Er du en streng forelder?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Nei og nei. Er nøye på at de blir oppdratt til å være høflige og hyggelige. Føler ikke at vi er spesielt strenge. Foreldrene mine var veldig milde og vi fikk sjeldent kjeft, men visste godt hva vi fikk lov til å ikke.

Jeg er litt usikker på hva som er en streng forelder. Men tror ikke jeg er det. Ønsker å gi klare rammer, slik at barnet vet hva som er greit og ikke. I min egen barndom hadde jeg innetider, men synes ikke det er veldig strengt.

På noen områder er jeg nok "streng", men sånn generelt så er jeg nok ganske mild.
Hadde lite og ingen grenser selv i oppveksten. Så mild er jeg ikke.

Synes ikke selv jeg eller vi er strenge. Vet at noen i Samboers familie synes det, men det får være.

Hadde ikke en streng oppdragelse heller :)

Jeg føler meg ikke streng, og vil ikke være streng på alt. Men jeg kommer til å sette grenser selvsagt :-) Selv var det mye kjeft å få når jeg var liten, og metoder som skapte mer usikkerhet enn trygge rammer. Kjeft for alt mulig rart, hele tiden. Har ikke helt trua på det :-) Leit å si det, men til slutt tok jeg det ikke så alvorlig heller...

Vet noen syns jeg er streng, for eksempel svigermor. Men regner med de fleste har sine regler som man syns er viktige, og andre ting man ikke bryr seg så veldig om. Har regler som å smake på maten, være snill med andre, hjelpe til i huset, takk og ellers høflighet, ikke klatre på møblene, kaste ball inne osv... I det hele tatt.

Syns ikke egentlig vi ble oppdratt strengt, men noen ting var man jo mer nøye på.

Vanskelig å svare på. Er ikke veldig streng. Men har tydelige rammer og er konsekvent! :) men han får lov til mye ;) Men synes det er viktig å lære god oppførsel og folkeskikk, så der er vi ganske nøye (selvfølgelig tilpasset alder, må sitte pent ved bordet, takke for ting han får, etc, men dette ser jeg på som selvfølge og ikke streng)

De fleste jeg kjenner mener jeg er for streng... jeg syntes ikke det. Til gjengjeld har jeg iallefall barn som er høflige og som oppfører seg skikkelig ( sånn nogenlunde iallefall )

Jeg syntes ikke jeg er streng, men vet noen mener jeg er fryktelig streng. Men vi har noen klare regler som jeg føler vi må ha for å få hverdagen til å fungere. Jeg hadde det ikke strengt, men var mye kjeft å få.

Er førstegangs med termin på søndag, så jeg aaaaaner ikke. Men jeg vil tro jeg er en fin blanding. :)

Nei, og nei.
Med mindre det er grunn til det ser jeg ikke noen grunn til å være streng. Er mer opptatt av å være rettferdig, og lære "kjøreregler og normer" for vanlig høflighet og folkeskikk :)

Nei og nei, men ja og ja for samboer.
Så vi er litt uenige i ting og tang :)

Back
Topp