Er du flink til å bruke refleks?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Nå begynner det å bli mørkt om kveldene, og det er skummelt å være bilist. Jeg ser sjokkerende mange som dropper refleksen når jeg kjører på kveldstid.

For ikke så alt for lenge siden leste jeg om sjåføren som ble frifunnet for uaktsomt drap, etter å ha kjørt ned en fotgjenger i en fotgjengerovergang. Vedkommende som omkom var kledd i mørke klær og brukte ikke refleks, og det var helt mørkt ute.
Det er altså ikke bare bilistenes ansvar å ikke kjøre ned folk!

Jeg har refleksvest til meg selv og hundene, og refleksbånd til barnevognen. Har i tillegg blinkende lys til vogna. Jeg har ikke gått i mørket med den ennå, så jeg kommer sikkert til å kjøpe mer til den. Better safe than sorry!

Bruker du refleks?

Vi bruker alltid refleksvest når vi er ute i mørket. Det gjelder både voksne og barn.

Irriterer meg over folk som ikke bruker refleks når jeg kjører bil i mørket. Refleks redder liv!!

Hele familien bruker refleksvest og arm/benrefleks med lysdioder. Og i noen tilfeller bruker vi også hodelykt.

Ja, her bruker vi refleksvest.
Fått skryt av politet en gang de sto ved veien og e kom gående.

Brukar alltid refleksvest, pluss refleksbånd på hendene. På vogna er det litt refleks i stoffet, pluss at eg har montert på fleire refleks på alle sider :-) Har hodelykt også, om eg skal gå lengre turar :)

refleksvest, gjerne noe hengende å dingle å.. bor på landet m kun en par veilys så brukes hodelykt å :-)

Om jeg skulle gå langs veien i mørket så bruker jeg refleksvest. Er så mange som går langs bilveien i mørket uten refleks og med mørke klær, det er jo umulig å se de, ihvertfall om det regner og det kommer biler imot. Livsfarlig!

Har refleks på alle jakkene mine og på veska og barna bruker refleksvest i tillegg til at det oftes er reflekser på jakkene. (han på 13 syns ikke refleksvest er så kult men bedre enn å bli påkjørt)

Passer på å ha refleks, ja.

Tok meg en sein tur en kveld da jeg var på overnattingsbesøk, og oppdaget at jeg ikke hadde med meg refleks. Gikk da hjem (10 minutters gåtur) mens jeg brukte lommelykta på mobilen for å vise biler at det gikk folk i veien, og hentet refleksvesten før jeg fortsatte turen. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, selvfølgelig!!! Men enig med deg, SKUMMELT nå, spesielt på høsten, når det ikke er noe snø eller noe.. Håpløst å se de som går eller sykler..

Sendte gutten ut i vest i dag kl 17, i halv 7 tiden begynner det å mørkne..

Her er hele familien flinke til å bruke vester, både to og firbente.

Ja, voksene, barn, barnevogn, sykkler, dyr..alt som er ute å trør i mørket har refleks ;)

Er så og si aldri ute å går i mørket, men prøver hvertfall å huske det om jeg skal :-)

Stort sett, har refleks på de fleste jakkene mine. Men hender jeg glemmer det hvis jeg tar på meg en jakke uten refleks

Alltid fli k med reflex på hunden. Har nesten alltid reflex eller lys på meg. Men har enda litt å gå på. Ille perfekt der. Vogna har fått my reflex.

Alle her i huset brukar refleksvest når vi er ute i mørket eller halvmørket. Og så har vi sånn ca 50 sånne "snurre rundt armen"-refleksbånd med reklame for firmaet til pappa, så dei slenger vi på ungar som går herfrå etter det har blitt mørkt, dersom dei ikkje har refleks med seg.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Bruker enten refleksvest eller refleksjakke.

Glemmer ikkje den ganga eg var sekunder fra å drepe en fotgjenger. Var sent en fredagskveld, og eg kom kjørende på et sted uten bebyggelse. Var 80-sone og det regnet ute. Rett etter en sving gikk det plutselig en mørkkledd mann midt i min kjørebane. Rask reaksjonsevne og ingen biler i motgående kjørefelt reddet oss begge den kvelden...

Back
Topp