Er du en feminist?

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Ser du på deg selv som en feminist? Hva legger du i begrepet?

nei ikke i det hele tatt :)

Nei. Mine valg og verdier passer ikke helt inn med den aggressive feminismen som vi ser oppblomstring av nå for tiden. Alle er ikke sånn, men spesielt i andre land har det blitt slik. Synes ikke deler av feminismen er positiv til kjernefamilien under hele tatt.

Jeg er nok feminist, men ikke i den forstand ordet brukes i dag.. Jeg er for LikeVERD!!! Som for meg er noe helt annet enn likestilling.. :)

Nei, overhodet ikke.

Nei, det er jeg ikke

Klippet ut fra Wikipedia:

Dagens feminister kjemper blant annet for retten til selvbestemt abort og retten til å bestemme over sin egen kropp, mot vold og overgrep (deriblant voldtekt) mot kvinner. Universelle kampsaker for feminismen er blant annet kampen mot tvangsekteskap ogkjønnslemlestelse.

Jeg er en dagens feminist da:)

Men trives svært godt å gå hjemme med barna, mens pappaen tjener penger;)

Både og. Ikke slik feminister blir fremstilt nå for tiden, men jeg er (selvfølgelig?) for likeverd, lik lønn for likt arbeid, like rettigheter og muligheter. Det er ikke til å komme unna at det enda er en vei å gå før dette er realitet (og da tenker jeg ikke bare på diskriminering av kvinner, men også menn, på ulike områder).

Samtidig mener jeg vi må ta vare på det som særpreger hvert kjønn, ikke som i å dyrke tradisjonelle kjønnsroller men som i at vi faktisk ER forskjellige, sånn fra naturens side, og at det må tas hensyn til i samfunnet og arbeidslivet.

Back
Topp