Er du hjemme med barnet?

Victoriasmamma

Andre møte med forumet
Lurer på om det er flere som velger å være hjemme med barnet nå utover første året, og hvordan dere opplever det :). Vet at det er mange som gjør som meg og er hjemme, men iblant virker det som om "alle" er igang med jobb og barnehage. Derfor hadde det vært fint å vite litt hva andre syns og mener :).

Jeg har gått ut i ferie, så skal ha ferie frem til 20.sept., og så er det jobb igjen !!
Jeg gleder meg til å jobbe igjen, og jeg tror Isak har veeeldig godt av å gjøre noe annet enn å stabbe rundt bena mine her hjemme.. Både han og jeg har veldig godt av litt andre miljøer og mennesker nå.

For min del så synes jeg det var veeeeldig deilig å begynne å jobbe igjen. Komme igang med rutiner og være sosial med voksne. Andreas begynner i bhg nå, og jeg vet at han trenger å sosialiseres mer enn det han får hjemme, og pga disse to tingene så er det klart at det er best at vi gjør det på denne måten. Andreas trenger flere utfordringer og aktiviteter enn det vi gjør hjemme..det må skje noe hele tiden, og derfor tror jeg bhg er noe for han:) Men jeg synes jo alikevel at Andreas er en liten gutt når han nå begynner i bhg, men det går vel greit. For de som vil være hjemme så skjønner jeg det godt! Det er artig å følge sin egen unges utvikling:)

Vi skal være hjemme til januar, så blir ikke så mye over året før hun skal i bhg.

Vi har søkt bhg i januar, så jeg skal være hjemme ut året iallefall..skal jobbe litt når jeg har mulighet, helg og litt i uken (sambo jobber skift). Synes det var for tidlig å begynne i bhg i høst, siden hun egentlig ikke skulle fylt 1 år før 27.okt., og itillegg siden hun er prematur og litt sein motorisk (bare åler seg enda).. Har veldig mange venner med barn på samme alder, så hun lider ingen nød der! Vi går nå på babysvømming en dag i uken og har fast babytreff en dag i uken, og så blir det andre avtaler itillegg. Akkurat nå føler jeg at det nesten ikke er nok dager i uken! Åpen bhg/babysang skal vi også benytte oss av, men har ikke fått tid enda [;)] 

Jeg har henne ikke i barnehagen, men har dagmamma her hjemme to dager i uken. Da kan Alma fortsatt få være hjemme og gjøre det hun vil i hennes tempo. Synes det er veldig greit.
Jeg for min del kunne ikke tenkt meg å hatt henne i barnehagen riktig ennå. Men vi har masse venner vi besøker og finner på ting med, som har barn fra 4 mnd større enn Alma til nyfødt. Så synes det er deilig de dagene vi er hjemme uten noen planer i løpet av hele dagen! [:)]

Jeg begynner å jobbe 75 % etter jul, men siden jeg er turnusarbeider, fører ikke dette til at jeg og sambo blir borte noe mer samtidig enn de to dagene i uken. [:)]

Jeg blir hjemmeværende hele tiden. Er midlertidig uføre, eller arbeidsavklaring som NAV så fint kaller det.
Prøver å komme oss ut, men ikke lett når det er få unger rundt her. Er en slags åpen bhg, men den er kun for invandrer mødre med små barn [:'(], skjønner ikke hvorfor de ikke har for alle, må jo være fint for invandrerne å treffe andre norske.
Oliver skal ikke i bhg før han er 2-3 år.

Sambo er 60 % varig ufør så han går hjemme med vesla. Hun skal ikke i barnehage før hun er 2 kanskje 3 år. Akkurat nå jobber jeg bare på løsen/tar vakter der jeg får, så det er sliitsomt men sånn er det bare.
Det er åpen barnehage her 2 dager i uka som vi har tenkt å benytte oss av, og så møtes barselgruppa vår i hvert fall 1 gang i mnd, og der er vesla eneste jenta, så hun får bryna seg litt der[:D]

ORIGINAL: BellaBonita

Ja det er jeg [:)]

Hjemmeværende mamma på fulltid [:D]

imponerende at du orker være hjemme hele tiden :) (skjønner jo at du sikkert gjør noe annet også da, tihi) og nå er det jo ikke lenge til den neste tærten kommer ;) hihi, blir moro, gleder meg på dine vegne.

jupp er hjemme. snuppa begynne en gang mellom midten av oktober å januar. har ikke jobb, men må nesten få mej en ganske fort. så får vi ta det derifra.

