Er du gravid alene?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Kanskje trodde du at pappaen skulle følge deg på veien, men så fikk han panikk og stakk. Kanskje har du et forhold til en gift mann som har resultert i en ikke planlagt og ikke ønsket graviditet. Kanskje var du på byen en kveld og traff en mann som du ikke ønsker å gå inn i noe kjæresteforhold til.

Kanskje har du valgt å bli gravid fordi den biologiske klokken tikker og du ikke har tid til å vente på at de ideelle omstendighetene skal oppstå. Kanskje har du ikke engang våget å fortelle pappaen at han skal bli pappa. Vi har alle vår historie, på samme måte som alle gravide par har sin historie.

For de fleste som står der på badet med en positiv test, er frykten en av de følelsene som dukker opp. Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg greie det? Hva med utdannelsen min? Hva med jobben? Hva kommer pappaen til å si? Og foreldrene mine? Og venninnene? Kan jeg forsette å bo i denne leiligheten? Er jeg i stand til å forsørge et barn? Men selv en alenemor som ser at omstendighetene ikke er ideelle, kan bli tussete lykkelig når hun kikker ned på stripen på graviditetstesten. Og du har like stor rett til å være stolt og glad som enhver annen vordende mamma!

Les flere kloke ord her
 
Back
Topp