Er du kjent med etterrier?

M

Moderator Eve

Guest
Er du kjent med etterrier?

Har du hørt om det?

Har du noen erfaringer med det å dele med oss?

Ikke alle får det like hardt som andre.

Les mer om det her.
Samt 10 kjappe om etterrier og renselse her.
 
Jeg fikk det med førstemann. Var kjempe vondt og smertefullt hver gang jeg skulle pumpe. Måtte ofte be om Paracet og Ibux og det tok veldig lang tid før jeg fikk det for hver gang. Så denne gangen har jeg tatt med meg en pakke med Paracet og Ibux slik at jeg kan ta det når jeg har behov for det! ☺️
 
Jeg fikk det med førstemann. Var kjempe vondt og smertefullt hver gang jeg skulle pumpe. Måtte ofte be om Paracet og Ibux og det tok veldig lang tid før jeg fikk det for hver gang. Så denne gangen har jeg tatt med meg en pakke med Paracet og Ibux slik at jeg kan ta det når jeg har behov for det! [emoji5]

Tenkte bare å minne på at det er maksdoser av begge disse preparatene.. Husk å følge pakningsvedlegget!
Hilsen sykepleier med mild leverskade pga for mye Paracet som ung [emoji29].
 
Hadde lite med førstemann, men har hørt at det blir "værre" for hvert barn. Så er forberedt på vonde etterrier nå!
 
Takk Gud at jeg ikke har hatt etterrier [emoji7] ikke med den første og ikke med nr2. Og takk Gud for da ble det ks.
 
Jeg fikk etterrier med førstemann, spent på hvordan det blir denne gangen. Merket det særlig i starten ved amming og avslapping.

Alle prater om fødsel osv, men skulle ønske fler prata om den første tiden etter fødsel og råd rundt det. Fødselen kommer jo uansett, og det er utrolig hvordan kroppen ordner opp selv! :)
 
Jeg fikk det med førstemann. Var kjempe vondt og smertefullt hver gang jeg skulle pumpe. Måtte ofte be om Paracet og Ibux og det tok veldig lang tid før jeg fikk det for hver gang. Så denne gangen har jeg tatt med meg en pakke med Paracet og Ibux slik at jeg kan ta det når jeg har behov for det! ☺️
Akkurat samme her. Denne gangen fikk jeg smertestillende raskt på sykehuset, men veldig glad for at jeg hadde det tilgjengelig når jeg kom hjem. Supervondt!
 
Jeg hadde en del kramper i livmor i starten, mer som kraftige menssmerter og spesielt når jeg ammet. Det har gitt seg nå da. Er det det som er etterrier?
 
Jeg har nå hatt ks to ganger. Kjente etterrier første gang, men var mye verre denne gangen. Gruet for ammingen pga det. Nå er lillegutt snart 4 dager gammel og kjente det så vidt under ammingen i natt.
 
Nå er jeg det [emoji30] hadde bare bittelitt ved amming med første og med andre var det ingenting. Men nå, etter tredje, var det som å bare starte fødsel på ny. Smertestillende og varmepose hjalp meg veldig. Ha seg etter vi kom hjem fra sykehuset.
 
8-11 dager etter fødsel var værst for min del! [emoji53]
Hadde ingen med første, men nå med nummer to vrei jeg meg i smerte... Fullstendig avskrekket for en baby nummer tre [emoji85].
 
Hadde mye av og på i 3 uker med nr 2. Ingenting med nr 1 og 3 :)
 
Jordmor i det baby C var ute: noooo er du ferdig!
Meg: eg har fødd før eg, eg veit kva som kjem. DU LURER IKKJE MEG! :wideyed:

Ingen etterrier med nr 1,TRUDDE eg hadde mykje med nr 2, har inntil nyleg pusta meg gjennom dei med nr 3. Vonde som rier.

Einaste tips eg kan gje er å ta i mot smertestillande, varmepute er redning, gå på do ofte. "gå på do etter klokka" las eg nyleg, og det vil eg anbefala vidare. Rundt annakvar time om du ikkje kjenner at du må. For som oftast så må du likevel :D
 
Hadde my mere etterrier med nr 2 enn med nr 1. Måtte få både Paracet og Ibux flere ganger etter fødsel. Var værst etter ammingen.
 
Back
Topp