Jeg kommer til å være hjemme med Emma 1 år til. Ønsket i utganspunktet å jobbe 60 % det første året,men min arb.giver ville ikke gå med på det, så ble full perm. istede.
Jeg har tenkt mye på hvordan jeg skal få dagene til å gå, er redd jeg kommer til å fly på veggen etterhvert[&:]

Vi går på babysvømming 1 gang i uken, og har planer om å ta en tur i åpen barnehage 1-2 ganger i uken slik at Emma får lekt litt med andre barn. Ellers så har vi noen fine parker med fine lekemuligheter i Sarpsborg som vi kan ta turen til om det skulle bli for ille. Har også en venninne med en sønn som er mnd yngre som også skal være hjemme, så kommer sikkert til å treffe henne innimellom og.[:)]

Jepp, jeg er hjemme med snuppa, og planen er å være det frem til neste høst. Vi storkoser oss og nyter at vi slipper alt stresset en stund til. Husker hvordan det var med storebror, konstant dårlig samvittighet for at han var i bhg for lenge, for at jeg dro han opp av senga om morgenen, for dårlig tid til å være sammen med han om ettermiddagen.
Alt det der kommer tidsnok, så nå nyter jeg småbarnstida for fullt [:)]

Jeg blir hjemme et år til med snuppa. Begynte å gå i åpen barnehage sist uke og kommer til å fortsette med det 3-4 dager i uken. Både jeg og snuppa stortrives der [:)] Ellers er vi ute å leker på lekeplassen, trener på Elixia, går på biblioteket, handler etc etc. Nok å fylle dagene med!

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: Bergie

imponerende at du orker være hjemme hele tiden :) (skjønner jo at du sikkert gjør noe annet også da, tihi) og nå er det jo ikke lenge til den neste tærten kommer ;) hihi, blir moro, gleder meg på dine vegne.

Er da absolutt ikkenoe problem å være hjemme [:D] Er en jobb nok det.
Skulle gjerne ha vært hjemme et år til med Sander, og heller gått i åpen barnehage. [:)]

selvfølgelig er det en jobb, derfor jeg skrev at du orker, hihi, jeg selv kjenner at jeg ikke klarer være hjemme hver dag og og jeg trenger og jobbe, har begynt å det er bare helt fantastisk, om et halvt år ønsker jeg sikkert litt fri igjen, hehe. jeg beudrer de som orker å gå hjemme jeg. J skal ikke i bhg 5 dager i uka, blir 3-4 ganger i uka, og ja det er deilig å være hjemme med J, men merker både på meg og han at han trenger å komme seg ut,d erfor er det veldig deilig at det er så mange på hans alder i gata..

Eg skal være hjemme til 9 Desember. Aksel begynner i barnehagen 3 Januar.

Samme her. Begynner på jobb igjen aug 2011[;)] 

Jeg er hjemme...[:'(] Skulle egentlig ut i jobb, men sånn ble det ikke.. Bilen ble ødelagt, og jeg fikk ikke tatt lappen pga det, så her sitter jeg.. Er vel i grunnen koselig, og jeg og snuppa har det gøy vi, men føler meg litt ensom, og kjeder meg oftere enn jeg har det morro.. Skulle så veldig gjerne vært på jobb, og møtt mennesker, snakket med andre osv.. Gleder meg til å ikke BARE være mamma..! Har bh plass til henne da, så når jeg har sjåfør, eller bf slutter litt senere på jobb, så er hun i bh :)

Jeg skal være hjemme til 1.feb og så er det pappaen sin tur til å ha sin permisjon. Mini me begynner ikke i bhg før til neste høst. Koser meg hjemme, dagene går fort og vi har som regel alltid noe å gjøre på!

Jeg skal være hjemme på dagtid til neste høst, da skal han i barnehagen. Jobber litt seinvakter og helg av og til nå. Så er pappan hjemme på kveldstid. [:)] Skulle ønske jeg kunne være hjemme med han til han fylte tre år. Vi har alltid noe å finne på, så dagen flyr. Elsker å være mamma. [:)]

Back
Topp