Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ja, jeg tok mannens etternavn. For det første som en kjærlighetserklæring. Og så hadde jeg ikke noe spesielt forhold til mitt etternavn da jeg ikke har hatt kontakt med min far de siste 20 år, så det var ikke "leit" å miste det.
Jeg tok min manns etternavn og forlot mitt gamle. Han kvittet seg også me mellomnavnet slik at hele vår lille familie har samme etternavn vi er opptatt av å skape samhørighet og vise at vi er sammen -ikke to ulike familier.
Vi skal ha begge navna når vi gifter oss... Lillemor har mitt til sist og fruen sitt til mellomnavn... Er den rekkefølgen vi kommer til å ta begge to også, da fruen har et veldig vanlig navn og jeg har et navn nesten ingen har...
Er ikke gift, men tror ikke jeg vil ta hans etternavn hvis vi noen gang blir det.
Jeg har et veldig vanlig navn, mens han har et sjeldent, men storebror har mitt etternavn. Lillebror har gubben sitt, så vil ikke at storebror skal være den eneste med mitt.