Er du klar?

Frøken firkløver

Forumet er livet
Klar for dialektlørdag? [:D] [:D] [:D]

Gleda meg til å "høyre" alle dialektene her inne [:D]
Sjøl om det e ødeleggande for skriftspråket å skrive dialekt,
så lika eg best å lese dialekt sånn som her...
Det er rett å slett meir personli på en måte! [:)]

Jaaa!! Eg glede meg sjempemasse!!![:D][:D]
Like best å skriva på dialekt egentlig..[;)][8D] Men av og til vanskelig å lesa det andre skrive...

Hælle måne...ernte mye til dialekt vi har...bare prekær med tællekæll i øra og med gummipælær på bena også eter vi sånn bælgod mat vettø. [:D]

om jeg er klar? næh,,,, egentlig ikke - aner ikke hvordan jeg skal skrive.... tror det blir en blanding av det jeg har fått med meg og erfart de stedene EG har vært i norge[8D].
er det forresten dialekt å skrive "vert" i stedet for "vært" eller erdet bare dårlig norsk?[8D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

om jeg er klar? næh,,,, egentlig ikke - aner ikke hvordan jeg skal skrive.... tror det blir en blanding av det jeg har fått med meg og erfart de stedene EG har vært i norge[8D].
er det forresten dialekt å skrive "vert" i stedet for "vært" eller erdet bare dårlig norsk?[8D]

kan du godt skrive tjukka[:)]

ORIGINAL: chrichri

kan du godt skrive tjukka[:)]

ok bra! hehe. Ellers så bør jeg egentlig glede meg siden det er jo fritt frem for utlendinger her. Her vil jeg improvisere imorgen[:D]

Jæi har en ganske kjedelig dialekt da, blanding av Larvik og Hønefoss, men en litt penere væsjon. Mye æ'er egentlig [:D] Men blir moro å lese åssen dere andre snakker da, jæi tenker at dere alle prater "bokmål" [8D]

vert er nynorsk og vært er bokmål [;)]

Å hærremann - æ syns de æ så vanskeli å skrive dialækt, æ må tenke så himla før æ skrivår... tongvint!! [&:][8D] mæn mæn - æ ska da prøve å skive alle disse blaude konsonantane [8D]

ORIGINAL: KathMor

Å hærremann - æ syns de æ så vanskeli å skrive dialækt, æ må tenke så himla før æ skrivår... tongvint!! [&:][8D] mæn mæn - æ ska da prøve å skive alle disse blaude konsonantane [8D]

E så rart å bli minna på at du e sørlenning - tenke østlandsdialekt når eg lese innlegga dine [8D] [:)]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

ORIGINAL: KathMor

E så rart å bli minna på at du e sørlenning - tenke østlandsdialekt når eg lese innlegga dine [8D] [:)]

Ja altså, æ tenkår mæ æi gang på "oslosk" når æ ska skrive innlægg - så dætte tar ti! [8D] Mæn æ litt vittig, får de æ så mange som tror æ æ fra østlanne og blir litt "sjåkka" når de hørår mæ snakke heheh [8D]

Syns faktisk det var vanskeligere å ha dialektlørdag enn omvendttorsdag! [8|][8|][8|]

Det sier sitt om hvor lite jeg skriver på dialekt! [:D]

ORIGINAL: Vand

Syns faktisk det var vanskeligere å ha dialektlørdag enn omvendttorsdag! [8|][8|][8|]

Det sier sitt om hvor lite jeg skriver på dialekt! [:D]

Hehe... Ja, kjente jeg måtte tenke meg bra om jeg også....
Har mer enn nok med å tenke meg om i hverdagen, alt etter hvor og hva jeg skriver, i forhold til å skrive på bokmål eller nynorsk [8D]

Back
Topp