Er du en bæremamma?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Hva er ditt beste bæreverktøy? sele eller sjal?

Ringslynge! Superenkelt å sette på og tar liten plass i veska :)

Spørs på alder.

Nyfødt - caboo close
2-18 mnd - seler og vevd sjal om hverandre, men mest seler (angelpack og manduca hadde vi, men er en mengde flere jeg gjerne skulle prøvd!)
18 mnd + - toddlersele og onbuhimo (sistnevnte kjekk på korte turer nå som gravidmagen vokser)

Alt til sitt bruk. Sjal er fint, men ikke gøy å skape opp ute i marka når det regner med søle og møkk. I perioder med setepopping og turning under oppsjaling så er sele og foretrekke. Eller meh dai. Mest brukt her er nok meg dai.

Elastisk sjal fra nyfødtalder, meh dai og sele etter det. Har ergobaby aura (elastisk), Lennylamb wrap tai og ergobaby 360 (skal selge den tror jeg). Kom ei ny sele i posten idag som jeg gleder meg til å prøve ut. Er Lennup fra Lennylamb. Førsteinntrykket er bra! :)

Nyfødt - 3-4mnd: vevd sjal ❤️ Så behagelig å bære henne i, var som å «ha henne på meg» ikke tungt i det hele tatt. Hun sov i det i timesvis. (Elastisk sjal klarer jeg derimot ikke...)

4mnd -> Tula FTG bæresele! Fantastisk god ergonomi. Brukte denne fra nesten nyfødt også, spesielt når bæretøyet måtte fort på eller jeg følte meg lat. Men etter 4 mnd når vi skulle på butikken eller hente storesøster i barnehagen var det veldig lett å ta på bæresela.

I vinter har jeg ikke brukt bæresele noe særlig pga. dårlig føre, vogn føles tryggere på glatta. (Har en tung og solid vogn).

Og nå har jeg vonde skuldre og hun har blitt tyngre, så vet ikke hvor mye mer bæring det blir..

Ja! Brukte elastisk sjal til nyfødt, deretter vevd sjal. Nå bærer jeg mest på rygg i vevd sjal (15mnd). Kommer nok til å prøve vevd helt fra begynnelsen neste gang. Hadde sele også, men det synes jeg ermer træl og ikke så komfortabelt, får ikke tilpasset til baby og meg like bra som i sjal :)

Har vært.

Elsket elastisk sjal når de var små og min
Meh dai som den gang het meitai. Den er mye brukt til alle tre ungene. Hjemmesydd etter nøye forklaring på tettinntil.

Back
Topp