Er du kjent med tidsklemma?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Det er ikke alle som er like glade i ordet «tidsklemme», men mange småbarnsforeldre kjenner både titt og ofte at det kunne ha vært greit med litt mer tid. Tid til å være med barna, tid til å besøke venner, gjøre husarbeid – eller rett og slett slappe av.

Mange finner sine egne små knep for å spare inn litt tid. Her deler våre lesere sine tips:
Les artikkelen på Familieverden.no

Er du ofte i tidsklemma?

Tja foreløpig tror jeg at tidsklemma her dreier seg mer om prioriteringer enn at jeg ikke har tid:p men skulle gjerne hatt litt mer tid så jeg kunne gjort både husarbeid og slappet litt av:p nå må jeg ofte velge:p gruer meg til å starte på jobb igjen. Blir nok mye verre da:o

Tja foreløpig tror jeg at tidsklemma her dreier seg mer om prioriteringer enn at jeg ikke har tid:p men skulle gjerne hatt litt mer tid så jeg kunne gjort både husarbeid og slappet litt av:p nå må jeg ofte velge:p gruer meg til å starte på jobb igjen. Blir nok mye verre da:eek:
Kjenner mye mer av det nå med 2 barn enn jeg gjorde med første. Klart, det var en overgang, men det å gå fra 1 til to.. hoho :p

Ikke si det engang:eek: og alt ungene skal være med på idag. Og alt vi voksne skal gjøre for å være "perfekte"o_O håper nesten alt dette snur snart:p
hehe, her er ikke barna med på noe. 1 hel dag i barnehagen holder i massevis. =)

Så deilig da!:) mini skal få begynne på turn hvis hun ønsker, jeg gikk i mange år som barn selv. Men mer enn en ting blir ikke aktuelt:eek: blir alt for travelt.
Det blir nok noe her også, men ikke før vi ser at hun har overskudd til både skole og noe mer. Enn så lenge er hun pumpa når hun kommer hjem fra bhg (er der 5-6 timer), så det å skulle ha ekstra ting på tapeten er uaktuelt =)

Det blir nok noe her også, men ikke før vi ser at hun har overskudd til både skole og noe mer. Enn så lenge er hun pumpa når hun kommer hjem fra bhg (er der 5-6 timer), så det å skulle ha ekstra ting på tapeten er uaktuelt =)
Ja forståelig at det tar på å være hele dagen i barnehagen. Blir nok evt mer aktuelt når hun blir litt større sikkert:p

Ikke tidsklemme, men her er det mangel på energi tror jeg. Føler jeg kunne strukket til enda litt mer om jeg bare hadde mer ork til diverse ting. Ellers går det veldig greit med to barn og alt annet. Blir spennende å se hvordan det blir når jeg begynner å jobbe da.

Ja merket det da jeg var alenemor og hadde sene vakter. Men med planlegging så går det greit. Feks brødskive til middag på vei hjem og middag til kvelds. Eller alltid ha rester eller noe i fryseren som bare kan varmes kjapt opp. Fritidsaktiviteter 1-2 ganger i uka + at jeg underviste en kveld i uka gikk også helt fint. Så på værmeldingen og planla aktiviteter ute/inne sammen med han de ettermiddagene jeg sluttet tidlig og helgene, slik at jeg med god samvittighet kunne la han se en film el de ettermiddagene det kun var tid til middagslaging når vi kom hjem.

Jeg er veldig god på organisering og planlegging, og jeg liker det. Så sånn sett plager det meg ikke. Synes det er gøy å faktisk se at jeg klarer å legge det opp uten at det blir stress:) Altså at vi får tid sammen og får gjort masse spennende og får til fritidsaktiviteter og at leksene blir gjort uten stress og mas, får lager middag fra bunnen av osv. Litt mer tungvint med sambo som ikke følger med på klokka og begynner med middagslaging i tide ol. Og som ikke legger ting på plass med en gang, slik at man må ta "rydderunder" som er så meningsløs bortkasting av tid :p

Her går storebror på svømming en dag i uken og turn to dager i uken. Han er ikke på SFO da så vi har masse tid sammen uten stress. Hadde jeg vært i jobb så hadde han bare trengt kvart plass, med å tilpasse mine tidlig og sene vakter med sambos jobbtider. Slik er vi heldige og kan tilpasse ting bra, den ene sluttet alltid forholdsvis tidlig.

Må legge til at alt har gått over stokk og Stein (hvertfall etter min standard) de første månedene med minste i hus pga energimangel og i graviditeten pga kvalme og bekkenløsning. Godt å være på vei tilbake igjen :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vil ikke si det, hvertfall ikke nå som jeg er i permisjon. Når vi plutselig skal jobbe fullt begge to så blir det nok verre.
Man rekker jo ikke alt, venner er nok de første som blir nedprioritert. Men nå bor jo de fleste av mine venner langt unna da. Huset blir tatt når jeg har tid og overskudd, jeg lever fint med litt rot og støvete gulv.

Back
Topp