Er du i jobb eller sykemeldt

Sykemeldt hele svangerskapet pga risikosvangerskap.
 
Var sykmeldt i to uker før jeg visste jeg var gravid pga en stressende periode på jobb som gjorde blodtrykket høyt og jeg var helt utslitt og uvel. Legen lo litt når jeg kom tilbake «Ikke rart du var så sliten, du var jo gravid». :D

Nå jobber jeg vanlig stillingen, som i utgangspunktet er midlertidig redusert litt fra 100% til 70% etter permisjon med forrige, og håper på å jobbe slik til permisjonen startet :)
 
Jeg er 50% sykemeldt denne måneden.
 
Vært i full jobb frem til nå. Men kjente nå at jeg begynte å bli litt sliten. Så er nå 20% sykemeldt ut mnd. Jobber på sykehjem, så merker stresset. er nå i uke 21, så kjenner at det begynner å bli tungt. Får se hvor lenge jeg klarer å gå eller om jeg blir mer sykemeldt etter hvert.
 
Er lærer og jobber 100 prosent er 19 uker, sykemeldte meg nesten når skolene skulle åpne fordi jeg var ekstremt sliten av hjemmeskolen, men holdt ut. To kollegaer er sykemeldt så har vært eneste lærer på jobb foruten vikar og assistent på mitt trinn. er veldig sliten hver dag. Holder ut de to siste ukene og er stolt over hva gravidkroppen klarer. Alle gravide er råtøffe. Vær stolt av deg selv uansett.
 
Jeg ble sykemeldt 60% i en uke først. Hadde ikke lyst på så mye med en gang, og heller starte med 40% og prøve det noen uker og heller øke om det trengs. Fikk det fra i går og skal være det i 3 uker nå. Så får man se. Sliter med bekken plager. Det merkes ekstra godt de dagene jeg har vært på jobb, og sliter veldig med å komme meg opp fra sofaen da jeg kommer hjem etter en dag på jobb. Slitsomt, men håper på å bare være sykemeldt 40% en tid framover frem til man hvertfall blir større :p Jobber i barnehage og er 20+4 nå:happy:
 
Jeg synes dette er flaut, men har vært sykmeldt siden ca uke 9. Først litt 100%, så litt 50%, men så ble jeg 100% sykmeldt igjen. Slet med kvalme til ca uke 20, og har vært veldig sliten hele veien, er fortsatt sliten. Tror det blir lite jobb fremover, men vanskelig å si.
 
Er nok så sykt individuelt hvordan et svangerskap utvikler seg og hvordan formen er. Har to svangerskap uten kvalme og noen særlige symptomer bak meg. Merket det litt i ryggen på slutten og det var vondt å sitte lenge i ro under forelesningene. Studerte på den tiden, og hadde faktisk eksamen tre dager på overtid.
Såvidt jeg klarte reise meg etter jeg hadde sittet i to 6 timer i samme stilling og skrevet som en villmann :joyful:


Men jeg jobber fullt som lærer nå. Har i tillegg to barn fra før og trener hver dag. I tillegg har vi kjøpt oss hus og holder på å gjøre gammel leilighet ut for salg mens vi skal begynne å flytte.

Når jeg treffer folk ute på gata som gratulerer meg med graviditeten nå, så spør de alltid hvordan formen er. Og når jeg sier den er helt topp, så virker det nesten ut som om de blir overrasket :p

Er vel en av de heldige da.. Husker det som har plaget meg mest i de tidligere svangerskapene er ekstrem halsbrann som ga meg noen søvnløse netter. Jeg har feks en venninne som har slitt med ekstrem svangerskapskvalme og ble sykemeldt fra start til slutt. Hun fikk også bekkenløsning og slet voldsomt frem til fødsel og i etterkant.
 
Jobbet fullt hele tiden :) jobber som lærer, så kjenner jo at det hjelper med lang sommerferie straks!
 
Jobber også fullt, men har vært spesielt i år.
Er lærer, og hadde jo 2 mnd hjemmeskole i starten av svangerskapet pga Corona. Er tilbake nå, men er bare 2 uker til den lange lærerferien, og etter det er det vel 7 uker jobb frem til permisjon.

Ser for meg å stå hele løpet ut :notworthy
Samme her! Kroppen fungerer ikke helt optimalt hver dag, men snaaart ferie :happy:
 
Jobber som vanlig, men har 75% stilling som sykepleier.. Tar ikke ekstravakter, så det blir nesten som "sykmelding" viss en kan tenke slik.. Får se i sommer om jeg må sykmelde meg noen prosenter, har begynt å slite veldig med bekkenlåsning viss jeg jobber flere dager på rad.. Og nå reiser mannen på sjøen slik at jeg blir hjemme alene med en 3 åring.. Skal tross alt klare å fungere med henne, så vi får se :)
 
Jeg er i "full" jobb, deltidsstilling. Skal over i 100 % stilling tre uker før permisjonen starter, så det gjelder å holde kroppen frisk nå.
 
Back
Topp