Er du en streng forelder?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er du streng eller ikke? Hva legger du i ordet streng? Hva med partneren din? På hvilke områder er dere strenge og ikke? Skulle du ønske du var mer bestemt, eller mindre streng?
 
Eg er streng når det kommer til å høyra på meg. Eg setter grenser og følger anbefalinger/aldersgrenser på tlf, facebook, snspchst ol. Fleire i klassen til eldste har smartphone men eg kommer til å gi henne tlf som ksn ringe og senda sms, fram til hun er gammel nok til anna tlf.
 
I sammenligning til mange andre jeg kjenner med barn så er jeg ikke noe særlig streng (gutt på 2,5 år), men jeg er veldig bestemt!
Har jeg først satt en grense eller regel så gir jeg "aldri" etter :)
 
Bruke ikke ordet streng men er en bestemt forelder med klare og tydelige regler i huset. Mannen og jeg snakker ofte sammen om hva som fungere og hva som ikke fungerer når det kommer til feks barneoppdragelse for å få en flyt i hverdagen. Vi vil ha samme status enn at feks «mamma er strengere enn pappa» som man ofte hører fra barn.

Vi har lik holdning og flyter fint sammen som foreldre :Heartred
 
Jeg er ikke så streng. Jeg har regler og er bestemt. Jeg er sta som søren i mitt når det gjelder det. Men er mye mer avslappa i mye ang jentene våre.

Min mann er en overbeskytta mann som har vokst opp helt annerledes enn meg. Og er strengere enn meg i mye gitt. Han er ei heller like avslappa og er til tider stressa da han ikke helt skjønner jentene våre :p

Det blir til tider diskusjoner altså. Jeg vet godt at eldste syns at pappaen i hus kan være for streng. Men han mener godt sier jeg. Han bare er vokst opp litt annerledes enn meg og i utgangspunkt er vi enige da. Vi går ikke bak ryggen til hverandre på å gjøre unga fornøyde heller. Og om jeg syns mannen er for streng, tar jeg heller diskusjonen med han bak en dør for å høre tankegangen.
 
Streng og streng. Jeg er streng på de områdene det trengs mest så kan jeg være bestemt eller være litt fleksibel på andre ting. :p Har jeg gitt en beskjed så kan jeg være ganske så bestemt og står som regel i det:p
 
Vil absolutt ikke kalle meg streng, men jeg har klare grenser, og det vet barna godt. Jeg tar mine kamper, på det som er viktig.
 
Vet ikke helt hva jeg er. Barna spør alltid om det er noe de har lyst på.. er jeg ikke hjemme så ringer de.
Kommer inn når de skal osv.
Når jeg gir beskjed om tannpuss og legging, så går de på badet.
Trenger ikke være «streng» men jeg er bestemt, men også rettferdig.

De vet at når jeg først har sagt nei, så er det nei..
men jeg sier mye ja også.
 
Har tydelige grenser og er konsekvent ift grensene. Jeg stiller krav til barna mine, alderstilpassede krav. Brudd på grenser / krav får konsekvenser tilpasset alder og handling. På noen områder har jeg nok strengere grenser enn andre har og motsatt.
 
Tja, vet ikke om jeg er så streng, men har jeg gitt en beskjed skal den følges og mine/våre regler/grenser/rammer er lov. Kjenner så mange som bare sitter og ser på at barna løper villmann uten konsekvenser og har dermed "slitsomme" barn, det orker ikke jeg så da er jeg heller "streng". Tror det er en trygghet på barna å ha rammer og grenser jeg
 
Back
Topp