Er du for eller mot sko med hjul?

hissigproppen

Forumet er livet
Sånne sko med hjul, f.eks Heelys, er du for eller mot de?

Jeg er skikkelig negativ til de (føler meg som en gammel bestemor [:-]) fordi jeg får inntrykk av at forstillingen til barnet blir helt feil.
HVis de ikke triller så blir de gående på feil del av foten, nemlig froten istedenfor helen.
Og når de triller så føler jeg det blir feil belastning på ryggen.

Er jeg veldig gammeldags her eller?
Er du positiv eller negativ til de?

syns det er helt greit jeg. dem har jo gått noen år før dem får slike sko på beina så tror ikke det er så farlig jeg

datra til venninna mi har sånne. hun er 8år. sønnen min er 8 også. han skal få sånne når han kommer hjem fra ferie med bestemora si[:D]
kan jo ikke si jeg er positiv eller negativ til sånne sko. det er jo sikkert
kjempe moro for ungene å ha sånne. jeg syns det ser litt dumt ut å rulle med sånne,
men nå er det ikke jeg som har sånne,og har ikke tenkt til det heller....

jeg er litt imot sånne sko, jeg hadde ikke klart å gå med sånne sko det ser vondt ut....[&:] men mulig pga av at jeg får fort vondt i beina av dårlige sko.[8|] tror ikke jeg hadde kjøpt det til barna mine.

Er ikke negativ til de, hjulene kan du jo dytte inn, og da kan man vel gå bortimot normalt?

Både ja og nei. To av mine døtre har. De var populære de første ukene. Hun yngste på 9 falt å forstuet håndleddet. Måtte få gips på. Etter det har skoene stått i gangen. De har vel brukt de et par ganger etterpå.
Men på sykehuset sa de det er faktisk ikke så mange ulykker forårsaket av rullesko. Det ungene blir mest skadet av er trampoline selv med sikkerhetsnett.

Jeg kommer ikke til å gi til gutten min på snart 6 år rullesko. Han må nok vente to-tre år til. Men da er de nok ikke så populære.

Men skal du kjøpe sånne sko, kjøp de med to hjul pga bedre og lettere få ballanse. Og iallefall håndleddbeskyttelse.
Feil fotstilling og belastning på ryggen...tror ikke du skal bekymre deg så mye for det. De har de ikke på seg 24 timer i døgnet.

ORIGINAL: Husmor

Både ja og nei. To av mine døtre har. De var populære de første ukene. Hun yngste på 9 falt å forstuet håndleddet. Måtte få gips på. Etter det har skoene stått i gangen. De har vel brukt de et par ganger etterpå.
Men på sykehuset sa de det er faktisk ikke så mange ulykker forårsaket av rullesko. Det ungene blir mest skadet av er trampoline selv med sikkerhetsnett.

Jeg kommer ikke til å gi til gutten min på snart 6 år rullesko. Han må nok vente to-tre år til. Men da er de nok ikke så populære.

Men skal du kjøpe sånne sko, kjøp de med to hjul pga bedre og lettere få ballanse. Og iallefall håndleddbeskyttelse.
Feil fotstilling og belastning på ryggen...tror ikke du skal bekymre deg så mye for det. De har de ikke på seg 24 timer i døgnet.

Sant, men tror likevel at det kan være nok å bruke de et par timer hver dag over en periode (hvis barna gidder da)

Jeg kommer aldri til å gi det til datteren min (bestemor MØMØ[;)])

ORIGINAL: Homer

Hadde vi hatt glatt gulv i butikken kunne jeg tenkt meg slike selv. Har store avstander å gå for en lat slubbert som meg [8D]

He he.

HVa med en sparkesykkel med kurv foran [8D]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Hadde vi hatt glatt gulv i butikken kunne jeg tenkt meg slike selv. Har store avstander å gå for en lat slubbert som meg [8D]

He he.

HVa med en sparkesykkel med kurv foran [8D]

Hehe, det har vi, men pga gulvet bråker det så veldig når vi sparker rundt på den. Nå for tida brukes en BMX-sykkel flittig fra disken til verkstedet og lageret [:D][:D]

Sportsbutikk? [:D]

Jeg er egentlig ikke noe av delene, har aldri tenkt over det...[8|]
Stygt er det[8D] Men ser ikke noe negativt med de[;)]

Jeg skjønner ikke helt poenget - og det ser helt forferdelig ut med dem som går på slike sko. "Alle" skal visst ha slike sko på skolen, men jeg har nektet barna mine det. Det har vært flere uhell med knall og fall på skolen. Synes slike sko hører til fritiden med sikkerhetsutstyr.

jeg er i mot, er så mange unger som har slått seg helseløs på de skoene der.

om folk går i det så skal de få lov, synes de er stygge da. Men ejg driter fullstendig i om andre går med de så lenge jeg slipper[:D]

Lillebroren min fikk et par sånne i forrige uke, han har mast om dem i flere måneder og han har brukt de et par ganger... Tok hjulene av de fordi de var så irriterende og nå angrer han på at han ikke kjøpte ordentlige rulleskøyter i stedet. De er jo så teite de skoene der, for de må først jogge for  få fart på hjulene, man kan ikke gi fart mens man triller. Bare drit[;)]

Back
Topp