodet ikke, og bryr meg egentlig fint lite om miljøet[emoji16]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kildesorterer, skrur alltid av lyset, kjører elbil, panter flasker. Kjøper mye brukt på Finn. Bruker litt arveklær, man kan bli flinkere.
Har begynt iår å ha mer og mer naturalhusholdning, og det er svært inspirerende. Iår har vi egne høns og vaktler = egg, dyrket agurker og gulrøtter samt noen tomater. Skal kjøpe to lam av naboen og slakte i høst. Skyter og slakter rådyr samt hjort fra terrenget. Neste år vil jeg prøve flere typer grønnsaker i drivhus samt dyrke poteter ute. Barna elsker å sanke egg, samt være med på mye av dette. Idag sto vi og slaktet et rådyr, og jenta hjalp med vakuumpakkinga.

Sorterer boss: mat,rest,plast,pappa, metall og glass :)

Kjøper nytt desverre :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kunne nok vært mye flinkere, men:
Sorterer plast, papir og glass/metall
Panter flasker og boker
Har ikke på unødig lys
Gir bort klær som ikke brukes til Frelsesarmeen
Kjøper noe brukte klær
Kjøper masse brukte bøker og leker/ spill til barna på Finn

Back
Topp