Er du gift? Tok du etternavnet til mannen din?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Er gift og har tatt hans etternavn.

Hvorfor? Fordi jeg syns det er på sin plass att hele familien har samme etternavn når man er gift. Våre etternavn fungerte heller ikke å sette etter hverandre, så da ble det kun ett. Og for meg blir det da riktig att det er mannen sitt navn som blir brukt.

Både mitt og hans er av de mest populære sen navnene så spiller liksom ikke hvem av de man har uansett.

Ikke gift, men ville nok tatt navnet hans av flere grunner. Det er et fint stedsnavn, og det ville visst alle at jeg var kona :) syns det er en hyggelig tradisjon jeg. I tillegg til at vi vil få samme navn som barna :) men når ekteskap ender i skilsmisse er jeg fan av å ta pikenavnet tilbake

Gifta oss i fjor, har ikke fått somla meg til å bytte ennå, men blir å gjøre det når vi sender inn navnepapirer på babyen tenker jeg. Jeg ønsker at familien skal ha et felles navn, og her passer det best at det blir mannens. Jeg har både et mellomnavn og et etternavn, og har brukt begge og er glad i begge. Har ikke lyst til å velge ett av de, rett og slett - og synes da det er bedre å bare ta hans. Dersom det skulle bli slutt en gang så tar jeg sikkert tilbake de gamle.

Jeg beholdt mitt som mellomnavn, og tok hans etternavn. Gjør det samme på barna våre :)

Ikke gift (ennå). Han får få ut fingern å fri først. :p men om det blir så tar jeg etternavnet hans så alle her heter det samme. :)

Jeg har tatt mannen sitt etternavn. For meg handler det om tilhørighet som ektepar og familie.

Er ikke gift (ennå) og synes det er kjempevanskelig. Navnet mitt er en viktig del av identiteten, ikke minst i forbindelse med jobben. I tillegg har jeg det mest uvanlige navnet og de to passer dårlig sammen (begge sen-navn). Nå er spørsmålet hva Maia (prinsessa) skal hete. Han mener de går fint sammen, vi har vært inne på å finne på noe nytt/sette sammen etc. Jeg er litt rådløs. Vil jo at vi skal hete det samme... Hva mener dere???

Er gift, har beholdt etternavnet mitt. Har med min identitet å gjøre :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg tok mannen min sitt etternavn :) Etternavnet mitt valgte mamma og pappa når de giftet seg fordi ingen av dem ville ha sitt gamle, så for min del er det ikke noe lang tilknytning til etternavnet, men det har mannen min til sitt, så da ble det sånn :) Har alltid tenkt jeg skulle ta mannen min sitt etternavn :)

Vi er gift og her tok han mitt etternavn. Eller, vi tok hans etternavn som Mellomnavn og mitt etternavn som etternavn.

Å ha et "-sen" navn var helt uaktuelt for meg. Jeg ville ikke ha et navn som så mange mennesker hadde når mitt etternavn er skjermet forsi så få heter det.

Mannen min brydde seg egentlig ikke noe om hva han het. Og etter nesten 2 år fant vi en løsning vi begge kunne leve med! :D

-- tasting fra mobil --

Er ikke gift (ennå) og synes det er kjempevanskelig. Navnet mitt er en viktig del av identiteten, ikke minst i forbindelse med jobben. I tillegg har jeg det mest uvanlige navnet og de to passer dårlig sammen (begge sen-navn). Nå er spørsmålet hva Maia (prinsessa) skal hete. Han mener de går fint sammen, vi har vært inne på å finne på noe nytt/sette sammen etc. Jeg er litt rådløs. Vil jo at vi skal hete det samme... Hva mener dere???
Dette var mitt største problem og. Jeg ville at vi skulle finne en løsning før ungen kom til verden. Det klarte vi faktisk. Jeg syns det blir mer en "familien" når mamma, pappa og unge kan ha samme etternavn. Men det er nok forsi det er jeg også vokst opp med. Det var uaktuelt for meg om ikke ungen skulle få navnet til både mamma og pappa! :)

Så her ble det hans etternavn til Mellomnavn og mitt Mellomnavn som etternavn ^^ på den måten byttet vi begge navn!

-- tasting fra mobil --

beholdt mitt som mellomnavn, da det bare er på tre bokstaver, og tok hans som etternavn. Barna får også begge som meg. Synes det er koselig at alle heter det samme ;)

Er gift, beholdt mitt navn, det er veldig viktig for min identitet. Barna har også mitt etternavn og mannen sitt som mellomnavn. Jeg har selv mammas etternavn og pappas som mellomnavn, da de også beholdt sine egne. Å evt legge til et ekstra er uaktuelt, tre etternavn er det ikke aktuelt for meg å ha og jeg vil verken kutte mammas eller pappas.

Vi hadde noen diskusjoner når det kom til barnas navn, men jeg tror det var viktigere for meg.

Ikke gift enda, men skal ta navnet til mannen når den dagen kommer <3

Tok mannen sitt:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg har tatt mannen sitt etternavn. For meg handler det om tilhørighet som ektepar og familie.

Signerer denne. Har også tatt mannen min sitt etternavn.

Skal gifte oss neste sommer og da tar vi begge mitt navn som mellomnavn og hans til etternavn. Siden han har barn fra før med hans etternavn, ble det mest riktig. Synd i grunn for mitt er ikke å mange som har, hans der i mot er det mange som har.

Jeg er gift og Jeg tok han sitt etternavn. Synes det er enklere med tanke på barna og navn. Jeg har hatt 4 navn, helt til jeg byttet og ble utrolig lei av det ;) Pluss at jeg er litt tradisjonell og vil ha samme etternavn som min mann :D

Back
Topp