Er du flink til å skryte av deg selv?

På jobbintervjuer og lignende bruker jeg bare å fortelle hva jeg liker godt å gjøre og brenner mest for innen mitt fagfelt. Det fungerte veldig godt da jeg var på intervju for min nåværende jobb. Og virkelig tenk over hva er det på jobben du føler at du mestrer, og så har du jo svar på hva du er flink til. På spørsmål om negative egenskaper sier jeg ofte at jeg kan være litt pirkete og skal være veldig nøye, noe som også egentlig kan være positivt i min jobb. Det føles litt ubehagelig å skryte uhemmet av seg selv, men prøv å snu det til at du forteller hva du mestrer og interesserer deg for i jobben, så blir det ikke så skrytete. Da er du kanskje også litt flinkere til å si hvordan det egentlig er, og ikke bare ramse opp hvor flink du er.

Altfor dårlig på det. Jeg er mer en sånn "unnskyld for at jeg lever"-person..

Absolutt ikke. Jeg finner heller det negative og mener jeg aldri er god nok. Sånn er det når man vokser opp med å få kritikk for absolutt alt man tenker og gjør. Moren min er sånn fortsatt mot meg den dag idag. Jeg har hvertfall lært hvordan jeg IKKE skal være mot mine egne barn:)

Ikke særlig flink til å skryte og ikke no flink til å ta skryt heller:/

Det sitter langt inne sånn jobb relatert. Var tøft på intervjurundene til jobben jeg har nå, man må liksom fremme seg selv så veldig :eek: Selge seg som rene pakka, si :P

Men i morsrollen f.eks er det annerledes. Mulig fordi jeg er så trygg akkurat der. Kan lettere skryte av det, enn meg i jobbsituasjon etc.

Back
Topp