Er du en planlegger, eller spontan?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Jeg er veldig glad i å planlegge ting, avtale ting på forhånd osv, mens min man er sånn som helt vil ta ting "på spraket". I blant til min store frustrasjon :p

Hvordan er dere?

Jeg er en planlegger, og mannen det motsatte. Han sier jeg må planlegge å være spontan :p
aff, er som å høre min mann det :p
Vi har i og for seg planlagt å ta en "spontan" sydenferie, og gjort det på kort varsel (hoppe-på-tur). Nesten ekstremsportfølelse for meg :p

Begge deler! Liker og ta ting på sparket, men også planlegge litt større ting som en gjerne kan glede seg til osv:)

Jeg er veldig glad i å planlegge ting, avtale ting på forhånd osv, mens min man er sånn som helt vil ta ting "på spraket". I blant til min store frustrasjon :p

Hvordan er dere?
Samme her. Middagen skal helst ikke planlegges før vi kjører hjem fra jobb, hvis det var opp til sambo... Det ble så dyrt til slutt at vi brukte 9000 på mat en mnd (inkludert storinnkjøp av kjøtt til frysing og mye grillmat). Da ble det bakoversveis nok til at han satte opp middagsplan for 4 uker. :p

Samme her. Middagen skal helst ikke planlegges før vi kjører hjem fra jobb, hvis det var opp til sambo... Det ble så dyrt til slutt at vi brukte 9000 på mat en mnd (inkludert storinnkjøp av kjøtt til frysing og mye grillmat). Da ble det bakoversveis nok til at han satte opp middagsplan for 4 uker. :p
Haha, greit man kan lære av det da ;)

Vil i hovedsak planlegge, men det hender jeg bare får ånden over meg og tar ting på sparket. Men hvis det er snakk om ting jeg vet skal gjøres, så vil jeg heller planlegge det enn å vente til man MÅ ta det på sparket, da blir det som regel stress og ting går gjerne galt.

Jeg er helt EKSTREM til å planlegge! Blir helt satt ut om det er noe som skjer som jeg ikke visste om på forhånd.
Liker derfor ikke uanmeldt besøk eller å få vite samme dag at det er bursdagsselskap etc. Mannen er nemlig slik at jeg får vite om bursdagsselskaper 5 min etter at vi egentlig skulle vært der. Sånt blir jeg gal av, har sagt at jeg må vite om det minst en uke i forveien. Som jeg sier til mannen, "ting går som regel bra fordi JEG har planlagt og fikset". Han er slik at alt årner seg, og ja, det årner seg fordi jeg årner det!

Last edited:
Planlegge! Hvis ikke går det jo ikke. Da blir alt halvveis og stress.

Sent from my iPhone using BV Forum

Som bestefar sa: jeg er veldig spontan bare jeg får tenkt meg om først :) Hehe!
Akkurat det jeg bruker å si når noen klager på min manglende spontanitet! :)
Kan godt da småting på sparket, men i det store og hele liker jeg å planlegge ned til minste detalj! Og skrive lister!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er helt EKSTREM til å planlegge, blir helt satt ut om det er noe stort som skjer som jeg ikke visste om på forhånd.
Liker derfor ikke uanmeldt besøk eller å få vite samme dag at det er bursdagsselskap etc. Mannen er nemlig slik at jeg får vite om bursdagsselskaper 5 min etter at vi egentlig skulle vært der. Sånt blir jeg gal av, har sagt at jeg må vite minst en uke i forveie. Som jeg sier til mannen, ting går som regel bra fordi JEG har planlagt og fikset. Han er slik at alt årner seg, og ja, det årner seg fordi jeg årner det!
Haha, akkurat sånn her:)

Er nok en god blanding jeg. Kan godt ta ting på sparket og greier å organisere alt som trengs på ganske kort tid. Men er også god til å planlegge ting jeg har mulighet til å planlegge :-)

Liker å planlegge å vite hva som skal skje å samboer er litt av begge deler :p

Dessverre er jeg en super planlegger, og ønsker rutiner på "alt", ordentlig dårlig på og ta ting på sparket...

Back
Topp