Er du flink til å leke med barna?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Spesielt de minste setter pris på å få være sammen med foreldrene sine, og hva er vel mer stas en å få mamma og pappa på gulvet for å leke?

Er du flink til å sette det ned på barnets nivå og vie oppmerksomhet?
Selv døler jeg det blir alt for lite desverre.
 
Helt klart flink til å leke, og ha kvalitetstid med barna.
 
Jeg kunne vært flinkere, min mann er helt fantastisk, han blir et barn igjen. Så gøy å se dem sammen, gleden de begge har <3
Hun er flink til å leke aleine og flink til å komme til oss når hun vill leke med, da gir vi henne vår fulle oppmerksomhet
 
Kunne så absolutt blitt mye flinkere. Etter 16 år i barnehage må jeg si at jeg synes det ofte er litt kjedelig å leke på gulvet. Bruker meg liksom litt opp på jobb.. men vi leker litt hver dag altså :) og mannen kunne også blitt flinkere.. Heldigvis ber han oss om å bli med å leke, og da sier vi ikke nei (hvis jeg ikke står midt i middagen eller noe.. )
 
Leker lite med ungene på gulvet, blir mest tøysing og herjing med de. :p Og spiller litt ps4 med seksåringen.
Jeg kan sikkert bli flinkere jeg også, men skal jeg leke blir jeg sittende å bygge :p

Husker da jeg var liten, mamma og pappa lekte aldri med oss. Pappa gjorde det én gang, og jeg sa til meg selv at når jeg blir voksen skal jeg huske hvordan man leker og leke med barna mine. Litt trist for det har jeg ikke klart så bra som jeg ville, men er myye bedre enn mamma og pappa var.
 
Synes vi er ganske gode til det både jeg og mannen, men kunne absolutt vært flinkere også
 
Akkurat nå er jeg utslitt av babyen, så hun får det hun trenger (les: krever), men dessverre blir det mindre til de andre. Er nok bare en fase håper jeg..
 
Nå er hun bare 10 mnd enda, men er flink til det så langt [emoji4]
 
Stort sett så er jeg mye på gulvet og leker, mens nå som jeg er gravid og rygg/bekken krangler litt har det blitt mye mindre :bored: prøver å kompensere med å gjøre mye andre ting, som å bake, lage trolldeig, lese bøker og spille på pad’en med han isteden :)
 
Er veldig flink til å ha lesestund i sofaen, men leking på gulvet har jeg litt å hente på ja..
 
Har fast tid etter middag frem til leggetid hvor jeg er på gulvet med barna å leker/leser bøker alt ettersom hva de vil. Akkurat nå er det telt under stuebordet (pledd over) som er det store her hjemme.
 
Jeg er ikke så flink til det, men min andre halvdel er helt super på det området. Så han leker med barna mens jeg gjør unna praktiske ting som feks husarbeid og slikt.
 
Kunne så absolutt ha blitt flinkere på å leke med barna. Syns det er veldig gøy å spille brettspill, tegne, leke hjemsel og gå turer med barna, så jeg finner jo på ting med dem, men det å leke med dem på gulvet blir det kanskje ikke så mye av. Så der trengs det en forbedring
 
Har fast tid etter middag frem til leggetid hvor jeg er på gulvet med barna å leker/leser bøker alt ettersom hva de vil. Akkurat nå er det telt under stuebordet (pledd over) som er det store her hjemme.

Så lurt med avsatt tid til det:) Da blir det en fin rutine :)
 
Er ikke flink nok til det. Men prøver blant annet i stelle situasjonene å gjøre ting gøy. Barnelatter er herlig :)
 
Back
Topp