Er du i jobb eller sykemeldt

Nikita82

Blir kjent med forumet
Jeg var selv sykemeldt pga ekstrem kvalme frem til uke 16. Vært i full jobb siden og håper jeg blir værende til jeg må gå ut i permisjon. Er i uke 22 nå :)
 
Vært sykemeldt siden uke 15 (er i uke 20 nå) pga bekkensmerter. Jobber på et sykehjem med mye tråkking på hardt gulv å tunge løft! Blir nok sykemeldt ut svangerskapet..
 
Jobber fullt og har gjort det hele tida. Satser på at formen holder seg helt til perm :)
 
Jobber også fullt, men har vært spesielt i år.
Er lærer, og hadde jo 2 mnd hjemmeskole i starten av svangerskapet pga Corona. Er tilbake nå, men er bare 2 uker til den lange lærerferien, og etter det er det vel 7 uker jobb frem til permisjon.

Ser for meg å stå hele løpet ut :notworthy
 
Jeg går på svangerskapspenger, gjort det siden 1.april:)
 
Full jobb, jobber som lektor, bare 9 uker jobb før permisjon nå ❤ tar permisjon fra høstferien.
 
Jobber fullt og har gjort det hele tiden:) jordmor skal søke 50% svangerskapspenger om ca 3 uker (uke 24) som forebygging siden jeg har hatt svangerskapsforgiftning de to forrje svangerskapene.
 
Weeerk :) Har dager bekkenet er lite medgjørlig, da går jeg litt som en gås egentlig og elevene humrer godt :p
 
Vært 100% sykemeldt siden uke 7 (uke 22 nå) pga kvalme og oppkast. Ser ikke for meg at jeg skal i jobb igjen før permisjon.
 
Har vært 100% sykemeldt siden uke 10. Har bekkenleddsplager, der det er lite fysisk belastning på kroppen som skal til før jeg så å si føler meg invalid. En runde med vaskemoppen her hjemme, og jeg blir liggende en god stund etterpå. Er sykepleier og jobber i eldreomsorgen, og som kjent er det generelt et fysisk krevende yrke. Det ble tidlig åpenbart at jeg ikke kunne klare å være i arbeid dette svangerskapet heller. Hele forrige svangerskap var jeg også 100% sykemeldt.

Har også type 1 Diabetes, og i kombinasjon med svangerskap så er det svært utfordrende og krevende. Man må kontinuerlig ha god og streng kontroll over blodsukkeret. En må ha stor innsatsvilje og legge ned mye tid og energi på dette. Det er ikke å stikke under en stol at man kan bli psykisk sliten av dette. Ulempen med alt dette er at man ikke klarer å glede seg over å være gravid. :sorry:
 
Vært sykemeldt siden uke 6. (23 uker nå) Skal ikke tilbake i jobb dette svangerskapet
 
Var sykemeldt i uke 6 og 7..? Tror jeg. Pga kvalme. Så tilbake i jobb, men så smalt koronabomben og jeg fikk hjemmekontor og var hjemme med toåringen. Så fikk jeg bekkenløsning(fire uker tidligere enn i forrige svangerskap..!) og ble 100% sykemeldt fra uke 16. Er fremdeles sykemeldt i 100% men skal prøve meg tilbake i jobb ca 20% fra neste uke, noen timer hver dag for å komme meg litt ut av huset og pga NAVs aktivitetskrav. Jeg er 24 fullgåtte uker på tirsdag.
 
Vært sykmeldt 60% nesten hele svangerskapet. Først med kvalme og oppkast, så med kvalme/oppkast og bekkenproblemer. Jobber som sykepleier og spent på hvor lenge jeg får til å jobbe 40%, men enn så lenge går det :)
 
Jeg var sykemeldt 100% og 50% fra uke 6 til uke 13 pga sterk kvalme og slapphet. Hadde to uker med 100% jobb før jeg fikk sterke blodtrykksfall på morgenen. Nå er jeg 50% sykemeldt og tror det varer en god stund. Spyr og besvimer om jeg presses opp om morgenen så har avtale med jobb om å jobbe etter lunsj og ha hjemmekontor om vi har tidlige møter på teams.

Ikke lett dette her! Hadde ønsker om å være 100% tilbake på jobb før jeg skulle i perm i ett helt år:singing:
 
Jeg er 80% sykmeldt! Var 100 i starten da jeg hadde kvalme og oppkast hele dagene. Har vært 80%nå i 1,5 mnd- og tror jeg blir det litt til pga kvalmen å litt mindre oppkast! Jobber med kunder så kan ikke bare løpe fra de på jobb midt i en behandling;) kjenner nederst i ryggen at jeg tåler dårlig å stå hele jobbdager allerede...:(
 
Jeg har vært sykemeldt siden uke 5 og skal ikke tilbake i dette svangerskapet dessverre! :(
 
Var 80% sykmeldt i starten pga habituell abort, og etter uke 12 har jeg jobbet 50%, og gjør det fortsatt. Jobber i barnehage, så hadde hjemmekontor/hjemmebarnehage da det var nedstengt. Blir nok 50% ut svangerskapet, håper på å kunne jobbe litt frem til permisjonen :)
 
Tilbake i jobb! Deilig :D

Var sykemeldt fra uke 6 til 16 ca. pga veldig kvalme. Jobber nå 100% igjen. Bekkenplagene har kommet tidligere denne gangen, så de er på plass allerede. Men med litt tiltak, unngår å gå turer og litt øvelser så er hverdagen helt grei. Synes bare det er kjempe digg å være tilbake på jobb :D 21+ uker nå.
 
Back
Topp