Er du flink og lage mat?

*mamma07og09*

Glad i forumet
Er du det eller er det mannen som lager hjemme? :joyful:

Selv om jeg har gjort det hele mitt voksne liv, er jeg egentlig ikke så veldig flink eller noe glad i det :p Her i huset er det mannen som lager stort sett, han er veldig flink! Av en eller annen grunn er jeg flink på store middager som julemiddager osv, men hverdagsmat er så som så med. Nå er han jo på sjøen og barna kommer fra faren sin på fredag så da må jeg :D

Her lager begge to :) funnet en mann som både lager mat og gjør husarbeid i tillegg til alt han gjør ute.. (Ville motbevise myten om at man finner seg en mann som ligner på pappa :P ) det er veldig deilig!!

Ja jeg er ganske flink til å lage mat... Har alltid vært med på kjøkkener, og vi er en matglad familie... Jeg lærte mye av besteforeldrene mine om langkok, koke kraft, rense, posjonere kjøtt til frysing osv... Mannen min kan lage ostesmørbrød i mikroen... Der stopper det egentlig. Har prøvd å få han litt med på kjøkkenet, men har gitt opp.... Blir dårlig stemning... Men han er flink til å hjelpe til med mye annet da... :-)

Jeg lager det meste fra bunnen av pga cøliaki, og jeg koser meg på kjøkkenet når jeg er i form. Mannen min er flink til å lage mat han og, men i går hudfletta jeg han for å ha hatt kanel oppi spagettisausen. De bruker mye kanel i maten i nord-Afrika, men jeg takler ikke den smaken.

Dere er flinke! :-) jeg er der som du er annafk, har og funnet en som er helt ulik min far :-D Han lager mat, gjør husarbeid, pusler med ting som trengs gjøres og er flink ta med barna mine på ting vis jeg er dårlig :-) Godt vi har flinke menn på ene eller andre måten ❤

Jeg lager som regel mat og lager det fra bunnen. Mannen kan litt på kjøkkenet han også, men liker helst at jeg lager. Han er helt utrolig til å lage lapskaus:D. Det er magisk godt:).

Mannen lager alt kjøtt resten lager jeg :)

Jeg lager maten her i hus, for å si det sånn :p han kan enkle ting som å steke frossenpizza, lage laks i ovnen og koke poteter, men er ikke akkurat noen mesterkokk, haha!

Han er veldig flink til å gjøre husarbeid og ordne med vesla da, så han tar igjen for dårlig kokkelering der :-)

Her lager vi begge to. Jeg lager vel mer av husmannskosten og han lager hjemmelaget pizza, taco, pasta o.l., og ordner med det litt enklere:)

Jeg og kjæresten er flinke begge to :) Men nå for tiden går det i 1 og 1/2 årsvennlig mat... ugg. Han er ikke interessert i noe high cooking, for å si det sånn. I kveld skal vi kose oss med helstekt stangekylling, marinert i honning, laubærblad og timian! Nam! Guttungen fikk pastastuing, grønnsaker og pølser :P Vanligvis spiser vi sammen, men i kveld skal vi kose oss som kjærester. Skal overtale min bedre halvdel til å unne seg et glass rødvin eller to i kveld også, siden han vant en flaske i vinlotteri på jobb. Tror han har drukket maks fem enheter totalt siden jeg ble gravid igjen. Han må jo kunne kose seg litt hjemme også, selv om jeg ikke kan drikke noe :)

man kan vel si d sånn at jeg liker å lage god mat fra bunnen av,mens mannen er flinkest på frossenpizza,pasta osv :P
jeg er veldig gla i å lage mat,så d hadde ikke passet meg å bodd sammen me en som hadde vært flinkere!:P haha!

Vi lager begge mat, men mannen er nok en trofast "Toro" kokk (altså, han lager fint lite fra bunnen av.. men man blir mett...)
Jeg er litt av og på, kommer an på energien. Har spist brødskive til middag mange ganger for å si det sånn, men liker også å lage skikkelig mat når jeg har tid til det. Men bor sammen med en gjeng som er veldig kresen, så det kan ta motet fra meg til tider..

Jeg er glad i å lage mat og prøve nye ting. Så er som regel jeg som lager mat.
Han kan å lage mat om han får beskjed hva han skal gjøre. Viss ikke går det i ferdig pizzabunn, koteletter, kyllinglår, tandoorigryte og slike enkle ting.

Nå har han fått cøliaki, så det meste lages helt fra bunn. Og han er ikke noe flink til det ;)

Begge er flinke til å lage mat her.Samme smak.

Elsker å lage mat, men ikke så glad i å lage nå som gravid av en eller annen grunn:p kunn jeg som lager mat her i gården:-)

Tja, jeg har mine retter jeg er god på, men det er samboer som er best og flinkest til å lage mat, uten tvil :)

Her er det jeg som lager maten. Ganske sjelden min samboer gjør det, men han trår til om jeg er syk. Jeg lager ganske mye fra bunnen av

her i huset så deler vi ganske likt på å lage mat men det hender at det bare blir helgemat laging på meg siden jeg er på skolen på dagene og i arbeid og han er hjemme på dagene, men vi lager absolutt alt fra grunnen av er ikke så gla i posesauser og forkjellig:)

Back
Topp