Er du glad i å gå fjellturer?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Har det blitt noen fine turer i sommer? :) Har dere noen topper dere planlegger og bestige i fremtiden? :)
 
Elsker det, men ikke så lett å få til med en treåring dessverre. Liker best å ha med samboer da jeg er håpløs når det gjelder retningssans:p Neste år håper vi på flere turer og en gutt som også har lyst til å bli med. Babyen kan sitte i bæremeisen:)
 
Opprinnelig ja. Men energien strekker ikke til.

Med tiden er drømmen å gå Trolltunga.

Preikestolen er gått mange ganger. Men mangler Kjeragbolten og Flørlitrappene :) Planen er de alle sammen. Min søster har aldri gått Preikestolen. Så vi går småfjell først :)
 
Glad i som i at jeg av og til gjør det, bare såvidt kommer meg opp mens det brenner i lunger og beina er ødelagt, ja [emoji23]

Har fjell overalt rundt meg, går på nabotoppen i hovedsak. Har også små knauser og åser som jeg kan gå på. Men med baby blir det mest vogn.
 
Ja er det men lite i sommer pga skade
Det viktigste er uansett ikke å vestige de høyeste toppene for min del
 
Opprinnelig ja. Men energien strekker ikke til.

Med tiden er drømmen å gå Trolltunga.

Preikestolen er gått mange ganger. Men mangler Kjeragbolten og Flørlitrappene :) Planen er de alle sammen. Min søster har aldri gått Preikestolen. Så vi går småfjell først :)

Trolltunga er fin, jeg anbefaler å gjøre det til en tredagerstur med telt! For to år siden gikk jeg denne, fra parkeringen, men sydover, opp til Mosdalsbu. Deretter en lang dagsmarsj neste dag, og dag tre var jeg på Trolltunga og kunne bare gå ned til parkeringen igjen. Da får du gått rundt hele vannet, flotte utsiktspunkt og også litt mer fjelltur enn bare opp og ned på stien sammen med alle de andre :)
 
Jeg skulle gjerne vært på fjelltur i sommer, men formen har satt en stopper.
30+4 i dag og har kastet opp hver dag siden 10+5. Og for meg, med da tilhørende kvalme store deler av dagen, ble det uaktuelt å sove på fellesrom og måtte spurte om morgenen for å kaste opp i en utedo. Satser på å ta med lillemann i fjellet neste sommer heller :)
 
Trolltunga er fin, jeg anbefaler å gjøre det til en tredagerstur med telt! For to år siden gikk jeg denne, fra parkeringen, men sydover, opp til Mosdalsbu. Deretter en lang dagsmarsj neste dag, og dag tre var jeg på Trolltunga og kunne bare gå ned til parkeringen igjen. Da får du gått rundt hele vannet, flotte utsiktspunkt og også litt mer fjelltur enn bare opp og ned på stien sammen med alle de andre :)
Takk for tips :)
 
Jeg er veldig glad i å på fjellet. Men jeg liker ikke å gå OPPÅ fjellet, jeg vil OPP PÅ fjellet, om dere skjønner.. Det å gå oppå flate vidda er drita kjedelig, jeg vil gå opp, se på utsikten, og så gå ned igjen. Jeg hater også å treffe folk på fjellet, og trives best i fjellene i nærområdet hvor det ikke er "Motorveisti" og tusen folk.

I sommer ble det dessverre litt mindre turer enn jeg hadde håpet. Er 8+5 nå, og slet med så voldsom utmattelse da jeg hadde ferie at jeg ikke turte legge ut på de voldsomme ekspedisjonene.
 
Har et elsk-hat forhold til fjellturer og er nok et mareritt å gå sammen med [emoji6] Det er litt som med trening ellers, jeg synes det er helt grusomt der og da, men det føles veldig godt etterpå. Med fjellturer er jo utsikt og naturopplevelser en kjempebonus, og mestringsfølelsen når man kommer på toppen.
 
Elsker det! I fjor gikk vi til Galdhøpiggen fra Spiterstulen, i år ble det ingen tur på meg siden jeg er høygravid med bekkenløsning. Men mann og barn lå i telt i Leirdalen og tok noen turer.

Neste år håper jeg vi kan komme oss på tur igjen. Vurderer å gå Besseggen, men med småttis krever det veldig godt vær for å være en fin tur. Så vi får se :)
 
Elsker å gå fjellturer, men det ble ikke så mange når jeg var gravid pga at jeg var ikke i form i svangerskapet og nå blir det lite pga den lille. Men håper å få starte skikkelig mot våren
 
Back
Topp